Nekem pont a fordítottja a tapasztalatom...túrázásnál csak kopik ezért nő a hézag, aki hajtja annál a szelep verődik be és csökken a hézag(ez a veszélyesebb)....persze nyilván vannak eltérések ettől, de hát ezért kell mérni...
Hát ez az! Azt hogy honnan szedte azt nem tudom...Viszont azt nyomatékosan elmondta, hogy rendeltetés szerű használat mellett általában csiszolni kel. Tehát kisebb kel bele. Talán a nagy mágus mellett tanult?
Maxxy, Zoli32!
Én szeretek matatni a motor körül.
Van aki azért matat, hogy szebb legyen a motorja, van aki azért, hogy jobb legyen a motorja.
Van akinek véleménye van, van akinek tapasztalata.
Van akinek a "kóbászzsír" piros motor tetszik, van akinek a fekete.
Van aki sósan pörccel szereti a túrós csuszát, van aki cukrosan.
Nem vagyunk egyformák és ez így van jól. (dög unalom lenne az élet)
Viszont azt szögezzük le, hogy már sokan átálltak a láncfújkálásról az olajozásra, viszont olyanról aki az olajozásról visszaállt a fújkálásra, nem nagyon hallani.
A lapka gyártója igazából mindegy, nekem is ugyanaz van mint Zöldinek, de ez lényegtelen....inkább az az érdekes, hogy a szerelő a telefonban honnan tudta, hogy csiszolni kell a lapkákat?.....nekem ehhez meg kell mérni a hézagot......lenne valami gyurcsók féle technika?....fenébe, frissíteni kéne a tudást...
Ez általában használatfüggő......amúgy nem értem, miért kell lecsiszolni?...nincs méretes lapkája?...ha nincs akkor inkább vegyen mint köszörültesse...
Ma felhívtam egy motor szerelőt szelephézag beállításával kapcsolatban. Meglepődve hallgattam mikkor azt mondta, hogy ha lapkás akkor ami benne van síköszörűsnél kisebbre kel csiszoltatni.... Én eddig úgy tudtam, hogy általában kopás miatt nagyobb lapka kel bele. 90-en ezernél még kisebbre köszörülné áááááááááá.
Ha picit görbe a teló szintén csinálhat ilyet, ha a tengelyben van görbület akkor is.....a kormánycsapágy inkább darabosan szorul és/vagy csak kottyan gödörnél.....inkább valami görbület lesz valahol....vagy nem..
Ha görgőzni kell, azt azért Te magad is látod.
A felnin a perem el van nyomódva, eláll a keréktől.
Valaki lenyomja a motor fenekét középszenderen, megpörgeted az
elsőt, és figyeled a peremet, ha hullám van benne, akkor nem tökéletes.
Nekem mindkét motorom ugyan ott és ugyan akkor kapta be ugyan azt
az úton keresztül futó gyökeret, rögtön látszott mindkettőn az eredmény.
Ha 3 gumival egymás után ráz akkor a gebasz nem a gumi.
Első körben enged meg a keréktengely rögzítőcsavarjait meg az alsó villahíd rögzítőcsavarjait.Majd toligáld,rángasd jobbra-balra fékezgess mint a félőrült.
Ha meguntad a mókát tekerj mindent vissza nyomatékra.
Ezekután ha ráz akkor feszíts picit a kormánycsapágon.Ha még mindag gebasz van akkor vagy a telók nem egyenesek vagy a felni kapott egy nagyot.
Igen ki van, és mindig centíroztatom. Mondtak olyat is hogy lehet meg van ütődve a felni, és görgőzni kéne. Nem tom tanácstalan vagyok, a mostani gumival annyira ráz hogy ha 1 kézzel fogom még akkor is képes rázni a kormányt.
Én a láncolajzót nem variálom túl, egy sima műanyag cső és a végén egy tű, és a hátsó villára fogatnám fel, ahol állítani is lehet. Ha beválik akkor jó, ha nem akkor meg így járt kibírom azt a 10-15 percet amíg végig csöpögtetem olajjal, de az biztos hogy nem adok ki érte több tízezret. Köszi a választ!
A mostani már a 3. gumi, ami rázza a kormányt, de most nagyon. Akkor lehetséges a kormány csapágy a ludas? Vagy nem is tudom, mert ezelőtt meg kevésbé rázott mint az, azelőtti, vagyis a 3. gumi.
