Én évekig jártam 650-nel, alapvetően soha nem a teljesítménye volt kevés. A körítés viszont már sokszor....
A kraft akkor hiányzott, mikor nagyobb motorokkal mentünk együtt. Én végig 8000+ fölött jártam, mikor az FJR-es cimbi még csak 3-4000 körül, közel "alapjáraton". Előzéskor, hegyen meg aztán bőven látszott a difi.
Mentem nagy és kisbandival is. Ha a nagy helyből ugrik 8 métert, akkor a kicsi is ugrik 7-et. Igaz neki kell 30 méter nekifutás.
Próbáltam én is az 1250-est...Nyomatékra nagy a különösség persze ezt én is a bőrömön tapasztaltam...Azonban egy kivalló pilóta jól megválasztott fokozatokban ott tud a sarkában maradni a nagy tesó mögött persze ez csak akkor igaz ha nem szotyi vezeti azt az 1250-est. Egy szó mint száz ha szerpentinezünk akkor nem a nagy grandturizmók után csaholok hanem ez mindig fordítva történik és nem azért mert az én motorom erősebb.
Ja meg annyi, hogy hiába tanul meg az ember szinte lendületvesztés nélkül motorozni egy GS-sel, minél erősebb és nyomatékosabb motort vesz annál inkább hajlamos lesz az addigi kerek és gördülékeny stílusát elhagyni, és kicsit szögletesebben motorozni. Ez pedig azért van mert míg a GS-sel az utcai is maga volt a versenyzés (saját magunkkal természetesen) addig egy nagyobb motoron már nem ez lesz, mert nem fog állandóan számítani, hogy most a körforgalomban benne hagyott az ember 10-20 km/h-át mert csak egy kicsit csavar a gázon aztán ugyan ott van ahol volt (valahol 140 és a végtelen között ). No meg ezért is van az hogy nagyon sokáig meglátszódik egy emberen hogyha nem egy relatív kicsi motoron kezdett hanem egy 600-as "kezdőmotoron".., mert ő már az elején se törekedett a lendületmegtartásra, ezért rendesen kanyarodni se tanul meg soha
Nem azt mondtam hogy nem lehet, hanem hogy sokkal jobb egy jóval nyomatékosabb motor. Bármivel fel lehet menni bárhová, csak más lesz a minősége az utazásnak. De ez nagyban vezetési stílus és igényfüggő is. Elhiszem hogy hozzád jobban passzol a 650-es, azt meg tudom hogy sokkal jobb lesz jópár szituációban mint a GS volt.
Mondjuk én se vettem volna 650-eset, mert én a komplett utcai 600-as S4 kategóriát nem értem, hogy mire van
Hozzászoksz a lendületből motorozáshoz, gyakorlatilag a saját szeled is kihasználod a gyorsulásra, utána felülsz egy 650-re, nehogy ne lehessen már belőle 2 személlyel és pakkokkal elég nyomatékot kihozni egy hágóhoz, mikor a GS-el is kilehet?!
Hágómászásra biztos sokkal jobb az 1250...utassal meg pláne. Bár aki nem mászik havi rendszerességgel hágókra annak szerintem majdnem mindegy melyiken ül (racionálisan gondolkodva).
Egyébként a sok nyomatékban az a jó hogy nagyot tol (már alul is).. mondjuk én csak nyolcvanpárat használok, de azt meglehetős rendszerességgel, viszont 3000-res fordulaton is van már hatvan..egész jó Meg tudom érteni ha valaki 1250-nel jár, mert itt nem a lóerők számítanak.
valóban +40kg? kétlem, de ezt tényekkel biztos megcáfolják a hozzáértők, ezt nem tudom...nekem az van, h súlyban gyak. ugyanott van..vagy alig több
Hááát a nyomtaékról és a lóerőről kár hosszú vitát nyitni....másképp van ez....pl. 4-5-ben is gyorsulok, nyomatékkal, míg a kicsit dobálhatod vissza...
node mindegy is, használd....én is csak megyek vele...hozzáértőkhöz meg szervizelni viszem...
Eredetileg én is 1250-ben gondolkodtam és a próba győzött meg a kisebbről. Nem paráztam tőle, de zavart, hogy városban 2-es fölé nem is nagyon lehetett/kellett váltani.
Szerintem valahol ez is elvi kérdés, ill. hogy ki mire akarja használni, és miért szeret motorozni, miért szereti a motorját?!
