Egyébként én is híve vagyok a buherálásnak, mintsem kiadjak sok pénzt egy gyári cuccért, de vannak "szent" dolgok, meg túl macerás dolgok. Pl. ez is, vagy egy házi féktárcsát sem tennék rá.
Másodsorban messziről látszana, hogy buhera, és elcsúfítanád az új mocidat. Elég kényes cucc a plexi, és szar vele dolgozni. Már a kivágásnál könnyen el lehet repeszteni az egészet, ha megakad a fűrész. Ha nem jó fűrésszel vágod, végig le fog pattogni a széle. Tkp. vagy nagyobbra kéne vágnod, és utána méretre csiszolni, és ezáltal a kipattogásokat eltüntetni, vagy két erős lap közé beszorítani, és együtt vágni. Ha ez sikerült, végig kell polírozni a széleit, hogy ki is nézzen valahogy, de óvatosan, mert könnyen olvad. Ha még mindig nem b@sztad el ( ) akkor teljesen szimetrikusan kéne meghajlítanod az íveket a két oldalára. Ez sem piskóta, mert a plexi sajnos csak melegen hajlik, ezért kell hozzá egy hőlégfúvó. Itt jön a következő probléma. A plexin van mindkét oldalán 1-1 védőfólia, de ezt nem tudod melegíteni, mert sima nylon, és ráég/megolvad. Ha pedig lehúzod, akkor a további megmunkálás során fogod összekarcolászni. A melegítés is kritikus, mert ha kevés nem hajlik, ha sok, egy pillanat alatt megég. Ha optimális a hőfok, akkor szépen és könnyen hajlik, csak kérdés hogy ott-e, és úgy-e ahogy szeretnéd, és sikerül-e ennek a tükörképét a másik oldalára prezentálni, hogy szimmetrikus legyen.
Ezután már csak a fúrás, az nem annyira vészes, ha jó a fúró, és nem "harap" hirtelen az anyagba, mert akkor kíméletlenül reped.
Ha még mindig nem vettem el a kedved, akkor sok sikert hozzá!
Hahhhhaaaaaaaaaaaaa!
Ezt a moccot látom-láttam reggel itt Debrecenbe a plázánál! Vagy esetleg tévedek? (nemmintha nagy jelentősége lenne, de különösképp felfigyelek a motorokra közúton :))
Szép gép egybknt!
Én nem tenném a helyedben. Plexi és plexi között nagy különbségek lehetnek szilárdságban. Képzeld el, hogy milyen erők ébrednek, ha mész 150-nel, és a plexit nyomja a szél, mint az állat, viszonylag nagy felületen. Elég egy kezdődő mikrorepedés (plexinél pl. tipikus a furat szélénél) és lerobban az arcodba az egész. Ráadásul úgy törik, mint az üveg, azaz a széle éles, és ha nincs szerencséd, akkor extrém esetben még a nyakad is elvághatja.
Gyanítom, hogy a gyáriakat tesztelik szélcsatornában.
Az 1250 nemtudom még mit tud, viszont a légolajos 1200 úgyérzem téged is meglepett sportos menetteljesítményével. Első 2 fokozatban pirosig pörgetve még most is versenyképes.
Mivel melóztam - és ugye ilyenkor csak a test szenved - azon agyaltam hogyan lehetne megoldani a Variátorost......
Szóval valami hasonlót eszeltem ki.
Holnap célba is veszem a dunaújvárosi OBI-t....azt CS-P szabadnapjaimon meg is alkotom a müvet:-)
Az eredeti plexit én is lecseréltem. Az volt a problémám, hogy kényelmes testhelyzetben - 178 cm magas vagyok - az összes bogár a sisakom plexijén az orrom és a szemem magasságában állt meg. Rövid idő alatt semmit sem láttam. Ez a Kappa nevű plexi 9 cm-rel magasabb az eredetinél, aminek az lett az eredménye, hony mostmár a bogarak kicsit feljebb kerülnek , kb a homlokomhoz, viszont ezáltal a menetszél nagy zajt okoz a sisakomnál. Az ára 23 eFt, gondolkodom rajta, hogy visszaszereljem az eredetit. Nyíregyházán a Suzuki Carmonal lehet beszerezni, ha érdekel valakit.
A képeken össze tudjátok hasonlítani a különbséget.
Ezt a motorozz.hu-n találtam
szanyin:
A szélzajra én barkácsoltam a motoromra egy kiegészitő plexit ( képen) . Ez nagyon bevált. hasonló laminarlip-hez csak "Homework" :). Alapanyag az OBI-bol és kisálat kereskedésből össz: kb 2500 Ft+1nap munka. Még csiszolható a dolog de 140-nél az az érzés mintha csak 100 környékén járnál.
