Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az én autóm a szervizkönyv szerint holnap után lesz 21. éve, hogy elindult első útjára a szalonból, a km benne garantált.
Most van benne 216 ezer, a kora és a diesel mivolta alapján ez szinte hihetetlen, de aki látta már az nem kételkedik. Leesik az álla mindenkinek aki ült már benne, vagy csak benézett, volt aki a családját hívta oda, hogy gyertek ezt nézzétek meg, 21 éves lesz ez az autó, elhinnétek. Kívül sem eszi a rozsda, lakatolva soha nem volt, eredeti a teljes kipufogórendszer és a felfogatási hegesztési ponton kívül sehol nincs a végdobon egy szem rozsda sem.
1.6 TD ezt még az örökkévalóságnak szánták, 216 után még teljesíti a gyári fogyasztási értékeket, átlag 4.6-4.9 között járok vele vegyesben, igaz, hogy kiforgatva nincs soha, 1-esbe csak kuplung és 2-es, pici gáz 20-nál 3-as, 30-4-es 40-5-ös.
Ha el akarnám adni adnának érte vagy 150-et mert egy őskövület, de én még a 3 szorosáért sem adnám oda, mert tökéletes állapotban van, enni lehetne a motorjáról, mások autóit elnézve 5-7 éves autók nem szoktak ismerősőknél igy kinézni, meg ilyen keveset fogyasztani. Szóval én ezt addig használom amig megy, a mostani állapotát elnézve még újabb 10 év meg sem kottyan majd neki
Az egyik autómban 240.000 km. van, de bármikor odaállítanám sok "garantáltan 100.000 kilométeres" mellé. A nagybandival is lassan 50.000 km.-nél járunk, de ha elakarnám adni, minimum 900.000 ret kérnék érte, pedig tele van a piac, "garantáltan 20.000 kilométeresekkel" 800.000 Ft.-ért. Szerintem használt motornál autónál fontosabb az állapot, mint a kilométeróra állása.
Érdekes dolgok ezek.
Én amikor az előző motoromat vettem, az eladó mondta, hogy csúszás sérült volt a jobb oldalán, de gyönyörűen megjavították. Én annyira tüzetesen vizsgáltam a javított (festett) részt, (később kiderült, hogy nem is volt festve, mert bontott elemekkel javították), hogy nem vettem észre azt az apróságot, hogy hegesztve volt a blokk. Ráadásul olyan precízen sikerült nekik, hogy összehegesztették a blokk alsó felét a felsővel .
Sajnos mivel kb. 2 hónap telt el mire észrevettem nem mentem vissza reklamálni.
A következő szerviznél jött a fekete leves.
Szólt a szerelő, hogy ki kell venni a helyéről a blokkot, mert nem lehet feltenni a karburátor sorra a levegőszűrő házát, mert kb 2 cm-rel keresztben van blokk a vázban. Ez azt is jelentette, hogy az előző 2000 kilométert, levegő szűrő nélkül motoroztam.
Azonkívül, hogy a szervizzel együtt 90.000-be fájt a javítás, már láttam lelki szemeim előtt, hogy ez a motor örökös darab lesz, mert az életben nem tudom eladni.
Erre egyszer csak jött a vevő, aki ráadásul távoli rokon is volt.
Mivel nem akartam haragot, nyomatékosan részleteztem a motor előéletét és az adásvételibe is beleírtuk megjegyzésként, amikor teljesen korrekt áron megvette. Kapott volna olcsóbban is sérülés mentest, mégis az enyémet választotta.
Két szezont motorozott vele probléma mentesen, amikor eladta, és Ő sem tagadta le az új gazdája előtt. Jobban eladta mint az akkori piaci ára volt.
Szal ebből az a tanulság, hogy ha nem akarjuk mindenáron eladni, előbb-utóbb akkor is megveszik, ha nem trükközünk.
Nem kapsz hozzá ABE -t. Csak pályán használható, hiszen utána nem teljesíti a emissziós normákat.
Elég baj ez. Embere válogatja, én biztosan nem fogok átverni senkit. Annyi lesz benne amennyi, szeretek nyugodtan nézni bárki szemébe és jót aludni...
Könnyen kijátszható, már csinálják is....
Ott lakni mindenképp, igaz a járművek terén is azért biztosabb csak azért írtam amit mert nem kell elájulni a nyugattól sem, ott is ugyanolyan emberek élnek mint itt csak kicsit több a pénzük...
Én örülök neki, hogy nálunk bevezették műszaki vizsgán a kilométer óra állásának rögzítését papíron és fényképen is. Én pl. soha nem fogom a km órámat babrálni ha eladásra kerül a motorom. Minden szervíz doksit, papírokat, számlákat gyűjtök, mindenre ráírom mikor, milyen km-nél lett beépítve. Automatikusan teszem a motorom hiteles mappájába. Ha eladom, a mappát adom a motor mellé, minden lekövethető és ellenőrizhető. Így korrekt a dolog!
Mindenesetre én azért bátran merem ajánlani Németországot Magyarország helyett, bárki bármit mond...
Hol is buktak meg százával a kereskedők és nepperek az óra visszatekeréssel tavaly?....ja, németországban.... ....egész európában főleg az angoloknál, de máshol is ezt játsszák.....a legbiztonságosabbnak a belga rendszert tartják, azt akarják nálunk is átvenni...
Nem tudom, mennyire illegális,mert neten kapható power commander tonnaszámra. Ennek utána kéne néznem...
Fosok is
Általánosságban az injektoros motorok a felső fordulatszám tartományban erősen elsokallnak. Azaz a vezérlő egység túldúsított keveréket kezd el betolni. Ennek egyik oka, hogy nem nő ez egekbe a teljesítmény, mert a motor gyakorlatilag belefullad az üzemanyagba, másrészt hűti többlet a párolgásával a hengereket .
Ezért nem oly rendkívüli a magasabb fogyasztás 200 as tempó fele közeledve.
Saját tapasztalatok alapján két dolgot még érdemes elkövetni. Az egyik hogy két tank benzinhez locsolj bele üzemanyag tisztító folyadékot (bauhausban lehet kapni kb 9 euro). Ha esetleges dugulásod van ez átöblíti a befecskendező fejeket, és lehet jó lesz ismét a porlasztás. Másik apróság, hogy ellenőrizd le a akkusarukat, néha fellazul, vagy oxidos lesz , és képes meghülyíteni az elektronikát.
Amúgy nekem pl ezért van Power Commander a gépben , mert ezek a túldúsítások, meg szegény keverékek alsó fordulatszám tartományban kiküszöbölődik a befecskendezési térkép átírásával. Csak hát ugye Németországban ez erősen illegális dolog. Pár év tökölés után olyan értékeket sikerül beállítani, ami 6 liter fölé nem igen viszi a fogyasztást. DYNO padon egy plusz 15% teljesítmény növekedést mértek csúcsban a gyári adathoz képest. De az csak játék a számokkal , a lényeg hogy ez a többlet általában minden tartományban utána jelen van ahol valójában használod a motort.
Azért érdemes egy tank benzint kicsit finomabban is elgurulni 120-140-es tempóban, és ott is kalkulálni egy fogyasztást.

