Többször felmerült a gazdaságosság itt is és más motoros fórumokon. Ezzel szálljon bárki versenybe:
1 kWh = 90 km. :-)
Alap kerékpárral együtt ~150k-ból kihozható. Tervezett élettartam 3000 ciklus (~10 év) 30-35 km-es hatótáv moped üzemben. Pedelekkel 65-80 km.
Nincs biztosítás, nincs megkötés. Élmény a városi közlekedés! (elöl-hátul 120 mm olajcsillapított rugózás, 35 km/h seb, stb)
Ez a dolog engem is foglalkoztat, mert a gépemen a kipufogó leömlőknél van csatlakozóhely a méréshez de csak M6-os. Én nem láttam még ilyen apró szondát, létezik ilyen egyáltalán?
Ez nagyon tetszett!
Ebben a helyzetben az volt a furcsa, hogy neki 27 éve porosodik a diploma a falon...
Én a mérnöki tudással úgy vagyok, hogy azt pár éve beleöntötték a fejembe, abból valami leüllepedett. Ha azt valaki felkavarja valami mással, addig nem nyukszom míg a helyére nem kerül minden. Ès azon nem akadok ki, ha máshogy fog leüllepedni, mert valamit rosszul, vagy másképpen tudtam. Ez a fajta nyitott gondolkodás mutat csak a távolba!
Tisztelem a tudást a szakértelmet. De a szakmában eltöltött évek önmagukban nem jelentenek semmit!
Megmosolygom mikor a szakik, melosok "megleckéztetik" a mérnököt. Pedig ha tudnák ez a legtöbb amit adhatnak! Azt a tömör szivást soha nem felejti el az ember! :) Nekik csak móka, de nekem maga gyakorlat, tudás.
De nem értem azt hogy alacsonyabb végzettséggel hogy lehet megitélni elitélni egy mérnök gondolkodását, tudást? bizonyára furcsák hogy "lentröl" kérdezünk. De sok esetben 20-30 év szakmai tapasztalatát kell 5 perc alatt célratörö kérdésekkel valakiböl kihúzni, és azt magunkévá téve trevekbe beépíteni.
Azt ma ár mindenki tudja hogy a neten, Wikipédián "mindent" meg lehet találni, de hogy abból egy adott problémánál mit kell használni...
Ezért is különbözik néha a vélemény, gondolkodásmód. Az átlag látja a vasat, a másik képes belelátni a az anyagszerkezet, gyártástechnológiát, marketinget, stb...
De nem folytatom mert sáros leszek, és már kezdem élvezni...
És fogyasztás terén ezt mit jelent? Egy alapbeallátáshoz képest mekkora a többlet étvágya?
Nem akarok fogást keresni rajtad, csak látom feszegeted a határokat, és ez érdekel?
Volt valami mérés ezzel a beállítással? Lambda senzor milyen értékeket mutat /mutatna? Vagy egy üveggyertya milyen szint engedne át?
Hidd el ,hogy teljesen jó.
Bár elkarburálgattam egy darabig mire anno megtaláltam a tökéletes tű, légszűrő, schuber, fúvóka, stb beállítást.
Megy 145-el is, csak nagyon melegedett, így inkább többlet benzint adok neki a jobb hűtés végett.
A gsx-R 1100 fórumon meg van ilyen is olyan is. Én sem szólok bele mindenbe épp az ilyen viták végett, mert..... :)
Nagyon visszafogott nekem az a fórum!
Nem bírják a konfrontációt!
Meg elég ha egy helyet szemetelek csak tele a hülyeségeimmel.
Amúgy reggel megírtam itt 7.34-kor amit az öreg delutánra tudott megfejteni...
Azért remélem lesz még közös témánk!
(Bàr valamelyik reggel azt számolgattam, ha már megírtad, hogy 150-es fúvókákkal repülsz, hogy az majd 50%-os dúsítás
, vagyis legalább is 50%-os keresztmetszet növelés! Nem sokal el egy kicsit az motor?)
Üdv
István
A blokkokban lévő páros csapágyfuratokat a vezető tüskék mentén összeállított blokkokba egy szerszámmal fúrják vonalba, ugyanazon technológiai lépésen belül. Így a pozíciója ugyan nem magától értetődő (azt azért nem nehéz kimérni), viszont a tengelyek szöghelyessége igen. Szóval nem gondolnám, hogy ez pusztítja a kerekeket. Persze ettől még elképzelhető.
Ha minden igaz ma megjönnek Mikir fogaskerekei. Oszt' nekiállunk vágni, mérni, stb. Remélem egy szakító próbatestet is ki tudunk munkálni belőle, hogy egy folyáshatár, vagy szakító próbát tudjunk csinálni. Gondolom a hideg-ütő vizsgálat ezen alkatrészen nem adna releváns infót :-))))
Tudom, hogy durván hangzik, de az tengely is flexibilis, vagyis nem ott fog forogni, ahova berajzolták. Lehet hogy a maguk tengelyek sem párhuzamosak a tolerancián belül. (vagy benne vannak a toleranciában, csak az túl nagy)
Amúgy itt az öregebb motorokkal ellentétben a nagy görgös csapágyak külsö gyürüjén van egy 2-es illesztöcsak csap ( meg egy zeeger nút is) . Igy nem csak axiálisan, de radiálisan ís biztosítva van csapágy.
