Nem versenyzem senkivel! Veled sem akarok motorozni!
Csak miért jössz megint másokkal, mások "tudásval" mint az oviban? Miért akarsz állandóan bizonyítani?
Ha figyelmesen visszaolvasod, akkor azért hoztam ezt az egyszerü jelzöt, mert arra TECHNIKAI DOLOGRA szerettem volna utalni, hogy ha komolyabban terhelem a zselékockámat mint általában az 1400 tulajok , akkor elöbb a zsebbe nyúlos lesz a történet. ENNYI!PONT. Elég "tapasztalt " lehetnél, hogy ismerd a nem inge ne vegye magára jelzöt...
Nem kell felelslegesen belemagyarázni mindenbe a negatív dolgokat.
Ès én is nagyfiú vagyok már, és tisztába vagyok azzal hogy az én "versenytempom" másoknak "poroszkálás". Saját magamhoz képest kivánok csak jobb lenni, és én tudom hogy van még hova fejlödnöm...
én nem húzom le egyik márkát sem... Három volt Suzuki,Yamaha és Honda..Csak arról beszéltem amit ki is próbáltam..
és bizony a Honda jött be a legjobban,de a nagyfazer is istenkirály motor volt...a hayabusának bődületes ereje és nyomatéka de gyenge a fék,a hangja sem éppen zene a füleimnek,és későn megtudva hogy már blokkszerelt még inkább elvette a kedvem sok aprósággal együtt, a forumokon olvasottak csak tovább rontottak az ázsióját...
50ekm körül már bizony van min parázni.. A legtöbbjüknek ekkorra már többször szétszedték a blokkját..
Nekem ez vált be..Másnak meg más
"Ha csak az alföldön poroszkáltam volna, mint pár márkatárs,"
Azért mutatnék neked pár olyan emberkét,csak a baráti körömből aki lenyomna a hegyekben alföldi létére,mint a bélyeget!
Mellesleg én is odaállok bármikor melléd!
Hááát van kézi alkalmatosság, de a lényeg ott is ugyanaz csak nem gép tekeri körbe a kereket hanem nekem kell körbejárni......na kíváncsian várom a választ....
Az én elméletem, hogy pár század ütés miatt, azon részen ahol üt e betét fékezés nélkül is koptatja minimálisan. Ezért lesz ott vékonyabb ,mert a "kilogó részt" a betét lemunkálja. Elöször 50 e km környékén hívták fel a figylmem, mikor müszakin felrakták a fékpadra. Tavaly, 25 ekm -re késöbb már alig bírták "átnyomni", fogták a hengert , elengedték gumit, stb, mert allítólag akkorát "üt" már. A vastagsága még mindig 40% lehet, de sokáig nem érdemes húzni, mert lehet a telokat sem kellett volna most cserélnem , ha nem ily szar a tárcsa...
Amúgy már evekkel ez elött el kezdtem betárazni az ebayröl tárcsákból, elsökböl-hátsókból. Hátsóknál nincs nagy kockázat, hogy üssön. Az elsöböl sikerült olyat vennem azért amivel max a sullya által jutnék újra pénzhez ha értékesíteném...De talán lesz olyan pár is köszte ami használható.
Már egyszer írtam régebben , de úgy látszik rajtam kivül senki nem emlékszi arra a magyar találmányra, amiben a feltaláló, a fekbetétek felsö koporétegébe, meg a kuplungtárcsák kopórétegébe, egy pár tizedes "forgácsóló szerszámot" aplikált . Ennek okán az felszabályozta a tárcsa felületét, vagy a lendkerék felületét. Ìgy elmondása szerint a cserélt cuccok élettartama ismét a gyáriével vetekedett. Ugyanis ennélkül mint tudott, a tárcsák , és lendkerekek felülete barázdás lesz valamilyen mértékben, így nem fog rajta az új kopóelem tökéletesen felfeküdni, ez miatt rövidül le a küvetkezö szettek élettartama simán a felére is akár.
De sajnos azóta sem láttam ilyen terméket a piacon, viszont lehet hogy kicsit kockáztatva nagyobb eredményt lehetne elérni valami hasonló felaplikálásval a fékbetét elé vagy mögé, hogy pár km megtétele alatt , vagy fékpadon felszabalyozódna a tárcsa... legalábbis az elsö kerék tekintetében ami ugye nem hajtott. Talán szebb felület jönne ki mint a kézi csiszolással...Persze ez csak egy gondolatkisérlet...
Én is mindig csak kereket viszek. Majd lerajzolom, hogy hogyan gumizták (most mennem kell). Nekem fura volt, de gondoltam tudja mit csinál. Eddig a tulaj csinálta, most az embere. Szerintem a tulaj valahogyan máshogyan szedte le a gumit.
Egyik fele (bal) 22 századot üt, a másik (jobb) 15-öt. A limit 30, azaz mindegyik alatta van, még így is. És ezelőtt is ennyit mértem, miután szeptemperben megtámasztottam a partoldalt. Előtte 15 csak 8 volt.
Azóta pedig legalább 3ezret mentem vele és semmi nem tűnt fel, csak most gumizás után.
Arra is gondoltam, hogy kicsit megnyomta a tárcsát, de visszarugózott a helyére, de valami feszültség keletkezett "ott", és melegedéskor elhajlik azon a részen.
Nem tudom létezik-e ilyen jelenség, vagy csak kínomban találtam ki.
