Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ha BanditBiker nem válaszol, keresni foglak
vannak ezek az olajadalékok,mint anno a Slic 50-en,ajánlatos a használata vagy sem,mivel a kuplung olajban dolgozik

egyik ismerősöm tett a BMW 1.2 rt-be,de már túl adott rajta,igy nincs "tapasztalat",vagy nem véletlenül adott rajta túl
s,igaz a hallomásom a 160000km-ről,bontatlan blokkról
Tudom! Kifogástalan!
És mintha elkezdett volna működni benne a revitalizáló olaj.
Olyan mintha könnyebben "kiforogna" és a váltó is csendesebb!
Vagy csak bemesélem magamnak!
Laci!

"A pilot csavarok viszont elég nagy eltéréssel voltak beállítva pedig szakember csinálta szinkron teszterrel korábban."

Àltalában a szikronteszter csak a fojtó vagy pillangószelepek állását hivatott összehangolni. Vagyis a szikronizálás elve a 4 karburátor azonos depresszíó értékre hozása. Ebbe a pilott csavarok cak igen kís mértékben szólnak bele. Azokkal egyedileg tudod karbinkként-hengerenként alapjáraton, és alsó fordulatszám tartományban a benzin / levegö arányt állítani.
Ha szelephézeg rendben akkor egyedileg ( pl üveggyertyával, vagy lambdaszondás senzorral ) keverékállítás, majd ha minden henger szép sötétkék lánggal ég, akkor lehet a 4 karbit összeszikronizálni.
Ott!
Azt nem tom :)
Oké, majd rálesek! Szintet is ott lehet nézni?
A vizes banditon az ülés alatt van vízbetöltő, onnan vehetsz mintát.. Gondolom az FA-n is ott van.
Kösz! Igazából azt se tudom, merről kezdjek a mérésnek neki, mert FA, így idomot is kell nyilván bontani hozzá...
a fagyálosága nem fárad el ! De viszont a koroziogátlo képesége az igen és a gumialkatrészek megovására hozzá adott adalék kb 2-3 év alatt ki fárad emiat kel cserélni hogy ne rohadjon belüről a motor és ne máljék szét a gumi alkatrész !

benzinkuton meg mérik ! a mérő müszer pedig autos boltba 1000- 2000 ft
Jö reggelt! Lehet-e ellenőrizni a hűtőfolyadék fagyállóságát "műszer" nélkül, illetve mennyi idő után "illendő"? Mennyi idő után fárad el? 3 év, 17000 km-nél járok. Előttem nem tudom, cseréltek-e.
Köszönöm a választ!
Az történt, hogy a legutóbbi túra végén alapjáraton nem ment egy henger, pici gázadásra viszont kisímult a motor járása. Kitakarítottam a karbisort és megtaláltam a dugulást is, összeraktam és megodódott a probléma. A pilot csavarok viszont elég nagy eltéréssel voltak beállítva pedig szakember csinálta szinkron teszterrel korábban. Mindegyiket beállítottam egyformára, majd egy következő motorozás után egy fél fordulatot visszavettem mindegyikből. Újabb motorozás után megnéztem a gyertyákat, egyformán szépek és a motor is egyenletesen jár és húz is mindegyik fordulattartományban. A szinkront természetesen műszerrel akarom beállítatni (erre nemsoká sor kerül), olvastam Banditnál, hogy a gyárihoz képest lehet eltérés, azért kérdeztelek mert nálad sok motor megfordul.
manual le töltöd és motor kod szerint a karburátor résznél ki választod a motorkodhozz tartozo karbit általában csak a Californiai karbik mások ..

750 gigsz i 1fordulat ki + 1/8 -- 1/4

de a motor kopotságátol , a gyertya hőértékétől a ki pufogo nyitotságátol , és a légszürü milyenségétől ez változik

Jo meg oldás az üveg gyertya ,de fülre is lehett amikor ép elkezd lassulni az adott henger , aminek a pilot csavarját befele tekerted akkor állj ... és 1/4 - 1/2 ki fele ..

ha nincs üveg gyertya : melegen 5 -10 perc alap járatás után .. gyertya ki és ha mind szép egyforma barna szürke stb akkor JÓ
Ha kormos szaros akkor dús a pilot rendszer , vagy sok olaj jut a robano térbe !

tasi
Imi ! a te motorodnak nincs semmi baja , Hisz én szervizelem ! Állványon minden motornak el kell hogy induljon a kereke ha nem ! szoros a váltó hézagolása , szoros hátsó kerék csapágyazása , be fog a hátso féke ,

JOL ki hézagolt motoroknál Üresbe állványon gáz huzzásra is forognia kell a keréknek alapjáraton viszont meg kell hogy álljon

Szia Imi ............

most is szerelő után szerelek !

https://www.facebook.com/photo...

https://www.facebook.com/phot
o...


