Nem a tárcsa ütésével van probléma oldal irányban. Ha mikrométerrel megméred a vastagságát a több ponton , forgatva a tárcsát , akkor fogsz mérni pár század mm vastagságkülönbséget. Ezek gyakorlatilag lokális gödrök, vagy "konvexitások" a felületen. Ez miatt változik a fékerö, mert ahol vastagabb, ott "jobban fog".
Ez a hullámzó fékerő nálam is előjött. Az egész túránkon ez idegesített, és végig jelen volt.
Kb. indulás után 150 km-rel vettem észre, egy brutális fékhasználat után (megkezdett előzésből visszamentem a kocsi mögé). Gumicsere volt előtte, azt hittem a gumis görbítette el a tárcsát, de méregettem, és kb ugyanazt mértem, mint legutóbb.
Lehet, hogy már előtte is volt,csak nem vettem észre, de a gumicsere előtt biztosan jó volt. Nem tudom, hogy a gumicserekor történt vele valami, vagy a majdnem satufék tett be neki. Mindenesetre az óra nem mutat semmit.
Olvasgattam pár elméletet, lerakódás a tárcsán, szegecsek beragadása miatt nem "úszik" a tárcsa, megmozgatás, stb, ezeken már túl vagyok. A tárcsát is megcsiszolgattam, igaz csak kézzel egyelőre.
Most megpróbálom kinyomozni, hogy melyik oldalon csinálja. Ha megvan a bűnös, akkor másik betéttel kipróbálom, esetleg átforgatom a betéteket, aztán szétszedem/kipucolom a nyerget
Ha az sem segít, akkor leszedem a tárcsát, és szalagcsiszolóval megpróbálom síkba csiszolni, és a vállat lecsiszolni. Tudom elég kókány módszer, de nincs jobb ötletem.
Ha ez sem segít akkor tárcsacsere. Sajna ~90 rugó + posta darabja , amit ha lehet inkább kihagynék, mert amúgy a jelenlegi vastagsága még megfelelő.
Ahogy olvasom GSX betegség a pulzáló elsőfék. Mondjuk én a karon nem észem, csak a keréken kis sebességnél a fékezéskor. Fog - nem fog - fog - nem fog, stb. Kb. olyan érzet, mindha tojás alakú lenne az első kerék.
Neked jó lett?
Mi a pacikukit csináljak vele?
Erre mit írhatnék, szerencséd van?!
Bár volt már a műtőmben hírhedt CBR 600 , talán még a 40 e km-t sem futotta meg, mikor már főtengelycsapágyas volt...és hát ugye az is Honda...Partalan vita kategorikusan kijelenti hogy valamelyik márka jobb a másiknál... Főleg úgy hogy az talán elfogadott tény hogy Suzukikból több rohangál az utcákon, és ha százalékosan nem több a meghibásodás, de hát ugye több motorból ugyanannyi százalék az több hibás motor jelent darabszámban...
Meg eszembe jut egy párbeszéd miután kénytelen voltam autót is venni. Mondja a kedves barátom testvére aki a barátnőkkel együtt cserélgeti az autóit is, hogy miért Fordot vettem? Miért nem Renault t? Neki arra nem kellett soha költenie semmit! Az egy álom volt. Majd egy lélegzetvételnyi szünet, -igaz mikor eladtam a vevő pár héttel később hívott hogy most jár 800 e HUF-nál szerviz és alkatrész költsége...
Szerintem mindenkinek meg van a maga keresztje.
(Amúgy ez az a barátom aki szintén annyira "piperkőc": hogy az 1400-röl 60 e km után lett lecserélve a gyári láncszett , és csak spray-t használt...)
Nekem most 80 e km környéken kellett komplett cserélnem az első telókat, mert feltételezhetően a komoly fékezésektől a teló alsó része (csizma) kinyúlt. Hiába jók a perselyek, meg tömítések, meg a krómszárak, a hegyekben állandó két személyezés , forszírozott tempó, nagy motortömeg, rövid kimért fékutak, plusz a kicsit hullámzó fékerejű tárcsa hazavágta az alumínium ötvözetet.
Ha csak az alföldön poroszkáltam volna, mint pár márkatárs, valszeg nem lenne ilyen problémám...
