Nem 40... sztem 20 alatt kijön a szett... de azé ne kelljen már évente kétszer ezzel foglalkozni.
Meg valahol hallottam olyat is, hogy terepen használt motorra felesleges O vagy X gyűrűs láncot venni.. mert felesleges pénzkidobás.
Ja, és én kb kétszer olyan erős endurot szeretnék mint ami ennek az ismerősömnek van.
A láncnak semmiféleképp nem használ a homok, vagyis igen ha rozsdás mert azt lecsiszólja
Viszont az olajtól el tud válni eggy bizonyos sebességnél .
A spréjtől meg nem, mert abba bele ragad éa még 100 km-er utánn is csak csiszollya a fogakat és a szemeket.
Nem mossa le, mert akkor túl sok folyik rá.
Én 2 km-ert megyek, homokos úton mire betont érek, tehát napi 4 km-er oda vissza.
A mólos sprébe beleragadnak a homokszemek, és mint a köszörű fényesre csiszolták a láncszemeket.
Az olajzóval viszont jó, mert, ahogy kiérek a betonra, 60-70 km/h sebességnél az olajos láncról leválik a homokos dzsuva, (tehát a centifugális erő miatt ugye) és innentől fogva az olaj tökéletesen végzi a dolgát.
Az elektronika itt an a polcon.Van hozzá niva kuplungtartály.
Szilikoncső is akad meg van a pinyóban egy kazal huzalkötegelőm is.
A legmacerásabb ami gondolkodást igényel 8bár tuti megoldom)
Hogy hogy rögzítem a kislánckeréknél és miféle tűt hogy 200-nál capkodva se darálja be a lánc.
A másik hogy 1db kis rekesz van amibe vagy a tartály vagy az elektronika fér el.
A kettő nem.
Még kiszaszerolom hogy kivülre (kis idom oldalt az ülés mellett van hely) mehet e az elektronika de akkor vízbiztossá kell tenni.
hja, az igaz...mondjuk nekem is csak azért lett, mert van egy "házi szakim" ill. kapcsolatai...Amúgy régóta akartam, de korrekt szerelő nélkül ezekbe nem szabad belevágni. Én meg hót hülye vagyok ehhez....
Értemén...........
Meg azt is hogy mostmár nem kezdek bele.
Első a futómű belövése.
Festés.
Gumizás.
Majd ha jövőre kifingik a lánc (lesz referencia mikor teszi az én kezelésemmel)
Új lánc láncolajzóval mennyi egy sportosabb gépen.
A terv ez.Még fázok attól hova teszem a szűk helyen.Úgy nem akarom mint Erik-é mert teljesen rejtve kell.
És még nincs meg a tű és a helye az első lánckeréknél.
Ez nem bandit hogy az idomok meg blokk körül egy fél tehenet elrejtek.
Az olajzó semmivel nem veri jobban össze a felnit láncot dzsuvával, mint a spré. Sőt, a szemek mindig "olajfényesek", nem tapad rájuk semmi ill. lemosódnak. Sokkal tisztább a lánc, mint a sprével. Hidd el, tuti.
Láttál már közelről,jól beállított olajozóval futó láncot...........tuti,hogy sprével nem tudod leutánozni!
Amúgy nagyra becsülöm a motor tisztasága iránti elkötelezettségedet,de hát nem vagyunk egyformák.........én a mérsékelt időtartamú tisztogatás,cserébe hatványozott mennyiségű motorozás híve vagyok!
Tehát akkor nem szedi össze a port..meg a homokszemcséket. Ez jó.
Mivel már azt hiszem köztudott, hogy endurora szeretném cserélni a Divit, egyedül a láncélettartam miatt fázom kicsit. Mert ha endurom lesz, akkor legalább annyit fogom aszfaltmentes helyen használni mint aszfalton.
Jól, most volt egy marokkói túrán a Banditom előző gazdija, és
tökéletesen vizsgázott a sivatagban is a 3000Ft-os ejtős olajzónk .
Pont valamelyik nap beszélgettük, hogy a láncában 25k körül lehet,
az enyémben meg 30-35 között.
Én acélt is simán bele tudom törni.