Másodsorban messziről látszana, hogy buhera, és elcsúfítanád az új mocidat. Elég kényes cucc a plexi, és szar vele dolgozni. Már a kivágásnál könnyen el lehet repeszteni az egészet, ha megakad a fűrész. Ha nem jó fűrésszel vágod, végig le fog pattogni a széle. Tkp. vagy nagyobbra kéne vágnod, és utána méretre csiszolni, és ezáltal a kipattogásokat eltüntetni, vagy két erős lap közé beszorítani, és együtt vágni. Ha ez sikerült, végig kell polírozni a széleit, hogy ki is nézzen valahogy, de óvatosan, mert könnyen olvad. Ha még mindig nem b@sztad el ( ) akkor teljesen szimetrikusan kéne meghajlítanod az íveket a két oldalára. Ez sem piskóta, mert a plexi sajnos csak melegen hajlik, ezért kell hozzá egy hőlégfúvó. Itt jön a következő probléma. A plexin van mindkét oldalán 1-1 védőfólia, de ezt nem tudod melegíteni, mert sima nylon, és ráég/megolvad. Ha pedig lehúzod, akkor a további megmunkálás során fogod összekarcolászni. A melegítés is kritikus, mert ha kevés nem hajlik, ha sok, egy pillanat alatt megég. Ha optimális a hőfok, akkor szépen és könnyen hajlik, csak kérdés hogy ott-e, és úgy-e ahogy szeretnéd, és sikerül-e ennek a tükörképét a másik oldalára prezentálni, hogy szimmetrikus legyen.
Ezután már csak a fúrás, az nem annyira vészes, ha jó a fúró, és nem "harap" hirtelen az anyagba, mert akkor kíméletlenül reped.
Ha még mindig nem vettem el a kedved, akkor sok sikert hozzá!
Ezt a moccot látom-láttam reggel itt Debrecenbe a plázánál! Vagy esetleg tévedek? (nemmintha nagy jelentősége lenne, de különösképp felfigyelek a motorokra közúton :))
Szép gép egybknt!
Gyanítom, hogy a gyáriakat tesztelik szélcsatornában.
Mondd Führer!
Mi újjat akarsz mutatni?
Sokkal jobb!
Mivel melóztam - és ugye ilyenkor csak a test szenved - azon agyaltam hogyan lehetne megoldani a Variátorost......
Szóval valami hasonlót eszeltem ki.
Holnap célba is veszem a dunaújvárosi OBI-t....azt CS-P szabadnapjaimon meg is alkotom a müvet:-)
Az eredeti plexit én is lecseréltem. Az volt a problémám, hogy kényelmes testhelyzetben - 178 cm magas vagyok - az összes bogár a sisakom plexijén az orrom és a szemem magasságában állt meg. Rövid idő alatt semmit sem láttam. Ez a Kappa nevű plexi 9 cm-rel magasabb az eredetinél, aminek az lett az eredménye, hony mostmár a bogarak kicsit feljebb kerülnek , kb a homlokomhoz, viszont ezáltal a menetszél nagy zajt okoz a sisakomnál. Az ára 23 eFt, gondolkodom rajta, hogy visszaszereljem az eredetit. Nyíregyházán a Suzuki Carmonal lehet beszerezni, ha érdekel valakit.
A képeken össze tudjátok hasonlítani a különbséget.
Üdv: m
:-)
az érdekel, hol lehet kapni:-D
Azt tudod?
Következőnek csoppert veszel, az a gyanúm...
:-)
Nekem a kicsi Puig van...
Az se szar, csak ne lenne ez az átkozott faraghatnékom mindíg:-D
szanyin:
A szélzajra én barkácsoltam a motoromra egy kiegészitő plexit ( képen) . Ez nagyon bevált. hasonló laminarlip-hez csak "Homework" :). Alapanyag az OBI-bol és kisálat kereskedésből össz: kb 2500 Ft+1nap munka. Még csiszolható a dolog de 140-nél az az érzés mintha csak 100 környékén járnál.
A MANDD-nél már 30 fölött jár az MRA
http://www.mandd.hu/index.php?...
Szerinted ez a kép mit ábrázol?
a fekete mezőben keres 3 betüt:-)
http://www.spare.suzuki.hu/kat...
26490ft - bár Darázs csak valami 25-be kapta
Nem rossz a K7-es....de olyan "csúnyácska"......
http://www.laminarlip.com/band...
Van ez a variációs plekó.....
Állítólag lehet kapni CSAK a felső részt is.......
A kérdés: KI TUDJA HOGY HOL?
Vagy valami alternatív megoldás?
Minden tipp jól jönne, mert elkellene valami plusz szélfogó