Lenne egy kérdésem, vagy is kettő. Az elsőre leginkább azoknak a véleményére lennék kíváncsi akiknek van láncolajzó! Törvényszerű az első fogaskerékhez szerelni az olajzót? Mert én hátra szeretném szerelni, és hogy miben rosszabb hátul? A másik kérdés pedig, hogy mitől van az hogy a kormányom saját életre kell ha elengedem? Mocskosul rázkódik már 40 körül is.
Nekem a Mecsek van a legközelebb, de az is ~80 km, és már kicsit uncsi is, bár az idén még csak 1x voltam. Naná, hogy pont valami bicikliverseny volt pont akkor.
Sebaj, pár hét múlva majd megkoptatom az oldalát is, egy kicsit nyugatabbra.
A flexes megoldás sem rossz, és egyszerűbb kivitelezni, mert nem kell 3D-s sablon, csak 2D-s. Ez esetben egy vastagabb papírlapból, műanyagból, fémlemezbős kell profilsablont csinálni még a gumi új állapotában, aztán 2e km-enként hozzánézni, és ahol hozzáér mehet neki forgó keréknél a kisflex+rotasmir, amíg nem ér mindenhol hozzá.
Néha megállni, és ellenőrzés.
Kanyarogni kell sokat,itt a Mátrában azt szoktuk,hogy kimegyünk kicsit egyenes útra gyorsulgatni,hogy a közepe is kopjon,mert a szélén már nem szokott lenni minta...,de nálam ez már múlt,most már nekem is a közepe kopik el,tök furcsa...
A 4mm-est levenni még inkább nem éri meg. Ad érte a gumis 5e-t, hogy el tudja adni 10-ért. Az új hátsó 40e-s árában ez nem jelentős tétel, viszont el tudtál volna vele menni kb. 5e km-t.
De egyre csökkenni fog a gumi mérete a kopással.. annak is utána kéne menni.. Tehát hiába veszel az új gumiról méretet, ha kopik, annál némileg kisebb koptató forma kéne..
Szerintem egyszerűbb 3-4 helyen profilmélységet mérni a gumin új korában..aztán ha kockásodik, megnézni hogyan változtak a mérési pontokon a barázdamélységek. Ahol több van mint kéne, onnan kell levenni.. 70 kör a körforgalomban pl
Vagy még egyszerűbb újonnan gumit venni (6-7 mm minta van egy új gumin) és 4 mm körül levenni (akkor még el lehet adni) és újra feltenni egy újat..
Egyetértek. A sok plusz szerelés-macera nem éri meg. Na meg az "új gumi" fíling, az pótolhatatlan. Mikor felrakod, akkor utána egy darabig szinte magától kanyarodik a gép. Érdekes, hogy akkor is fennáll ez, ha csak az egyiket (első vagy hátsó, mindegy) cseréli az ember. Kár hogy ez hamar elmúlik (vagy hozzászokunk ), de mire elfogy a gumi, addigra már annyira rossz a profilja - mert akármennyire is kétkomponensű, akkor is a közepe fogy gyorsabban (kivéve RA2 ) - , hogy utána az újat felrakva ismét hatalmas a kontraszt.
Azt találtam ki, ami szerintem nem is annyira elvetélt ötlet, hogy le kéne venni a gumi profiljának alakjáról a mintát újkorában. Ebből csinálni egy negatív másolatot (pl. aluból kiönteni), durva öntapadós smirglivel kibélelni, és időnként megprögetni benne a kereket, ami kijavítaná az alakját, és csak azt koptatná le, ami úgyis felesleges, és csak útban van, a.k.a. "felszabályozás". Így egyszerre kopna mindenhol a kerék, és végig fennállna az újgumi-fíling, csak egyre kisebb barázdamélységgel. Ez a hátsó keréken könnyen meg lehetne ejteni, az elsőhöz sajnos valami hajtást is ki kellene találni (pl. dörzskerék).
Sajnos minden gumitípushoz és szélességhez más-más "csiszolóprofil" kéne.
Abban viszont inkább jobbra kellene körözni, amit nem biztos, hogy tolerálnának a többiek.
Sebaj, pár hét múlva majd megkoptatom az oldalát is, egy kicsit nyugatabbra.
Néha megállni, és ellenőrzés.
Nincs valakinek egy új 190/50-es PR2-je kölcsön?
"Ez az első gumim, aminek előbb fogy el a közepe, mint a széle. Ez lenne a túrázás?"
Nekem meg most kényszer a gumicsere.. hiába húsos még
Szerintem egyszerűbb 3-4 helyen profilmélységet mérni a gumin új korában..aztán ha kockásodik, megnézni hogyan változtak a mérési pontokon a barázdamélységek. Ahol több van mint kéne, onnan kell levenni.. 70 kör a körforgalomban pl
Vagy még egyszerűbb újonnan gumit venni (6-7 mm minta van egy új gumin) és 4 mm körül levenni (akkor még el lehet adni) és újra feltenni egy újat..
Azt találtam ki, ami szerintem nem is annyira elvetélt ötlet, hogy le kéne venni a gumi profiljának alakjáról a mintát újkorában. Ebből csinálni egy negatív másolatot (pl. aluból kiönteni), durva öntapadós smirglivel kibélelni, és időnként megprögetni benne a kereket, ami kijavítaná az alakját, és csak azt koptatná le, ami úgyis felesleges, és csak útban van, a.k.a. "felszabályozás". Így egyszerre kopna mindenhol a kerék, és végig fennállna az újgumi-fíling, csak egyre kisebb barázdamélységgel. Ez a hátsó keréken könnyen meg lehetne ejteni, az elsőhöz sajnos valami hajtást is ki kellene találni (pl. dörzskerék).
Sajnos minden gumitípushoz és szélességhez más-más "csiszolóprofil" kéne.