A fejidomosnál bontani kell az idomot? Nem elég a tankot lekapni? Néztem egy Bandit szelep állítós videót és ott a bácsi az emelő és a b.tengely között is méregetett valamit. Azt minek? Hogy terheletlewm e a szelem az állítás alatt? Ha jól tudom,a hézagot a szelepszárnál nézzük.
Nálam is elérkezett a szelephézag állítás ideje. Az lenne a kérdésem, hogy Ti a két szélsőérték közé szoktátok belőni?
A Dominatoromnál csak egy érték volt megadva, nem tartozott hozzá egy alsó és felső hézagérték, mint a Banditnál 10-15 mm és 18-23 mm közt.
Fejidomoson kb 3 -3.5 óra. Nekem 3 szor volt levéve a szelepfedél, nem könnyezik, a szelepfedél gumigyűrűk ha most nem izzadnak, az jó jel, de bele szoktak sülni a szelepfedélbe, de ez nem nagy vasz, ha azok könnyezni kezdenek, utólag idombontás nélkül is kicserélheted. Én nem kenném körbe pasztával, max oda leeletvékonyan, ahol gyárilag is van rajta(kanyarok, és a veztengeny végénél), mivel ha sokat nyomsz rá, egyenként fogod kihuzigálni a maradék hajszálaid, mikor legközelebb le kéne szedni.
Ha kell hézagmérőt, meg "ventilspieleinstellerwerkzeugot" adok kölcsön.
Te már az elöhívó kamrába is meg tudod csinálni!
Vegyél autósboltba fekete höálló tömötöanyagot (320 vagy 380°C-ig) meg fecskendö és egy félcolos vastagabb tü. Ha végesztél az állítással szépen rajzolj körbe minden felületet, azt akkor nem fog kelleni sehova új tömítés. Ìgy olyan kevés megy mindenhova, hogy sehol nem nyomja ki, és senki nem károghat érte, meg nem dugítja el hiedelmek szerint az olajzó-kenörendszert.
De utána akkor már kéne rá egy szinkron is!
Ha óvatos vagy és nincs beragasztva akkor elméletileg nem kell cserélni, viszont szokott úgy lenni, hogy összerakás után pár kör után látszik, hogy izzadja az olajat vagy a szelepfedél tömítésnél vagy a nagy imbuszfejű csavarok alatti gumi alátéteknél vagy esetleg at olaj átvezetők alatti alu alátétnél. Egyébként nem nagy cucc csak pepecs munka.
Tapasztalatot kérek. Mekkora szívás a szelep állítás a nagybandin? K1
Utálom a szitut, mert csak 1 rva szelep szólhat....
Tömítés téren? Kell cserélni őket?
"A legkomolyabb térfogat sűrűségű ,maga a blokk az egész járművön"
Az tölem van! De azért mert nem csak aluötvözetböl áll az eröforrás, hanem van még benne pár anyag, acél, réz, tömítés anyagai, stb. Ezért az egységnyi térfogatra esö tömege legnagyobb a motoron. A többi alkatrész "elég szellös" ehhez képest.
De már elfáradtam a szélmalomharcban, és kezdek lecsúszni...
Amúgy elnézest ha elragadtattam magam, és valakinek átléptem ezzel az ingerküszöbét...De baromira bosszant az a sok marhaság ami felszinre kerül.
Vizes csiszolópapír a megoldás. Ha durvábbat használsz (500-1000), akkor kicsit selyemfényű lesz a dob, ha tetszik, akkor végignyomod az egészen, hogy homogén legyen, ha meg fényesre szeretnéd, akkor még finomabb kell (2000), és kitartó munka.
Előzőleg valami puha cuccal, műanyag szerszámmal, vagy fával tördeld le a könnyen lepattanó darabokat róla, és csak a makacs részeket csiszolópapírozd.
Segítségetek szeretném kérni sajnos elkövettem egy nagy hibát meleg kipufogóra ráolvadt a takaró ponyva:( Hogy tudnám azt eltávolítani viszonylag kultúrált módon? van valamilyen szer amivel érdemes megpróbálni? Segítségetek előre is köszönöm.
Ne haragudj! De akkora baromságokat írsz, hogy azt nem lehet szó nélkül hagyni.
Kezdjük a 16/1-es levegő-benzin aránnyal: az ideális levegő-benzin arány az 14,7/1 ezt egy un. kagyló-diagramban szokták ábrázolni ahol az egyik vége az a 16/1 itt annyi levegő van a keverékben, hogy nem tud elégni a keverék. A másik vége az 11/1 itt viszont olyan kevés levegő van a keverékben hogy azért nem tud elégni. A legnagyobb teljesítmény 13/1 körül van de ilyenkor a tüzelőanyag fogyasztás nagyon megugrik. Még a Diesel motoroknál sem használnak ilyen magas tüzelőanyag-levegő keveréket ott 14-15,5 az ideális. Ez tény ha érdekel levezetem neked pontosan.
A másik az alapjáratot azt valóban egy csavarral állítgatod, de külön alapjárati fúvókát alkalmaznak ahonnan az alapjárat megy. De ahogyan írtad van 30év szerelési tapasztalatod, gondolom láttál már karbit szétszedve és bőven nem egy fúvóka van benne(alapjárati-, gyorsító-, hidegindítási-, főfúvóka). Abban igazad van(talán a leírt dolgok közül ebben az egyben), hogy a fúvóka geometriája sokat számít, de bőven nem csak azon múlik a legtöbbet a légtorokkal lehet játszani de ez már nagyon elkanyarodna a témától.
Van egy mondat amit nem nagyon tudtam még értelmezni sem: "A legkomolyabb térfogat sűrűségű ,maga a blokk az egész járművön ?" Ha alumíniumból van a blokk akkor a térfogatsűrűsége(röviden sűrűsége) pontosan: 2700kg/m^3 ötvözettől függően kismértékben változhat. Ha arra gondoltál, hogy az a legnagyobb tömegű szerkezet a motoron akkor helyes a megállapítás. A másik szamárság:"Az iskolába mondták ,hogy az alu sokkal hamarabb törik mint a vas , nem ?" Én nem tudom, milyen iskolába jártál, de hogy ilyet iskolában nem hallottál az tuti. A vasnál szívósabb az alu, de az acélnál nem. Gondolom arra gondoltál... Nem akarlak én kioktatni, de ha valamit leírsz legyél egy kicsit következetesebb és úgy megúszod a kínos szituációkat....
Nem a vitával van a baj hiszen ezért a fórum ,hogy megvitassunk dolgokat akár késhegyig menő vitákban is de a stílus az a nem mindegy!
Ha én moderálnék a pofabefogósat és és a sok fasz papírosat is kibasznám innen 1-2 hétre!
Az ideális égéshez szükséges L/B arány 14,7:1, ebből következik, hogy Vferi kispolszki motorja 25,1 / 14,7 = 1,7-szer több levegőt szívott be, mint ami az ideális égéshez szükséges. De ne felejtsük el, hogy alapjáraton nem az a cél, hogy nagy teljesítményeket kapjunk, hanem hogy a legminimálisabb fogyasztást érjük el, amikor a motor még nem áll le. A fordulatszám növelésével, azaz a fő fúvóka bekapcsolásával ez az arány az ideális égéshez szükséges irányba mozdul el.
Igen én megtanultam olvasni, de nem csak ez a lényeg, hanem hogy éretelmezni is tudom az ott leírtakat!
Vitát berekesztem ezennel részemről, mert akit csak széllel szemben tanítottak meg pisálni az ne csodálkozzon, hogy hugyos lesz a gatyája!
Nem lesz az sok egy picit?