Nem egetverő, csak nagyon zavaró tud lenni, ha este elszáll a világítás. Vagy 3 liter helyett 5 litert eszik, vagy elolvad a szíj egy kisebb túra közepén, vagy a mögötted haladó nem látja, hogy fékezel.
De ettől még működik ill. működött amíg nálam volt és mikor kész volt piszok jó lett. A motorjával semmi gond nem volt.
ugyanilyen listát vezetek én is a robeszhoz....csak lényegesen rövidebb, de az értékéhez képest elég masszív összegeket kellett rá költeni...
jövőre kiderül, most megint muzsikál szépen...
mondjuk én a kocsi futott km.hez és a robesz futott km-hez hasonlítok, ott pedig szépen lehet fogni is rajta....
1 - Motorolaj csere
2 - Hajtómű olaj csere
3 - Karburátor membránt csere
4 - Gumiabroncsok cseréje tömlőnélküli Metzler -re
5 - Autómata szivató beállítása a tömitőgyűrűnél még farslevegőt szívott
6 - Alapjárat beállítása
7 - Beömlőcsonk tömitése elfáradt, hőálló tömitővel lett megoldva.
8 - Tűzkarika hiányzott.
9 - Kipuffogócsonk illesztő tüskék cseréje, menetes aluminium pogácsa készítése, formára alakítása, beheggesztése..
10 - Sérült oldalsó burkolat és a hátsó burkolat részleges festése, visszapillantó burkolatok festése, ütközővel ellátva
11 - Kilazult visszapillantó rögzítések javítása.
12 - Kettévágtam a szélvédőt, terhelés csökkentés miatt
13 - Összekarcolt, helyenként sérült szélvédő védőfóliát leszedtem, ezzel az elsárgult hatást is megszünt
14 - Műszerfali kvarc óra hibássan működött cserélve lett.
15 - Első hátsó fékfolyadék csere (Liqui Moly DOT-4)
16 - Első hátsó fékpofák cseréje (RMS)
17 - Fékkarok beállítása, kenése
18 - Féklámpa kapcsolók kontaktus javítása
19 - Gázkar becsiszolása, majd rézbetéttel ellátva az erős kopás miatt (ez a módszer egy igen finom működést kölcsönöz)
20 - Törött hajtómű díszburkolatának javítása, festése
21 - Hátsó sárvédő törött rögzitéseinek javítása
22 - Az elöregedett műanyag burkolatok illeszkedésének tompitása (nagyon ropogott)
23 - Kipuffogó rozsdamarása, festése, rögzitő csavarok cseréje
24 - Burkolati csavarok cseréje
25 - Akkumlátor csere
26 - Levegőszűrő csere
27 - Hiányzó kesztyütartó pótlása
28 - Fényszóró izzó csere xenon-kriptonra
29 - Helyzetjelző lámpa foglalat javítása (szét tépték)
30 - Ülésfelhajtó légrugó beépítése (csak 250ccm -nél járna)
31 - Vízhőérzékelő javítása
32 - Variátor és szíjfeszitő kitakaritása
33 - Variátor görgők (9 grammos a 10 grammos helyett) cseréje és kenése hajózsirral
34 - Variátor persely csere és kenése Mobilgrease XHP-222 zsirral. Alapjáraton a kopogó hang bemelegedés után megszünik
35 - Csúszkák cseréje (a variátoron lépcsős bekopás, majd becsiszolása)
36 - Szíjfeszítő tisztítása, újrazsírzása ásványi alapuval vagy lítiumos grafitzsirral
37 - Szíjfeszitő variátor tömitéseinek cseréje 2db szimering és 2db'O' gyűrű (mert a kenőanyagot kicsapta)
38 - Kuplung pofák becsiszolása
39 - Kuplungdobra ráégett kuplung anyag eltávolítása
40 - Variátorszíj csere (Malossi x-kevlarra)
41 - Teleszkóp villák kartel csavarjai lazák voltak
42 - Első futómű csapágy csere (párban)
43 - 1db megolvadt lengő biztosíték aljzat csere
44 - Űlést nyitó bowden kenése grafitos olajjal
45 - Gázbowden kenése grafitos olajjal
46 - Kontrasztrugó (Malossi MALO2912647YO citromsárga színüre - egy kicsit keményebb a gyárinál) csere a szíjcsúszása,
miatt és a varió görgő maradt a 9 grammos az alacsonyabb fordulatú váltás miatt (a rugóhoz ajánlott 8 grammos csak magas fordulaton működött jóval nagyobb nyomatékot eredményezve)
- Hatására lágyabb motorhang, alacsonabb hajtómű hőmérséklet (70 fok helyett 50-55 fok) Kuplung harang hőmérséklet 80 fok helyett 50 fok
(20 km teszt út alatt többszőr mérve)
47 - Szíjfeszitő variátor 2db 'O' -gyűrű csere, és 2db olajlehúzó gyűrű csere (a zsír a szíjtárcsára futása miatt), majd mobilgrease XHP-222 zsírral kenés
A biztosítékot folyamatosan kivágta ezért LED-re váltottam:
(biztositék 10 A, időnkénti felvétel 11-12 A)
48 - Helyzetjelző lámpabúra csere és LED világitás
49 - Féklámpák cseréje LED-re
50 - Műszerfal világitás csere fehér LED világitásra
51 - Irányjelző relé és hozzá 4db sárga LED
(Világitás cseréje után kb: 5-7 A a felvétel)
52 - Hideginditó segédszelep beépítése
Jelenleg 1000 Km -t tettem meg vele és az olaj még mindíg víztiszta. Úgy vélem ez a motor állapotát tükrözi.
A zsírok többszöri ellenőrzés mellett, 3 hónap alatt lettek kikisérletezve.
53 - Forgalomba helyezve 124 000 Ft
Teljes javítás költége: 70 000 Ft
Vételár: 180 000 Ft
Jelenlegi ár: 374 000 Ft
Korai olajcsere: 15 500 Km -nél
Elkészült: 2011. június. 22 -én
Megtett kilóméter: 16 647 Km
Ellenőrzés: 17 230 Km -nél motorolaj mennyisége nem csökkent, motorolaj elszíneződött
Variátor szíjfeszítő nem csapja ki a kenőanyagot a tárcsákra. Max. sebesség 115 Km/ó.
2011.09.15. Variátorban a 8 grammos görgők próbája, Hátsó kétoldali elemek leszerelése és újrafényezése.
Csanesz, nekem 4,2 volt a minimum, de akkor életem értelme végig elöttem ment a gs500-ával és én sehol nem gyorsítottam jobban, mint ő. A legtobb az volt, amikor 180 km-en kifogyott a tank. A nagy átlag 5,6 volt (42e km)
De ettől még működik ill. működött amíg nálam volt és mikor kész volt piszok jó lett. A motorjával semmi gond nem volt.