tasi
Szia!
A lég-olajos GSX750 pilot csavarjai gyárilag hol állnak, illetve mit mutat a gyakorlat amikor szinkronizálsz? Teljesen gyári a karburátor nincs változtatva a fúvókák mérete.
Előre is köszönöm!
Így már ok, köszi!
NEM ::: NEM
a gigszerben is ugyan olyan szimpla soros csapi van mint a bandiban , csak más a mérete és nem jol logikálsz !

mert a tengely be - és ki hajtó végein sima golyos csapágy van ki hézagolva elfordulás ellen biztositva .............az elenkező végén tű görgös csapágyakban fut a tengely ami szintén elfodulás elen csapolva van . Ráadásul a tengely közepén lévő furatból nyómo kenést kap . A golyos csapágyak szóró olajozást kapnak , Ha meg felelő a kenés nem megy szét soha a fogaskerekek szerintem a bologatástol patogzanak ki mer ugyi ,, köztes csap vagy két helyen furot ,vagy a vége tarajos .. így a tengelyben lévő olaj át illetve be hatol a csap midkét oldalárara a belső oldalt is és a külső oldalt is kenni .. Na most ha itt nem jó a kenés a köztes csap meg kopik ... Így a fogaskerék-pár már nem teli pofával érinkezik gáz húzásnál a jobb oldalán fejti ki erőt ... motor féken a ball oldalán ... IDE _ ODA .. IDE _ODA és etől egy re jobban bologat tengely irányban a csapon a fogak eksztrém modon fel melegszenek és ki patogzanak ......

NEM a golyos csapágy nem a tűgörgő hanem a csap kopása miatt megy szét a fogaskerék- pár NÉHA ebből LE dara is szokot lenni !

István jól kapizsgáltta , de Ő azt hiszi ,hogy a golyos csapágy logása okoza ezt a jelenséget ............ szerintem nem ! Sanyi is jól mondja ! Egy difi egy személy autó stb váltojánál a csapágyak a kup csapágyak rossz hézagolása nem megfelelő kenése okoza a morgást bugást ... de ezekben a szerkezetekben a tengelyeken nincs el választó közlő csap mint a motortoknál.
Na végre ... egy embőr aki érti amit mondok .............

1 -es sebbeségbe rakod
a stendert fel kell hajtani hogy egyáltalán inditani tudjad
be huzod a kuplungot
Inditasz

1 verzio hidegen // be indul a motor nem akar el indulni nem kell vissza fogni gázadásra ergó JÓ A KUPLUNG ÉS JÓ AZ OLAJ VASTAGSÁGA

2 verzio hidegen // el indul a motor , gáz adásra vissza kell fogni
ergó vagy a kuplung nem emelki teljesen vagy az olaj sürü

3 verzio meleg a motor ugyan ezt csinálod ! ha akor is el indul a motor , vagy gáz adásra vissza kell fogni ,,, SZAR A KUPLUNGOD .. NEM EMEL KI

4 verzio
hidegen gáz adásra vissza kellet fogni mert huzzott , de melegen nem huzz .. AKKOR MI LEHET / mivel az olaj melegen higul és etöl javul adolog egyenesen lehet következtetni hogy AZ OLAJ NEM JÓ


MOST BOCS DE EGY ILYEN OVODÁS HIBA FELMÉRÉST SEM lehet MEG érteni ............ a válto pedig ahogy mondtam olajozási és kuplung hiba miatt megy szét és nagyon nagy szerepe van ebben a pilotának !

SZERINTEM

MÁS ujkora ota morog :

megveszitek az uj vasat és mi történik egy-két ezer kilométer után láncot huztok aki most azt mondja hogy nem kell huzni rajta az hazudik .... tehát láncot huztok és NAGY TUDÁS / tisztelet a kivételnek / máris ferdére állitja az első és a hátsó fogaskerék egyenes futását ..

MI történik : jobb esetbe ferdére kopik a meghajto fogaskerék az egyik oldalál nem is ér a lánchozz .
Rossz esetbe még a lánc is feszesre van állitva , mert ugye ugy állitja atag hogy simán álványon van amotor és úgy nézi a 2-3 centit .
NA ekkor kap a kihajtó csapágy rendesen és amig ki nem cserélik morogni fog .. persze ha ujra normálisan van állitva alánc és az egyenes futás a morgás tompul de a csapágy már halott !

100 motorból 70 .nél szarul van belőve a lánc EZ TAPASZTALAT
én a nyugatinál szoktam vele találkozni..:-) Az enyémben 135e volt amikor széthúztam a blokkot... de minek..? :-D
Persze, mert ert az olaj forgatja aramlasa kozben.
De itt ugy szol.az elmelet, hogy sztenderre fel, berakod egybe,kuplung behuz, es rainditasz. Es akkor nezed, hogy forog-e
Küldd el nekem a nevét. Van 1-2 tippem kit kérdezzek meg a melóhelyemen illetve a városban. Az e-mail címem gabor.botos@man.eu.
Nálam hidegen,melegen elindul(a kerék sztenderen) Tasi.
Pedig XADO van benne.
Szerintem igen. Logikusnak tűnik.
Ugyerted, azt kene nezni elindul-e a kerek?