Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hű, bocs!

tangerine -nek szerettem volna címezni.

Vegyésztechnikus? Az jó szakma én mechanikai műszerész ott is elég erős volt a kémia. Bár a kenőanyagok zömét forgácsoláshoz magunk állítottuk elő, jobb volt mint a bolti, mert szebb lett a forgácsolt felület.
Persze mára sokminden kiesett, de mindig akadnak új anyagok (kész termékek) - vegyületek, melyeket számos más-más területen lehet alkalmazni.

Még egyszer bocs!
bocs:fejtsd
Nekem ne fejstd ki a lényegét,nem kérdeztem ,ráadásul vegyésztechnikus vagyok,volt tananyag,jó pár órát.Amúgy sem értem mi köze ennek ahhoz ,hogy egy gyár milyen olajat ír elő a saját autójába.Én Tangerine-nek írtam,mert kérdezte......
No hogy átlásd kicsit ezt a területet, kifejtem neked a lényegét:

Hajtóműolajokat használunk a manuális- és automataváltók, valamint a differenciálművek kenésére. A legfontosabb kihívás, amivel egy korszerű hajtóműolajnak szembe kell néznie, az a fogaskerekek között fellépő extrém nyomás. Ennek akkor tud egy hajtóműolaj megfelelni, ha olyan adalékot tartalmaz, amely megakadályozza, hogy az egymáshoz nyomódó fogaskerekek közül kiszoruljon az olaj.

A hajtóműolajok viszkozitása nem variálható olyan szabadon mint a motorolajoké, mert közvetlenül befolyásolja a váltás nehézségét. A szintetikus és félszintetikus hajtóműolajok általában 75W90-es viszkozitásúak, míg az ásványiakra inkább a 80W90-es jellemző. Általában speciálisabb követelményeket teljesítenek a 75W80-as, a 85W140-es, a 80W-s és a 90-es hajtóműolajok.

Ha egy hajtóműben egyfokozatú olaj van előírva (pl. 80W), akkor ez általában nem váltható ki többfokozatú olajjal (pl. 80W90). Ugyanis a viszkozitásmódosító adalék, amitől az olaj többfokozatúvá válik, a használat során elnyíródik a fogaskerekek között, és az olaj viszkozitását veszti.

A hajtóműolajok fő feladatai:
- a könnyű váltás biztosítása
- legyen tartós
- legyen kompatibilis a váltóban felhasznált anyagokkal

Ehhez szükséges:
- teherbíró-képesség
- hőstabilitás
- anti-korróziós tulajdonság
- tömítésregeneráló adalékok
- megfelelő viszkozitás

(bemásolva )
Bocs,tegnap elfelejtettem pl ez kell bele:

http://fuchs-oil.hu/termekek/t...

vagy ilyen paraméterű más márka,de nem minden a GL5-ös szám,azon belül is meg kell felelni egy csomó mindennek,mert Suzuki előírása ez,de ez pont belevaló,itt márka szervízben is ezt teszik bel
Ebben igazat adok neked, de sajnos Én is mindig azt nézem a You-tube-s videókon, hogy mi a motorok végsebessége, és ez szerint állítom rangsorba őket.
Valójában meg nagyon ritkán megyek a bandittal is 200 fölé, néha elhúzom, hogy megnézzem azt, hogy mi a vége, elmegyek vele 240-250-ig, aztán egy másodperc múlva elveszem a gázt.
Az is igaz, hogy az autópályákat kerülöm, a főutakon meg a 200 környéke is már életveszélyes.
255 az ötödikben megvolt ...tévedésből
Kár,hogy mindig csak a végsebbeség a téma...
most Xx van...de nem tudom mi a vége... sőt 220-at sem mentünk vele.
az első karbis Xx-em 290-et megfutotta..
Egy ilyen k1300r-nek hoszú íveken nem sok ellenfele lehet,esetleg egy vérmes bandit!
Fabrikálnék rá egy dobozt és goooooo!
Ez a fele szélesebb! Olasz felől jöttünk.
Talán még egyet fordultam előtte, aztán 1-esben recsegtetve tiltásik elkaristolt mellettünk. Mi ketten ültünk zselékockán, meg én nem teszem vissza egyesbe, mert motorféknél megnyalom a első sárvédőt...
formára, stílusra tetszik, de kell hozzá a praktikum is..ha nem tudok rajt nyóc kiló kóbász elvinni akkor nem kő...
honnan rendelted és mennyiért?
Én az ára miatt vettem banditot, nem volt tudatos, csak erre volt pénzem.
Hasonló évjáratban, hasonló állapotban általában 1-2-300 ezerrel olcsóbb mint a konkurencia, ezért szerintem sokan hajlamosak azt hinni, hogy ennyivel rosszabb is.
Szerintem tudásban nem sokkal marad el a konkurensektől, legalábbis nem annyival mint az árából ítélve gondolnánk.
Tök stílus kérdése.Aki suereti az egekbe kihuzatni annak bejön aki nem akarja idegből nyomni nem jön be.
Igen, a szerviz után sokkal jobb lett, mint előtte, de 45 lóerő különbséget akkor sem éreztem.
Nálam például egy motor végsebessége annyi, amennyit minden körülmények között tud.
Az, hogy hátszéllel elvánszorog 270-ig, az nem érdekel.
Az Én értékítéletemben a Fazer 240-250 km/h. tud. Ezt a Bandit is tudja, akár negyedikben is.
Azon kívül, hogy precíz kis szerkezet, nekem a súlya ami bejön, bár a Banditéval is együtt lehet élni.
De igazából ezeket már megvitattuk.
veled dumáltuk ezt multkor is...
persze a történet úgy teljes,hogy szerviz után már más volt a véleményed a fazerről..
Akkor jó,ha a gazda elégedett a paripával...
Vérnyúllal el is várom.
Én vagyok agresszív a rugó progresszív.
tsanyi...Neked is köszönöm a technikai tanácsot....
Agresszív jobb lenne.
Igen költözik ma jött meg a Germániából...A gyári majdnem progresszív rugó és a sűrűbb menetszám lefelé volt benne.
Akkor lefelé a sűrűbb része...Köszönöm a segítséget.
ja, a legjobb a köröm..vagy a sampion...
gomba?