Nem, a lánckerekek teljesen rendben, kb 10-zel mutat kevesebbet.Bár lehet hogy nem gyári az áttétel, ezt nem tudom nem én cseréltem, még az előző tulaj. Van rajtuk jelölés a számmal?
8,5% az eltérés, így nagyobb a végsebesség (nekem mindegy)... viszont kevesebbet mutat az óra
Ez volt a hirtelenhalál.
Kb. indulás után 150 km-rel vettem észre, egy brutális fékhasználat után (megkezdett előzésből visszamentem a kocsi mögé). Gumicsere volt előtte, azt hittem a gumis görbítette el a tárcsát, de méregettem, és kb ugyanazt mértem, mint legutóbb.
Lehet, hogy már előtte is volt,csak nem vettem észre, de a gumicsere előtt biztosan jó volt. Nem tudom, hogy a gumicserekor történt vele valami, vagy a majdnem satufék tett be neki. Mindenesetre az óra nem mutat semmit.
Olvasgattam pár elméletet, lerakódás a tárcsán, szegecsek beragadása miatt nem "úszik" a tárcsa, megmozgatás, stb, ezeken már túl vagyok. A tárcsát is megcsiszolgattam, igaz csak kézzel egyelőre.
Most megpróbálom kinyomozni, hogy melyik oldalon csinálja. Ha megvan a bűnös, akkor másik betéttel kipróbálom, esetleg átforgatom a betéteket, aztán szétszedem/kipucolom a nyerget
Ha az sem segít, akkor leszedem a tárcsát, és szalagcsiszolóval megpróbálom síkba csiszolni, és a vállat lecsiszolni. Tudom elég kókány módszer, de nincs jobb ötletem.
Ha ez sem segít akkor tárcsacsere. Sajna ~90 rugó + posta darabja , amit ha lehet inkább kihagynék, mert amúgy a jelenlegi vastagsága még megfelelő.
Ahogy olvasom GSX betegség a pulzáló elsőfék. Mondjuk én a karon nem észem, csak a keréken kis sebességnél a fékezéskor. Fog - nem fog - fog - nem fog, stb. Kb. olyan érzet, mindha tojás alakú lenne az első kerék.
Neked jó lett?
Mi a pacikukit csináljak vele?
Bár volt már a műtőmben hírhedt CBR 600 , talán még a 40 e km-t sem futotta meg, mikor már főtengelycsapágyas volt...és hát ugye az is Honda...Partalan vita kategorikusan kijelenti hogy valamelyik márka jobb a másiknál... Főleg úgy hogy az talán elfogadott tény hogy Suzukikból több rohangál az utcákon, és ha százalékosan nem több a meghibásodás, de hát ugye több motorból ugyanannyi százalék az több hibás motor jelent darabszámban...
Meg eszembe jut egy párbeszéd miután kénytelen voltam autót is venni. Mondja a kedves barátom testvére aki a barátnőkkel együtt cserélgeti az autóit is, hogy miért Fordot vettem? Miért nem Renault t? Neki arra nem kellett soha költenie semmit! Az egy álom volt. Majd egy lélegzetvételnyi szünet, -igaz mikor eladtam a vevő pár héttel később hívott hogy most jár 800 e HUF-nál szerviz és alkatrész költsége...
Szerintem mindenkinek meg van a maga keresztje.
(Amúgy ez az a barátom aki szintén annyira "piperkőc": hogy az 1400-röl 60 e km után lett lecserélve a gyári láncszett , és csak spray-t használt...)
Nekem most 80 e km környéken kellett komplett cserélnem az első telókat, mert feltételezhetően a komoly fékezésektől a teló alsó része (csizma) kinyúlt. Hiába jók a perselyek, meg tömítések, meg a krómszárak, a hegyekben állandó két személyezés , forszírozott tempó, nagy motortömeg, rövid kimért fékutak, plusz a kicsit hullámzó fékerejű tárcsa hazavágta az alumínium ötvözetet.
Ha csak az alföldön poroszkáltam volna, mint pár márkatárs, valszeg nem lenne ilyen problémám...
Borzasztóan el van olvadva:
30Eur volt a sarc a tótoknál...