Az tuti, hogy a erre én sem gondoltam eddig, de lehet ezek után csak szélcsendben indítom be a mocit, mert az a sok légáramlat lehet gatyára teszi az elektromos rendszerem! De mi van akkor menet közben, hisz akkor mindig fúj a szél? :)
Na jó, ez egy komoly fórum, nem viccelődök vele tovább.
Nehezen indult a motorom, mert a beömlő csonknál falsot szívott. Úgy 9 - 15 indítás után röffent be. Nem csak menet közben szív falsot...
Nem véletlen hívják falsnak!
Gondolkozz kicsit mielőtt válaszolsz.
Bááár, ha egy ólomakksit tölteni kell az már rossz. Én csak télen töltögettem, meg amikor vacak volt a motorom (falsot szívott).
Normál esetben pöc-röf!
No mindegy, mindenki maga dönti el, hogy kezeli a gépét én biztos leszedem a sarukat, mert világ életemben biztonságmániás voltam és vagyok.
Fiúk, megvan a baj. A következő dolog történt: Este eléggé megpakolva vittem haza a túradobozomat. Mivel hallottam hazainduláskor hogy nem egészen jó az akksi, betettem a töltőt. Barátnőmnél aludtam, ott tettem töltőre a gépet. Ekkor még nem volt semmiféle baj. Az esti fuvarban vélhetőleg a töltő rázkódás közben megszakította a túradobozomba épített pótféklámpa vezetékének szigetelését és a reggeli induláskor a bepakoláskor nem vettem ezt észre. Induláskor így lett zárlatos az az áramkör. Mivel ez közvetlenül a töltés utáni reggeli induláskor volt, nem értettem hogy hogy áll ez össze, hogy mehet ki töltéskor biztosíték. Itt a magyarázat....
Nem tudom, ahogy gondolod. Az biztos, hogy jó pár töltőhöz adnak gyorscsatlakozót is, hogy ne kelljen lekötni vagy csipeszelni, illetve kibányászni az akksit az ülés alól. Nekem még a rekeszt is ki kell(ene) szedni, mert az alatt van.
Természetesen bármilyen primitív ólomakksi töltő jó az ólomakksi töltésre a lényeg, hogy ismerd a töltődet. Van nekem is egy 600 mA töltőm télire túltőltés és polaritás védett 1600 Ft -os csoda. Egy normál 5000 Ft -os, ezen van gyors és normál töltés meg egy töltészint jelző műszer. És van egy házi tákolmány, attól Paks is behorpad.
Ha már itt tartunk kicsit beleszólnék villamos ember lévén ebbe a töltő dologba!1, a diódák nem azért vannak,hogy az áram ne visszafele folyjon,hanem azért,hogy egyen áramot kapjunk,mivel minden trafó válltó feszt produkál.4db van belőle 2+,2- Graetz kapcsolásban.2,a töltők kapocsfeszültsége mindíg magasabb mint az akkué,hiszen csak igy tudja tölteni az aksit.Ez a lemerült akkunál hatványozottan igaz!Vegyünk egy példát,ha az akku nem merült,a kapocsfesz 12V,vagy inkább kicsit több pár tizeddel.Rákapcsolunk egy töltöt,ami alapban közel 14V.A töltés azonnal elindul,persze csak kicsi amperrel,hiszen kevés a fesz külömbség.Ahogy emelkedik az akku kapocsfeszültsége,máris abbamarad a töltés,csak mili Amperek szivárognak,gyakorlatilag ez a "csepptöltés "!Viszont,ha az akksink merült 9-10V az átfolyó áram is sokkal több,hiszen a nagyobb fesz különbség több áramot hajt át!Tehát a töltő felé soha nem folyhat az akku árama mivel a fesz mindig kisebb!Ezt még egy primitiv töltö is tudja.Persze lehetnek hibák,a forditott polarítás a legdurvább,de ez esetben ez nem áll fenn az "elbeszélés"szerint.Valamint már a legegyszerűbb töltők is kezelik ezt a problémát!Ezt is diódákkal!Elméletileg a gyujtás kapcsoló sok mindent áramtalanít,pontosabban mindent ami gyujtás nélkül nem működik.Tehát ha nem kötjük le az akkut,akkor sem tud semmi átvándorolni a fogyasztók felé!Azt,hogy ez a bizti mitől ment ki,fogalmam sincs.Csak akkor mehetett oda áram,ha be volt kapcsolva,de ez esetben ez is kizárt.A biztik egyébként is a túláram ellen védenek ezért is van ráirva hány A-os.Szóval megállapítható,hogy ez Parajelenség!
