Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

"(1250) olyan problémám van, hogy szeretnék egy kuplungolással több fokozatot visszaváltani nem mindig engedi mintha akadna valami a sebességváltóban pedig tövig behúzom a kuplugkart"

(K7-650) Ezzel a jelensággel már én is találkoztam, méghozzá töbször is. Ez akkór van mikór nem teljesen nyomom le a váltót, hanam csak egy picit meglököm lefelé, ezt vissza is kattintja rendesen viszont a következőt már hiába nymom nem vált lefelé, újra kuplungolásnál minden megy rendesen.
Kösz a tippet!
Hm ez érdekes. Talán dobd fel a kérdést a www.bandit.hu oldalon is, bár az ottani társaság nagy része ide is bejár.
Menet közben is.
Ezt gurulva is működik vagy csak álló helyzetbe?
Utoljára 6000-es szervizen voltam vele. Remélem az előírt olajat rakták bele. Most tavasszal kicsit megcsúszva a 12000-es szervizre kell vinnem a vasat.
Nem tudom milyen típusú olajat raktak bele.
Aha. Nincs tippem. Ha nem emelne ki a kuplungod rendesen, akkor egyet sem tudnál recsegés nélkül visszataposni. Azt nem kérdem meg, milyen olajat használsz, mert meglincselnek
Jól érted mi a problémám. A vasat pedig csak túrázni használom és mindössze 13000 km van benne.
Amúgy érdemben nem tudok hozzászólni, szinte csak lámpánál szoktam visszakapcsolni, ott meg szépen egyesével, de ha ötben odaérek, akkor is le tudok pakolni minimum hármat.
Ez hogy érted? Pl mész 5-ben, behúzod a kuplungot, letaposol egyet, felengeded a váltókart, majd a következőt nem engedni letaposni, mert nem veszi be a fokozatot?
Az hogy 10w40 illetve szintetikus, semmi közük egymáshoz...
Sziasztok.

Váltóval kapcsolatban lenne kérdésem. Nekem a nagybandinál (1250) olyan problémám van, hogy szeretnék egy kuplungolással több fokozatot visszaváltani nem mindig engedi mintha akadna valami a sebességváltóban pedig tövig behúzom a kuplugkart, és a kar mind a 4 állásában teszteltem.
Ilyen az esetben ismételten fokozatonként kell kuplungolnom.,szerintetek mi a probléma forrása?
A váltó-olaj témához. Én abszolút csak "felhasználó" vagyok, csak a józan paraszti ész szintjéig értek a motorhoz. A kezdetektől Castrol Actevo van a motoromban, 10-40-es. Egyetlen egyszer volt benne Castrol szintetikus, mert akciós volt, ára ugyanannyi mint a 10-40-esnek. Az volt a tapasztalatom, hogy a váltó csattanós lett, és egybe rakva megszökkent a motor. Soha többet nem tettem bele szintetikust. Szerintem túl híg az az olaj. Nem véletlen a gyári 10-40-es előírás.
Sziasztok!Az előző hozzá szólásokba olvastam hogy vannak akik keresnek Night Breaker Plus izzót.Most lesz akciós február 2-15-ig a Metróba szerintem jó árba van.2db H4 3797ft,2db H7 5067ft.
De mennyi megy abba a hajtásba, 3 deci? Akkor adhatják akármennyiért Nyáron mentem egy 108 ezret futott fjr-rel, olyan volt, mint az új. Én biztosan azt veszek legközelebb, azóta tetszik, mióta megjelent. Úgyhogy 10 év, és kikerülök mindenkit a szerpentinen :D
Ja, ezt még kiemelném, hogy repsolt, valvoline-t, Castrolt bemenve egy boltba, olcsóbban, kapnék, mint amennyiért a nagykerben a motult adják nekem számlára.
Nem is jó az, ha megpusztul a hajtás mondjuk egy homlokkerék-kúpkerék páros csere a hátsó fertályban, az nagyon fáj! Márpedig nem tart örökké, és csak a gyári olajjal használható aminek literje nagyon kemény.
Inkább cserélgetném a váltót a Bandikában....
Sajat tapasztalat, laikus vagyok.

A motorom egy k5-os gsf650. Mikor megvettem neztem a szervizkonyvben, hogy ActEvo volt benne, nem valtoztattam. Utana meg egy periodusra is az kerult bele. Mindket esetben ugyanazt tapasztaltam, hogy nagy melegben, varosban a valto akadozott, nehezen kapcsolhato volt, nagy ero volt szukseges a kapcsolashoz. Hidegebb idoben, hidegebb olajjal ez nem volt tapasztalhato. A csereperiodus vege fele a valto pedig osszessegeben nehezebben volt kapcsolhato, kezdett akadozni.

Motulnal, mindezt nem tapasztaltam, se hidegen, se melegen, se a csereperiodus vegen se az elejen.

A GSF600/650 tudomason szerint kulonosebben tipushiba mentes, legalabbis nem olvasok tomeges userpanaszokat, mint pl. az 1200-as valtokrol.

Ismetelten: laikus vagyok. Csak a gyakorlati, laikus tapasztalatomat tudom leirni. Nekem megeri a kb.3000-4000 forint a jobb valtasi erzetet.
De hät arra a qrva FJR-re nem ad anya lóvét :-)
Most figyu má!
Ne engem nyirjatok ki mert nem sikerült a Suzukinak a válót hosszú élettartamúra készíteni. A mai napig. Nme én voltam.
Senkit nem akartam sértegetni azzal hogy különbséget érez olaj és olaj között, de innen úgy tűnt megmondja bárki melyen márkát töltöttek a gépébe hangról és ez valljuk be messziről viccesen hangzik.
Értem én hogy a problémák amikor vannak, azok bizony rossz szájízt okoznak.
Egyet el kell fogadnotok, a Suzuki modelljei nyersek, zajosak, nem olyanok mint a hangvillásoké de talán nem ezért szeretitek?
A FJR aki ment vele tudja olyan mint egy villanymotor és ugy kanyarodik gyors kanyarokban mintha sínen menne, nem zörögnek az idomok és még egy halom unalmas dolog rengeteg pénzért.
De akinek 1200 Bandikája van GSX1400 nem teljesen más?
GS 500 megeszik 1000km alatt 1 liter olajat, nem egy. És?
GSXR bármelyik 2000 után, ha nem full szintetikust raksz bele elhallgat a vezérlés, de van aki újra lóhúgy olajat rak bele, mert mégis inkább hallani akarja szelepek kirimpolását.
És még sorolhatnám...
Tehát mindenkitől elnézést, de úgy vettem észre félreértettétek, nem kötözködni akartam. De élétek úgy az életet végre hogy nem sértődtök meg minden kis köcsire (mint én).
Melyik topikra gondolsz?
Az első Banditos túrán majd úgy is bunyó lesz :-)
Addig türelem :-)
NA húzzatok aludni! Fáradtak vagytok! :-) Ne legyen már ebből is cigánytopik...
Könyörgöm azt áruld már el, hogy honnan szedted, hogy a "hangos váltásban" merül ki a lég-olajosok váltóproblémája? Én a "hangos váltás" hibával nem találkoztam itt a fórumon az elmúlt években.

Küzdeni? Veled? Mi célból? Talán hogy megoszd a motorszerelői tudásod egy részét? Köszönöm, abból nem kérek.
Köszi hogy legalább válszoltál, bár inkább leírtad volna, az csak egy szó lett volna.
Ugye nem a szolgáltó iparban dolgozol, mert nem lehet tőled megkapni könnyen semmit...
Nem baj, küzdj!