Szevasztok Banditák!Nekem is volt több Simsonom az utólsó Tábori féle 4 felömlős 70-es.A robogókat hasonló kategóriában végsebességben simán alázta.Babetta gyújtás,hosszú 4 fokozat,kisérleteztem P20-as karburátorral is,de a végén meguntam az állandó apró hibákat a nagy fordulat miatt minden lelazúlt,főtengelyes lett és a mai napig nem tudom miért az alsó dugattyúgyürű 1000 km-ént szinte mindig "beégett".Pedig nem Sthil olajat használtam hanem Castrol R2-t.Ám a legnagyobb baj az volt amit Zöldi is irt a gagyi utángyártott alkatrészek.A DDR-es alkatrészek ára horror.Igy megváltam Csörgöm-Börgömtől mert eléggé szólt mivel nem volt lendkeréka gyújtás miatt.Most Aprillia Sr-em van /karbis,vizes/a szerelést teljesen el is felejtettem csak a kötelező szervizek.15 ezer van a hengerben valaki megtudná mondani mennyi a futástelejesitménye egy öntöttvas hengernek,mikol kell fúrni.Végezetűl dobok fel egy képet a Csörgiről!Az erő legyen veletek!
Az azért érdekes, hogy a gépet a falnak kellene támasztanom, ha motorolajat töltök bele.
A robogómnál a középsztender az alap állapot ott látni a hajtómű és motor olaj valós szintjét.
Jó, persze le lehet mérni a beleönteni kívánt olaj mennyiségét. De hogy ellenőrzöm a valós szintet? Valami célt csak szolgál a kis ablak a min. - max. jelöléseivel...
Az egy érdekes dolog lehet, ha csak támasztó nélkül lehetne ezt ellenőrizni. 230 Kg -ot gumikeréken beállítani vertikálisra.
Ez így nem teljesen igaz! A robogó nagyobb szívás, több törődést igényel. A lényeg, hogy vagy 'népmotort' kell venni vagy olyan gépet aminek a licenszét több márka (vagy 'nevenincs' márka) vásárolt fel.
Természetesen ez némi kutakodást igényel. Dehát gogli a barátod, wiki meg a barátnőd!
Igen, de egy simsonnak az eszmei értéke a nagy! Én is azzal kezdtem 13 évesen, és amiket azzal motoroztam, sosem felejtem el.
Látszik a blokk, nagy a kerék, (egy robogóhoz képest). Akkor biztos el nem cseréltem volna egy robogóra. Biztos hogy okosabb döntés lett volna, de nem adtam volna oda...
És ritkán kellett tolnom haza
Aha :D
Simson= cumihegy. 3 évig használtam egy sk restauráltat naponta.
Ha már akkor robogóra váltok, sokkal több hajam lenne.
A baj a magyar/taiwani utángyártott cuccokkal val. Sublerrel kell menni a boltba is, mert annyi a méretpontatlan. Ha meg megveszed az MZA cuccokat, akkor már vehetnél pl gyári alkatrészeket egy MB50-es Hondába is, ami abban különbözik a szinyótól, hogy megcsinálod, és 10 évig csak tankolsz....
Nekem amikor keréken van és maximum az olajszint, akkor sztenderen minimum alatt van.
Ergo, ha nincs teljesen maximumon, akkor sztenderen elképzelhető, hogy nem látszik.
Hétvégén voltam 1200 -as Bandit nézőben. Egy kérdés merült fel bennem: Normális az, ha sztenderre van állítva a gép és az olajszint jelző ablakon nem látszik az olajszint (mintha nem lenne benne olaj.
Kicsit túl van erőltetve ez a gyertya csere intervallum.......sztem 2-szer annyit kibír mint amit előirányoznak......az olaj+szűrő+légszűrő+szelephézag+karbiszinkron az igazi lelke a történetnek.
A pálcás rosszabb módszer.
Simán ki lehet tapasztalni milyen állásnál mennyit dönts bele.
A robogómnál a középsztender az alap állapot ott látni a hajtómű és motor olaj valós szintjét.
Jó, persze le lehet mérni a beleönteni kívánt olaj mennyiségét. De hogy ellenőrzöm a valós szintet? Valami célt csak szolgál a kis ablak a min. - max. jelöléseivel...
Az egy érdekes dolog lehet, ha csak támasztó nélkül lehetne ezt ellenőrizni. 230 Kg -ot gumikeréken beállítani vertikálisra.
Természetesen ez némi kutakodást igényel. Dehát gogli a barátod, wiki meg a barátnőd!
Látszik a blokk, nagy a kerék, (egy robogóhoz képest). Akkor biztos el nem cseréltem volna egy robogóra. Biztos hogy okosabb döntés lett volna, de nem adtam volna oda...
És ritkán kellett tolnom haza
Pontosítok középsztenderen volt!
Simson= cumihegy. 3 évig használtam egy sk restauráltat naponta.
Ha már akkor robogóra váltok, sokkal több hajam lenne.
A baj a magyar/taiwani utángyártott cuccokkal val. Sublerrel kell menni a boltba is, mert annyi a méretpontatlan. Ha meg megveszed az MZA cuccokat, akkor már vehetnél pl gyári alkatrészeket egy MB50-es Hondába is, ami abban különbözik a szinyótól, hogy megcsinálod, és 10 évig csak tankolsz....
Ergo, ha nincs teljesen maximumon, akkor sztenderen elképzelhető, hogy nem látszik.
És még nincs annyi KM-em hogy gondot okozna.
Olajcserét meg előrehoztam 2e- Km-el.