Más különben nincs!
Minden töltőben van dióda ez a töltő legfőbb alkatrésze és részben azért, mert nem enged visszafolyó áramot, ami tönkre teheti a töltő trafóját, ill. az életben nem töltené fel ezen alkatrész hiányában az akksit.
Elektromos eszköz esetében, azért fontos a visszafolyó áram, mert a generátor vagy akkumulátor esetén biztosított 10 - 50 Amperra nincs szüksége egy fedélzeti computernek vagy bármi más hasonló kaliberű áramkőrnek - fantom fogyasztóknak. Ha egy töltővel tápláljuk, meg ezeket az áramköröket nem lesznek hosszú életűek. És az előző hozzászóláshoz csatlakoznék - ezen egyike, ha zárlatos lesz, a járgány elfüstölhet.
Na még egyet, mert a galvanikus az nem igaz, azt minuszolom a
trafó miatt... de láttunk már zárlatos trafót is...
A lényeg, hogy ha az akksi elszáll, azt ne a motorban tegye.
Csak hozzá kell szoknom, hogy ezen a fórumon minden erősen alá
kell támasztani... máskülönben jön az ereszd el a hajam.
Mondjuk ez önmagában még nem áll meg a lábán, mert ugye
bikáztunk már be motort... ami ugyan ez.
Inkább azért célszerű (legalább is én azért csatlakoztatom le),
mert a töltő galvanikusan kapcsolatban van a hálózattal.
Ha bármilyen töltő hibád adódik, akkor akár a motorod is leéghet.
ezek ilyenek, "köcsögök" vagy mi
Na jó, ez egy komoly fórum, nem viccelődök vele tovább.
Nagyon jó kritikusok vagytok sok dologra felnyitjátok az ember szemét.
De próbáljatok olyasmibe kötni, amire én még csak nem is gondolnék!
Nem véletlen hívják falsnak!
Gondolkozz kicsit mielőtt válaszolsz.
Normál esetben pöc-röf!
No mindegy, mindenki maga dönti el, hogy kezeli a gépét én biztos leszedem a sarukat, mert világ életemben biztonságmániás voltam és vagyok.
Pl.:
Én kicsit tovább léptem és a töltő teljesítmény diódájáról írtam, mert azon van a hangsúly.
A graetz-híd más tészta, ne keverjük...
http://www.bosch.hu/products/d...
Más különben nincs!
Minden töltőben van dióda ez a töltő legfőbb alkatrésze és részben azért, mert nem enged visszafolyó áramot, ami tönkre teheti a töltő trafóját, ill. az életben nem töltené fel ezen alkatrész hiányában az akksit.
Elektromos eszköz esetében, azért fontos a visszafolyó áram, mert a generátor vagy akkumulátor esetén biztosított 10 - 50 Amperra nincs szüksége egy fedélzeti computernek vagy bármi más hasonló kaliberű áramkőrnek - fantom fogyasztóknak. Ha egy töltővel tápláljuk, meg ezeket az áramköröket nem lesznek hosszú életűek. És az előző hozzászóláshoz csatlakoznék - ezen egyike, ha zárlatos lesz, a járgány elfüstölhet.
trafó miatt... de láttunk már zárlatos trafót is...
A lényeg, hogy ha az akksi elszáll, azt ne a motorban tegye.
Csak hozzá kell szoknom, hogy ezen a fórumon minden erősen alá
kell támasztani... máskülönben jön az ereszd el a hajam.
bikáztunk már be motort... ami ugyan ez.
Inkább azért célszerű (legalább is én azért csatlakoztatom le),
mert a töltő galvanikusan kapcsolatban van a hálózattal.
Ha bármilyen töltő hibád adódik, akkor akár a motorod is leéghet.
Láttam már elpezsegni akksit töltőhiba miatt.