Nem elég ha 800 Km-enként befujom a MOL trutymóval?
Megyek egy évben 11-12e km.Az KB 3 flakon trutymó,és egy petró.Az KB 7000 pénz.A láncom bir 24e-ret bár nekem gyanítom többet fog.
Az 2 év alatt 44000.-et fogok láncra költeni.Na ez havi szinten 1800 pénz.
Szerintem én hagyom a fenébe a láncolajzót.
Jó eséllyel nem lesz meg a gép mielőtt bejön egy olcsóbb láncolajzó ára egyáltalán.
Ejtősben házibarkács kivitelben meg nem bízom annyira hogy beválajam pedig pikk-pakk össze tudnék ütni.Csak mire kikísérletezem mit mennyit hova és mikor cseppentsen befonnám a szemöldököm.
A láncolajozót mindegy hova teszed, én mondok két szempontot.
A hátsó villára rögzítve a rendszer egy rugózatlan alkatrészre kerül, ahol elég komoly rázkódásnak van kitéve, tehát egy robosztus szerkezetet kell építened, másrészt a lánc nyúlásával a hátsó tengely, vele együtt a lánckerék is elmozdul a villához képest. Az olajozó tűket vinned kell tudni hátrafele.
Én szeretek matatni a motor körül.
Van aki azért matat, hogy szebb legyen a motorja, van aki azért, hogy jobb legyen a motorja.
Van akinek véleménye van, van akinek tapasztalata.
Van akinek a "kóbászzsír" piros motor tetszik, van akinek a fekete.
Van aki sósan pörccel szereti a túrós csuszát, van aki cukrosan.
Nem vagyunk egyformák és ez így van jól. (dög unalom lenne az élet)
Viszont azt szögezzük le, hogy már sokan átálltak a láncfújkálásról az olajozásra, viszont olyanról aki az olajozásról visszaállt a fújkálásra, nem nagyon hallani.
A felnin a perem el van nyomódva, eláll a keréktől.
Valaki lenyomja a motor fenekét középszenderen, megpörgeted az
elsőt, és figyeled a peremet, ha hullám van benne, akkor nem tökéletes.
Nekem mindkét motorom ugyan ott és ugyan akkor kapta be ugyan azt
az úton keresztül futó gyökeret, rögtön látszott mindkettőn az eredmény.
Első körben enged meg a keréktengely rögzítőcsavarjait meg az alsó villahíd rögzítőcsavarjait.Majd toligáld,rángasd jobbra-balra fékezgess mint a félőrült.
Ha meguntad a mókát tekerj mindent vissza nyomatékra.
Ezekután ha ráz akkor feszíts picit a kormánycsapágon.Ha még mindag gebasz van akkor vagy a telók nem egyenesek vagy a felni kapott egy nagyot.
Elvittem egy gumishoz, aki kézzel, állványon kicentrírozta, azóta teljesen
szépen fut, semmi rángatás.
Üdv.
Tudod,ez a láncolajzó szerintem a "pihent" embereknek való! Én biztos nem genyóznék vele,hogy mikor mennyit csöppen,meg csöpög-e,meg ilyenek!
Megyek egy évben 11-12e km.Az KB 3 flakon trutymó,és egy petró.Az KB 7000 pénz.A láncom bir 24e-ret bár nekem gyanítom többet fog.
Az 2 év alatt 44000.-et fogok láncra költeni.Na ez havi szinten 1800 pénz.
Szerintem én hagyom a fenébe a láncolajzót.
Jó eséllyel nem lesz meg a gép mielőtt bejön egy olcsóbb láncolajzó ára egyáltalán.
Ejtősben házibarkács kivitelben meg nem bízom annyira hogy beválajam pedig pikk-pakk össze tudnék ütni.Csak mire kikísérletezem mit mennyit hova és mikor cseppentsen befonnám a szemöldököm.
A hátsó villára rögzítve a rendszer egy rugózatlan alkatrészre kerül, ahol elég komoly rázkódásnak van kitéve, tehát egy robosztus szerkezetet kell építened, másrészt a lánc nyúlásával a hátsó tengely, vele együtt a lánckerék is elmozdul a villához képest. Az olajozó tűket vinned kell tudni hátrafele.