De lehet tovább bonyolítani a dolgot, mert elképzelhető hogy össze kéne szinkronizálni a fojtószelepeket, ez elég sokat szokott hozni a konyhára, vagy a fojtó szelep tengelyén lévö senzor nincs pozicóban , ilyenkor "elcsúszhat" a befecskendezési térkép, és szintén a fals adatok miatt rossz lesz a keverék összetétele...
Ezek csak elsöre hangzanak vadul. (Én szinte mindent végigjátszottam, felszereltem magam diagnosztikai műszerekkel, pusztán mert érdekel a dolog...)
kb annyit forog enyém is, bár 5500-on már 110-el megyek
Hát Én fosnék a helyedben, nehogy egyszer hátba verjen.
Ha abálod neki meg lehet etetni vele még többet is, de viszonylag lendületes motorozással 6 környékén kellene fogyasztania.
Jóóóóóóó lesz az neked.
Az jó áttételre vall,ha 100km/h-nál 5200-5300 körül forog a gép?(6-dikba)
gyanús,hogy az én láncom ilyen rögzítésű.Ráadásul a patentszem nyúlt kb:1.1 mm a többihez képest.Kókányolás gyanús!Help!
Jó a DID is.

Megvagyok a láncal.

A járgány alapja egy gép ami rommáverte a kiadásakor a 600-as szupersport kategória naggyajit R6-tól a 600 rr-ig.Valamikor 2005-6 környékén.És azóta sem lett rosszabb.

Jóhogynem tesznek rá 20 kiló vasat kardán formájában.
Bocs azt hitem kardános...Ha már le spórolták azt az egy hengert. Mindig spórolnak valahol. Az azért nagy hiba hogy gyárilag nem RK-lácot raktak rá.
Hát most megfogtál.

Halvány lila dugóm sincs.













Bár valami zűr van az űrben mert 525-ös did 120 szemes van fenn a gépen.
Kardános motorra minek?
Balaton már uncsi,"csiperó" ,az ,mi az ,bocs a tudatlanságomért
Én holnap a Balatont tudnám ajánlani. Ha bementek a központba, most van a főtéren a csiperó. Egyébként az egèsz város fel van túrva felùjítások miatt.