A társfórumon nem a tüszelep alatti tömitéssel kinlódnak, szívnak mint Kraven egy éve? Akkor nézegethetik a többi, amúgy szóba nem jövö alkatrészt.
Azért az analitikus gondolokodás, meg egy jó rajz csodákra képes...
Még jó hogy ki nem lötte neki a gyertgyát a hengerbe befolyt benzin...
Radikális ötlet, de érdekes. Azért ha a tengely annyit tudna mozdulni, az nagyon meglátszana a csapágyakon is. Ez nagyon durván szétverné a csapágyfészkeket, így a csapágyak egy idő után mindenképpen megfordulnának. Ha jól tudom ilyen jellegű hiba nem társul a beteg fogaskerekek mellé.
Azért nem tudom ezt a magyarázatot elfogadni, mert mint írtam, általban az egyik tengelyen lévö fogaskerekek mennek tönkre, de a párjuk meg nem. Olyan meg nincs hogy a kapcsolódó fogpár egyik tagján nagyobb a vonalmenti felületi HERZ feszültég mint az ellenpáron.
Vagyis a kisérleti nyulakat nézve, azonos olajzásnál, azonos körülmények között egyik kibírja a terhelést, a másik meg ledobja a kabátot.
Nem kívánok persze veled ellenkezni, de szerintem nézve a nagy sokaságot akik használják a motorjukat, szerintem nem lehet komoly összefüggést találni a meghibásodás, és a használat milyensége között.
Meg azért is sántít ez az egész így, mert a 3-4-es fogpárok ugyanolyan számban mennek tönkre. (az általam bontottba a 3-4-5 volt már rossz állapotba, igaz eltérö mértékben. A bontott gixerböl megkapott fogpárok hellyel-közzel jók voltak, de 5-ösön már voltak jelek. Ez most halkan dudorászik is,de nem drasztikus még.)
És azért 3-4-ben nem kocognak annyit alacsony fordulaton.
Én azon véleményen vagyok, hogy a felületi feszültség miatt roskad össze az anyag. Ès teljesen mindegy hogy mikor túl van terhelve a felület van-e közte olaj, mert a fog evolvens felületén elméletileg tiszta gördülés van. Ez csak akkor nem teljesül, ha megkopik az fog ív, ekkor már csúszás is fellép...ez tovább bontja hatványozottan a felületeket.
Nekem már az is eszembe jutott, hogy esetleg a váltó tengelyei, nem elég merevek, és pontosan ez miatt a fogaskerekek nem az elméleti osztokörön kapcsolódnak, hanem az elhajló tengelyek miatt széttolják egymást...
Többször felmerült a gazdaságosság itt is és más motoros fórumokon. Ezzel szálljon bárki versenybe:
1 kWh = 90 km. :-)
Alap kerékpárral együtt ~150k-ból kihozható. Tervezett élettartam 3000 ciklus (~10 év) 30-35 km-es hatótáv moped üzemben. Pedelekkel 65-80 km.
Nincs biztosítás, nincs megkötés. Élmény a városi közlekedés! (elöl-hátul 120 mm olajcsillapított rugózás, 35 km/h seb, stb)
ON
Erről tudnék anekdotázni, de ez nem az a fórum...
Egyetértek!
Ez a dolog engem is foglalkoztat, mert a gépemen a kipufogó leömlőknél van csatlakozóhely a méréshez de csak M6-os. Én nem láttam még ilyen apró szondát, létezik ilyen egyáltalán?
Ilyet találtam, de sztem ez is normál méret.
Ebben a helyzetben az volt a furcsa, hogy neki 27 éve porosodik a diploma a falon...
Én a mérnöki tudással úgy vagyok, hogy azt pár éve beleöntötték a fejembe, abból valami leüllepedett. Ha azt valaki felkavarja valami mással, addig nem nyukszom míg a helyére nem kerül minden. Ès azon nem akadok ki, ha máshogy fog leüllepedni, mert valamit rosszul, vagy másképpen tudtam. Ez a fajta nyitott gondolkodás mutat csak a távolba!
Tisztelem a tudást a szakértelmet. De a szakmában eltöltött évek önmagukban nem jelentenek semmit!
Megmosolygom mikor a szakik, melosok "megleckéztetik" a mérnököt. Pedig ha tudnák ez a legtöbb amit adhatnak! Azt a tömör szivást soha nem felejti el az ember! :) Nekik csak móka, de nekem maga gyakorlat, tudás.
