Pontosan ebben a cipőben jártam a múlt héten, de nekem már tavaly szezon végén elkezdte a szórakozást az üresjelző. Bár az oldaltámasz lehajtását nem próbáltam, de valószínűleg leállt volna nekem is.
A blokkból három vezeték jön fel: test, üresjelző és a fokozatkijelző. Mindent felírtam, még az ellenállásértékeket is megmértem minden fokozatban, de pillanatnyilag nem találom azt a rühes cetlit. A lényeg, hogy maga a jeladó szétszedhetetlen, be van öntve valami gumiszerű anyaggal. Én befújtam jó alaposan WD40-nel, és kézzel jól megforgattam. Most még jó, csak ritkán hibázik.
A fokozatkijelző amúgy működött nekem is, mert az a másik vezetéken kapja a jelet. Ha szakadást érzékel, akkor üreset jelez.
Amúgy az érzékelőt a lánckerék fölött találod, de ne keverd össze a sebesség jeladóval. Ez a felső fekete kütyü, három vezetékkel. Az egyik fekete (az a test), és mintha rémlene egy rózsaszínű is. A harmadik talán kék, fekete csíkkal. Azt már nem tudom melyik melyik. Az üresjelző testet kapcsol, az biztos. Ha megtalálom a cetlimet többet tudok mondani. Sok sikert!
Tavaly nekem is volt ilyen gondom. Levettem a lánckerék műanyag deklijét kitakarítottam a rengeteg láncspray-vel keveredett szutykot, és megjavult az üres jelzés.
Sziasztok!
Keresnék BANDIT 1200 matricákat farok idomra, 2 db-ot, ha lehet, elég sürgősen. Nem kallódik valakinek otthon? Szürke színben, ha lehet, ha más színű, az sem gond...
Köszönöm, szép estét!
Szerintem ha a jel felmegy a gipro-ig akkor inkább a LED a müszerfalban halt meg. A üres kapcsoloja a kihajtótengelynél van amúgy. Ez a kukactengely végére szerelt kapcsoló adja a ECU-nak a megfelelö ellenállálás értékeket a seb fokozat megkülönböztetésére. De mint mondom ,szerintem a LED lesz az.
Gipro mutatja az üreset, csak a zöld visszajelző nem gyullad ki a műszerfalon. Nekem az a fajta Gipro van, aminél egy csatlakozót szét kell húzni, közé tenni a műszer csatlakozóját és adni neki egy kapcsolt pluszt. Tanítani sem kellett, rögtön tudta a dolgát. Visszajelzés hiányában az oldalsztenderre azonnal leáll így. Olvasom Zöldit, megpróbálom azt a tisztítást amit írt, ha megtalálom hol a pöcsben ven......
Nekem volt egyszer egy FZR1000-esem.Egy foggal el volt rakva a vezérlés,szelephézagállításnál derült ki.Az volt az érdekes a dologban,hogy egyáltalán nem érződött a gépen.Előtte is,utána is pöcc-röff volt.
Az a gép annyira pöccre indult mindig,hogy akkoriban azon aggódtam,hogy nincs ideje az olajnak körbefutni!
Nekem az előző 400-asom úgy futott Isten tudja hány kilométert,
hogy el volt rakva 1 szemmel a két vezérműtengely.
Akkor vettem észre mikor először vettem le a hengerfejet...
Nem nagyon tud az elkoszolódni, lévén zárt helyen van a blokkban, olajban. Inkább a csatlakozóstekker beázott, és kontaktos lehet. Meg kell mozgatni, széthúzni, visszadugni. Én ott kezdeném a hibakeresést.
Ja, ezt a képet próbáltam beszúrni,de nem ment. Tudod a veztengely végén a két horony jelzi, mikor van ideális helyzetben a szelepállításhoz a két veztengely, akkor a két horony párhuzamosan áll a hengerfej síkjával és vagy összefele, vagy szétfele mutat. Az általunk emlegetett képen mindkét horony kb 10-15 állt a vízszintes allatt, ami a kb 10 milis nyúlást jelentene a két vezérműlánckerék között. Az meg kisebb fajta csoda lenne.
Szerintem a felsö holtpontot, egy pálcával (gyertyafuraton keresztül a hengerbe dugva) is meg lehet találni, és ahhoz is hozzá lehet nézni a vezértengelyeket. Azért a lánckerekeken egy fog "elrakása" vagy 10°, annyira pontosan a felsö holtpont is megtalálható. Az MZ-Pancsi-knál is így óráztuk ki a gyújtás helyét, nem voltak ilyen "agyonfirkált " alaplapok, meg tengelyvégek...
Na, a kedvedért legközelebb áldozok egy tömítést , megnézem, mi van a jobbos fedél alatt. Abban egyetértek, hogy azt a vezérlést valki elrakta, 100%. Azt nem értem, hogy nem akadt össze.
A blokkból három vezeték jön fel: test, üresjelző és a fokozatkijelző. Mindent felírtam, még az ellenállásértékeket is megmértem minden fokozatban, de pillanatnyilag nem találom azt a rühes cetlit. A lényeg, hogy maga a jeladó szétszedhetetlen, be van öntve valami gumiszerű anyaggal. Én befújtam jó alaposan WD40-nel, és kézzel jól megforgattam. Most még jó, csak ritkán hibázik.
A fokozatkijelző amúgy működött nekem is, mert az a másik vezetéken kapja a jelet. Ha szakadást érzékel, akkor üreset jelez.
Amúgy az érzékelőt a lánckerék fölött találod, de ne keverd össze a sebesség jeladóval. Ez a felső fekete kütyü, három vezetékkel. Az egyik fekete (az a test), és mintha rémlene egy rózsaszínű is. A harmadik talán kék, fekete csíkkal. Azt már nem tudom melyik melyik. Az üresjelző testet kapcsol, az biztos. Ha megtalálom a cetlimet többet tudok mondani. Sok sikert!