Hát igen annak ellenére, hogy nem változott a mért érték, van gyanúm a gumisra. Asszem ismét Szexárdra kellene hordanom a kereket gumizni. Kár hogy 40 km-re van.
Vagy gumizás előtt mindig leszerelem a tárcsákat.
Az a kiemelő a szerelőgépre kell, minden szerelőgéphez lehet venni opcionális tartozékként, de mivel pénzbe kerül így inkább nem veszik meg viszont a motorhoz épp a féktárcsa miatt kell a kiemelő mivel ha nincs akkor ugyan amikor befogja a kereket nem ér hozzá az asztalhoz a tárcsa, de amíg befogatják adig sokszor hozzáér önkéntelenül főleg túraguminál, aki csinált ilyet az tudja, hogy néha nem egyszerű játék......a kiemelő viszont kb 10-15cm-rel megemeli a pofákat és annak használatával még véletlenül sem ér hozzá a tárcsa.....
Na, én pl ezért veszem ki egyedül a kerekem, bakolom fel a kocsiban és viszem szereltetni. Így csak nem csapják oda. Csak motorgumiznak, kétszer voltam ott, most is oda megyek.
Ha nem nagyot üt akkor ki lehet görgőzni bár valamennyi marad benne, de jobb szokott lenni, látam már olyat amit gépműhelyben csináltak meg és tulképp 2 éve használja a gazdája gond nélkül(igaz én ezt nem tenném, de ki tudja?)...
Csak miért jössz megint másokkal, mások "tudásval" mint az oviban? Miért akarsz állandóan bizonyítani?
Ha figyelmesen visszaolvasod, akkor azért hoztam ezt az egyszerü jelzöt, mert arra TECHNIKAI DOLOGRA szerettem volna utalni, hogy ha komolyabban terhelem a zselékockámat mint általában az 1400 tulajok , akkor elöbb a zsebbe nyúlos lesz a történet. ENNYI!PONT. Elég "tapasztalt " lehetnél, hogy ismerd a nem inge ne vegye magára jelzöt...
Nem kell felelslegesen belemagyarázni mindenbe a negatív dolgokat.
Ès én is nagyfiú vagyok már, és tisztába vagyok azzal hogy az én "versenytempom" másoknak "poroszkálás". Saját magamhoz képest kivánok csak jobb lenni, és én tudom hogy van még hova fejlödnöm...
és bizony a Honda jött be a legjobban,de a nagyfazer is istenkirály motor volt...a hayabusának bődületes ereje és nyomatéka de gyenge a fék,a hangja sem éppen zene a füleimnek,és későn megtudva hogy már blokkszerelt még inkább elvette a kedvem sok aprósággal együtt, a forumokon olvasottak csak tovább rontottak az ázsióját...
50ekm körül már bizony van min parázni.. A legtöbbjüknek ekkorra már többször szétszedték a blokkját..
Nekem ez vált be..Másnak meg más
Azért mutatnék neked pár olyan emberkét,csak a baráti körömből aki lenyomna a hegyekben alföldi létére,mint a bélyeget!
Mellesleg én is odaállok bármikor melléd!
Amúgy már evekkel ez elött el kezdtem betárazni az ebayröl tárcsákból, elsökböl-hátsókból. Hátsóknál nincs nagy kockázat, hogy üssön. Az elsöböl sikerült olyat vennem azért amivel max a sullya által jutnék újra pénzhez ha értékesíteném...De talán lesz olyan pár is köszte ami használható.
Már egyszer írtam régebben , de úgy látszik rajtam kivül senki nem emlékszi arra a magyar találmányra, amiben a feltaláló, a fekbetétek felsö koporétegébe, meg a kuplungtárcsák kopórétegébe, egy pár tizedes "forgácsóló szerszámot" aplikált . Ennek okán az felszabályozta a tárcsa felületét, vagy a lendkerék felületét. Ìgy elmondása szerint a cserélt cuccok élettartama ismét a gyáriével vetekedett. Ugyanis ennélkül mint tudott, a tárcsák , és lendkerekek felülete barázdás lesz valamilyen mértékben, így nem fog rajta az új kopóelem tökéletesen felfeküdni, ez miatt rövidül le a küvetkezö szettek élettartama simán a felére is akár.
De sajnos azóta sem láttam ilyen terméket a piacon, viszont lehet hogy kicsit kockáztatva nagyobb eredményt lehetne elérni valami hasonló felaplikálásval a fékbetét elé vagy mögé, hogy pár km megtétele alatt , vagy fékpadon felszabalyozódna a tárcsa... legalábbis az elsö kerék tekintetében ami ugye nem hajtott. Talán szebb felület jönne ki mint a kézi csiszolással...Persze ez csak egy gondolatkisérlet...
Azóta pedig legalább 3ezret mentem vele és semmi nem tűnt fel, csak most gumizás után.
Arra is gondoltam, hogy kicsit megnyomta a tárcsát, de visszarugózott a helyére, de valami feszültség keletkezett "ott", és melegedéskor elhajlik azon a részen.
Nem tudom létezik-e ilyen jelenség, vagy csak kínomban találtam ki.
Vagy gumizás előtt mindig leszerelem a tárcsákat.
Milyen EBC van 65-ért? Típus?
Én ezeket találtam:
MD3058RS (sima kerek) 135 £
MD3058C (hullámos) 158 £
MD3058X 135£
MD3058XC 146£
Igazából az utolsó kellene.
Te kicserélted a tárcsákat? Mire?