De nem értem azt hogy alacsonyabb végzettséggel hogy lehet megitélni elitélni egy mérnök gondolkodását, tudást? bizonyára furcsák hogy "lentröl" kérdezünk. De sok esetben 20-30 év szakmai tapasztalatát kell 5 perc alatt célratörö kérdésekkel valakiböl kihúzni, és azt magunkévá téve trevekbe beépíteni.
Azt ma ár mindenki tudja hogy a neten, Wikipédián "mindent" meg lehet találni, de hogy abból egy adott problémánál mit kell használni...
Ezért is különbözik néha a vélemény, gondolkodásmód. Az átlag látja a vasat, a másik képes belelátni a az anyagszerkezet, gyártástechnológiát, marketinget, stb...
De nem folytatom mert sáros leszek, és már kezdem élvezni...
Üdv
István
Nem akarok fogást keresni rajtad, csak látom feszegeted a határokat, és ez érdekel?
Volt valami mérés ezzel a beállítással? Lambda senzor milyen értékeket mutat /mutatna? Vagy egy üveggyertya milyen szint engedne át?
"Egy mérnökkel vitatkozni olyan, mint birkózni egy disznóval a sárban. Néhány óra elteltével rájössz, ő ezt élvezi."
Bár elkarburálgattam egy darabig mire anno megtaláltam a tökéletes tű, légszűrő, schuber, fúvóka, stb beállítást.
Megy 145-el is, csak nagyon melegedett, így inkább többlet benzint adok neki a jobb hűtés végett.
A gsx-R 1100 fórumon meg van ilyen is olyan is. Én sem szólok bele mindenbe épp az ilyen viták végett, mert..... :)
Nagyon visszafogott nekem az a fórum!
Nem bírják a konfrontációt!
Meg elég ha egy helyet szemetelek csak tele a hülyeségeimmel.
Amúgy reggel megírtam itt 7.34-kor amit az öreg delutánra tudott megfejteni...
Azért remélem lesz még közös témánk!
(Bàr valamelyik reggel azt számolgattam, ha már megírtad, hogy 150-es fúvókákkal repülsz, hogy az majd 50%-os dúsítás
, vagyis legalább is 50%-os keresztmetszet növelés! Nem sokal el egy kicsit az motor?)
Üdv
István
Küldtem mailt.
álljon itt egy kis vers róla:
csendben ignoréra tettelek
nekem ne emesgézz
én rád nem pingelek
nem izgat, ha visz a split
remót vagy nekem
nem vagy itt
én ezen a csatin op vagyok
ha kell társasag, botokat hozok
nem bannolok, nem kikkelek
csak csendben ignoréra tettelek
Ha minden igaz ma megjönnek Mikir fogaskerekei. Oszt' nekiállunk vágni, mérni, stb. Remélem egy szakító próbatestet is ki tudunk munkálni belőle, hogy egy folyáshatár, vagy szakító próbát tudjunk csinálni. Gondolom a hideg-ütő vizsgálat ezen alkatrészen nem adna releváns infót :-))))
Amúgy itt az öregebb motorokkal ellentétben a nagy görgös csapágyak külsö gyürüjén van egy 2-es illesztöcsak csap ( meg egy zeeger nút is) . Igy nem csak axiálisan, de radiálisan ís biztosítva van csapágy.
Azért az analitikus gondolokodás, meg egy jó rajz csodákra képes...
Még jó hogy ki nem lötte neki a gyertgyát a hengerbe befolyt benzin...
Vagyis a kisérleti nyulakat nézve, azonos olajzásnál, azonos körülmények között egyik kibírja a terhelést, a másik meg ledobja a kabátot.
Nem kívánok persze veled ellenkezni, de szerintem nézve a nagy sokaságot akik használják a motorjukat, szerintem nem lehet komoly összefüggést találni a meghibásodás, és a használat milyensége között.
Meg azért is sántít ez az egész így, mert a 3-4-es fogpárok ugyanolyan számban mennek tönkre. (az általam bontottba a 3-4-5 volt már rossz állapotba, igaz eltérö mértékben. A bontott gixerböl megkapott fogpárok hellyel-közzel jók voltak, de 5-ösön már voltak jelek. Ez most halkan dudorászik is,de nem drasztikus még.)
És azért 3-4-ben nem kocognak annyit alacsony fordulaton.
Én azon véleményen vagyok, hogy a felületi feszültség miatt roskad össze az anyag. Ès teljesen mindegy hogy mikor túl van terhelve a felület van-e közte olaj, mert a fog evolvens felületén elméletileg tiszta gördülés van. Ez csak akkor nem teljesül, ha megkopik az fog ív, ekkor már csúszás is fellép...ez tovább bontja hatványozottan a felületeket.
Nekem már az is eszembe jutott, hogy esetleg a váltó tengelyei, nem elég merevek, és pontosan ez miatt a fogaskerekek nem az elméleti osztokörön kapcsolódnak, hanem az elhajló tengelyek miatt széttolják egymást...