Sziasztok!
Egy ismerősöm szeretne venni egy bandit 400-ast. Sajnos én ezt a tipust nem ismerem, nekem 600-as van. Szabad venni ilyet, van hozzá alkatrész esetleg van ezeknek valamilyen tipus hibája, gyengéje ami buktató lehet?
Igen sajnos még csak 18 vagyok ezért az Ak van:)
Hát egyenlőre a motorral nincs gond, remélem nem is lesz,.
De ahogy nézelődtem, nem olyan drága az alkatrész utánpótlás, sok bandit van nagyon.
Legjobban most ez a probléma hogy hogyan fogom megoldani a 25Kw-t. Remélem sikerrel járok és a nyarat végig tudom túrázni:D
Ha korlátolt jogsid van miért nem csinálod meg korlátlanra? Rutin, és forgalmi vizsga és kész ! Lehet talán a 2*többe is lesz mint a motorod kókányolása de legalább túl leszel a szopórolleren ! Meg lehtséges, hogy KH vizsga is kell + 6e. Engem azzal szopattak , hogy a Jawa-m 350/638 típusjelzésű, de a 2 laposba anno 350-638 volt ezért így új típusként kerűlt bejegyzésre magyarországon ezaz egyetlen ilyen típus. KH vizsga az új típus miatt utána meg KPM vizsga , mindezt fél óra alatt poton 12e pénzért !
Annyira azért nem 100%, hogy tényleg szopóroller a motor, mivel a kép alapján ez a modellfrissítés utáni darab. Azok azért nem szoktak annyira gatya állapotban lenni.
Még valami. Jobb lett volna előbb körbekérdezni, mert ezekkel a gépekkel nagyon sok gond tud lenni és ha alkatrész kell, akkor az gorombán zsebbenyúlós, ha van egyáltalán. Meg olyan szerelő is, aki hajlandó hozzányúlni. Belpiacos gép=szopóroller.
Köszönöm szépen.
Ez eléggé kielégítő és pontos válasz volt:)
Az a baj h ehhez elvileg KPM vizsga kellesz az pedig nagyon drága dolog, teszek bele valami kipuf folytást h gyengüljön meg kisebb fúvókát és akkor jó lesz szerintem.
Kérdésedre a válasz:
A szakértői vélemény valószínűleg abból áll, hogy megmérik a motor tényleges teljesítményét, és azt írják be a forgalmiba.
Ha szerencséd van, gyengült annyit, hogy 25KW alá essen.
Az árról, és a lehetőségekről nem tudok, de egy új műszaki (~8000), és egy új forgalmi (6000) biztosan befigyel.
NKH honlapján érdeklődj utána.
A fenti eljárás akkor lehet jó, ha mondjuk módosítod egy motor teljesítményét (fojtás), és úgy szeretnéd használni, pl kisebb kategóriájú jogsival.
Azért összefoglalnám neked dióhéjban. Vettél egy motort amire nincs jogsid. Mitöbb a motort lejárt müszakival vetted. Gondolom nem is nagyon értesz hozzá, ki sem tudtad nagyon próbálni, így még nem is tudod igazán hogy mennyire van szar állapotban. Valószinüleg erön felüli anyagi áldozattal is járt, több éve spóróltál rá, vagy ügyeskedtél hogy meglegyen az ára.
Most kb nézegetheted a garázsban, de szerintem ha legalább a jogsi oldal rendben lenne is ez lenne a sorsod, mert az elsö hónapban kijön rajta az összes hibája. Ez csak akkor nem fog elöfordulni ha:
-nem értesz hozzá, és nem veszed észre.
- vagy minél hamarabb visszatolod a piacra, megszabadulsz töle.
Ès ekkor tiszta lappal indulva körbekérdezel, hogy a tapasztaltabbak mit ajánlanának kezdö gépnek amivel motorozni is lehet nem csak költeni rá. Ès sokkal kevésbé lenne égö felülni egy MZ-re, és esi-kelni vele, mint szopni ezzel a motorral ami most a tulajdonodban van. (Nekem utobbi miatt sokkal jobban égne az arcom.)
Ketyeg az óra, itt a szezon, én biztos átnyergelnék, mert hogy ezt egyhamar olcsón és legálisan nem fogod hajtani az biztos.
De szivesen olvason majd az esetleges sikertörténted!
Ha megállít, akkor sokba fog kerülni, meg lehet, hogy eltolódik egy kicsit a korlátlan vizsga időpontja is. Mondjuk engem az elmúlt 3 évben motorral nem állított meg rendőr, de arra nincs gari, hogy nem is fog.
Mennyi egy 600-as? 500-ért már biztos van, míg egy jó 400-as se olcsóbb 400-nál