Ahogy látom itt főleg 1250-el vagytok, és gyakorlatilag ugyanazt mondjátok mint tike barátom az 1000-es Hondájával. Viszont nem is ugyanazt szeretjük a motorozásban, és nem is ugyanúgy motorozunk, és ugyebár magának veszi az ember a gépet, nem a haveroknak....
Konklúziók a próbák után:
- a kicsi könnyebbsége kezelhetőbbé, pajkosabbá teszi, ami jobban bejött
- a kicsit jobban ki tudtam használni városban, országúton és szerpentinen is....
- a kicsi ergonómiai adottságai érzésre ugyanazok mint a nagynak
- a kicsi is ugyanúgy pakolható mint a nagy
- a kicsi is bőven tudja azokat a dolgokat, amiket a GS-ből hiányoltam és amikért tulajdonképpen új motort veszek...
Ezeken elgondolkodva tettem le a voksom a 650 mellett, amit feleségnek (és nem barátnőnek) szánok...
Nem vagyok megalomán és nem az idomra írt számtól érzem hosszabbnak a f.rkam, egyszerűen úgy látom, hogy bár mondjátok ár/érték arányban a nagy a jobb, mégsem érzem, hogy a +40kg, a +10 LE megéri a majd 1,5x-es árat.
Aláírom, hogy sokkal nyomatékosabb, de ez is olyan dolog, hogy mihez képest!? Hol tudsz 108Nm-t teljes egészében kihasználni?
Egy ekkora vasat nem kerekezni veszel, arra ott vannak a "rosszcsontok" szintén a 650-es ára körül, ha meg azt mondjuk, hogy az utas és a csomagok miatt, az sem igaz, mert a 63Nm is kényelmesen elvisz 2 személyt és 3 dobozt, akkor meg?
Minden cinizmus nélkül tényleg érdekel, hogy milyen racionális érveitek vannak, mert egyszerűen nem tudtam magam meggyőzni (mármint azután, hogy nem csak a számokat néztem a gép mögül, hanem ültem is rajtuk)....?!
Nem számoltam. Mivel csak 150 rongy különbözetet dobtam szét egyszerűen 50 -100 hónapra ( nem tudom a kondíciókat részleteiben). Amúgy nincs benne tapasztalatom. 10 éve vettem kp-ra az gsx 1400-et, azóta nem igen érdekeltek az új motorok...ha mákom van még 10 évig nem is fog.
Bocs nem akartam a zsebedben turkálni.
mindig mondjuk, h ár-értékben a nagyteső jobban megéri, de sosem hiszik, mondjuk megértem, elégé fosatosan hangzik az 1200köbcm, nekem az eladó srác azt mondta, ezzel is lehet menni 90-el, elégé meggyőző.... elhittem..és tényleg...
Akkor is felesleges azonos kategóriában ennyi pénzt elkölteni. Ha valaki elszánja magát a váltásra az akkor érdemes rendesen véghez is vinni. Tudjuk mindannyian, hogy havi törlesztőbe a különbözet nem igen lesz észrevehető, cserében még akkor is marad valami a motorból mire kifizeti a vásárló. Fenntartásban nem jelentős az eltérés, viszont utassal is komfortos marad. Jár hozzá egy masszív váz futómű, erősebb fék, széles tartományban dolgozó erőforrás, és talán jobb értékállóság.
A felsorolt dolgokban nyilván vannak szubjektív dolgok, de akkor is...
Ez így van ...mert a főtengő is színkódos és egy másik tengelyt összehozni egy nem ahhoz való blokkal némi utánjárást igényel ha jót akarunk. A tengely és a blokk színkódjaihoz kell rendelni gyári csapágyat ami 2-3 hónap alatt megjön (ide) suzukihoz, a többihez kicsit később. A gányolással van tapasztalatom, most nem találtam, de előkeresem egy SV törött főtengelyét ami ennek köszönhetően tört el a művelet után kb. 6000km. múlva.
A kraft akkor hiányzott, mikor nagyobb motorokkal mentünk együtt. Én végig 8000+ fölött jártam, mikor az FJR-es cimbi még csak 3-4000 körül, közel "alapjáraton". Előzéskor, hegyen meg aztán bőven látszott a difi.
Mentem nagy és kisbandival is. Ha a nagy helyből ugrik 8 métert, akkor a kicsi is ugrik 7-et. Igaz neki kell 30 méter nekifutás.