Csak az olvassa, akit érdekel a techno blabla, ami esetleg túlmutat a slick vs utcai gumikon.
Váltó vizsgálati jelentés 1:
Mikir volt olyan kedves és saját költségén eljuttatott 4 db fogaskereket, hogy megvizsgálhassuk miért is tér annyiszor vissza a kopásos probléma. Ezúton is köszönöm!
Jelenleg ott tartunk, hogy leadtam csiszolat készítésre, hogy egy megközelítő keménységvizsgálatot végezhessünk a magon és a futófelületen egyaránt.
Közben szemrevételezésre bocsájtottam 3 általam nagyrabecsült mérnök kollegának (Laboros, metallurgikus, hőkezelő) ötletelésre. Az ötletelés alapfonala az volt, hogy a még használható kerekeket miképpen lehetne strapabíróbbá tenni, úgy hogy a hibás technológiai folyamatot „kijavítjuk” a saját lehetőségeinkkel.
Az első kép elég siralmas. Maga a kerék egy eléggé jó előkészítettségi fokú (értsd: kevés megmunkálást és hulladékot képző) kovácsdarabból készül. A megmunkálás után cementálják, valószínűleg csak a szükséges területeteket (kimaszkolnak). A cementálás után valószínűleg rétegedzést kap, amit végül köszörüléssel állítanak be a névleges méretre. A probléma innentől kezdődik.
Az igazi javítási tech. út ez lenne: Kimaszkolással cementálunk, hogy elég szén legyen a felső rétegben az edzéshez. Utána az oxid felületet eltávolítjuk (pár mikron), majd rétegedzést adunk a szükséges helyeken. Az edzés során bevitt hő és szerkezetváltozás miatti méreteltéréseket köszörüléssel névleges méretre állítjuk, majd végső lépésként 2-300 fokon adunk egy megeresztő hőkezelést a keréknek.
A kimaszkolásos cementálásig még jók vagyunk, bár ezt is gázzal töltött (vagy vákuumos) kemencében illik, azonban a rétegedzés már problémásabb. Ha telibe edzünk akkor jó eséllyel az utómunkálatok során „ki kell köszörülni” egy-két méretet a tűrésből, hogy a párja tűrésbe essen, mivel nagyban változhatnak a dimenziói a darabnak. (talán érthetően írtam).
Megoldás lehet az indukciós edzés, de ehhez spec méretű indukciós harang, vagy koszorú kellene, és még ez sem garantálja, hogy egy egyszer már névleges méretre megmunkált kész munkadarab fő méreteit névlegesre tudjuk köszörülni (a köszörülés egyúttal felületi minőséget is biztosít, tehát nem maradhat ki terület).
Az igazi probléma azonban, hogy nem tudjuk sem az eredeti alapanyagot, sem azt a gyártói előírást amit szeretnénk túlszárnyalni. Ezeket igyekszünk jelenleg kimérni, ami önmagában is elég nagy kihívás.
Van egy szatyor konzolom, de 2mm-rel mindenhol vékonyabb, mint a "gyári". Ezért nem lett piacra dobva anno. Gondolokodjatok rajta, ha így is jó.
Esetleg szombaton megmutatom...
Más már nincs ebböl a szériából...
(Ma hütörácsot is kerestek...lehet megint kéne foglalkozni vele?)
Off: Sokkal egyszerűbb, inkább elektronikai projekt lesz az az önindító. Még csak körvonalazódik. Az a baj, hogy baromira motoroznom kéne már. Akkor nem agyalnék folyamatosan... Még a garázsom is messze van, pedig minden másnapra tudnék valami aprósággal bíbelődni, legalább álmotorozásként... Áááá, most megyek és sírok egy kicsit itt az irodában :-(
Az én tűmön rovátkák vannak. Egy műanyag és egy fém alátét szerű valami tartja a megfelelő pozícióban.
Ezt a tiltás dolog elég érdekes, mert az a kis dobozka ami a gyújtást szabályozza le kéne, hogy tiltsa ha túlpörög. Az enyémnek olyan 10.000 körül van a tiltása, a 650-nek lehet, hogy picit fentebb. Kiforgattad odáig úgy, hogy rajta is hagytad picit a gázt?
Egy szavad sem értem? A gondolatolvasást meg még nem vettük a varázsló isiben.
A mondataid 70 %-ban nincs alany!
Ha nincs idöd megfogalmazni a mondandódat kerek mondatokban akkor felesleges idöfecsérlés hozzászólni.
rá térve az általam felvetett kérdésekre, én inkább arra tippelek hogy valaki belenyúlt, esetleg Dynojet van a karbiban vagy valami utángyártott cucc.. Alapjárati keveréket is lehet állítani ugyanúgy. Aztán a franc se tudja mi van
Na látod ! eben 1000 % ban igazad van ! és mindent jól írtál , úgy kő
beröfentenni . És meg van a filingje ! És igenis, ehö is kő tudás !
Aki meg nem tud berúgni dr 600 az ne üljön fel rá ! a BMV -röl nem is beszélve. Egy Jobbos az CSÁ ! Tasi
Persze ahogy írni szoktad, izlés dologa. Èn azért szerettem bele a pl az SR 500-ba mert rugdosni kell, még hozzá nem is akárhogyan. Nem csak úgy mellé állsz és "ráejted a lábadat". Teljes testsúllyal kell ugrani rá... Az öniditó gombját nyomkodni mindenki tudja, de egysúlyva berugni egy 500-as egyhengeres 4 ütemü motort...Abban van valami. Èrezned kell hogy mindet megadtál a gépnek, közös hullámhosszon vagy vele, és akkor ...! :)
Az Uralt is ezért szeretem. Nincs olyan hogy "elöjáték nélkül lovagolnád meg" . Nyitni a benzincsapot, nedvessé kell tenni az úszöházakat külön külön, nullára húzni az elögyújtát, elzárnyi a légszüröt, gyújtást rádni...
De ettöl persze a projekt kihívása izgalmas, és értékéböl nem veszít semmit!
Ha találgatnom kéne, elöre a blokk hasa alá teszed az önindítot, és a gyújtás felöli oldalon hajtod meg a fötengelyt egy a forgórészre helyezett fogaskoszorúval. (?)
Ajánlom figyelmedbe esetleg ezt az oldalt:
http://mädler.de/
Mi innen épitkezünk, mert nem túl drágák, és profi 3Domenzios letölthetö modeljeik vannak a tervezéshez...
(Innen akartam a telom csuszóperselyeit is cserélni, de nincs abban a méretben nekik.)
Váltó vizsgálati jelentés 1:
Mikir volt olyan kedves és saját költségén eljuttatott 4 db fogaskereket, hogy megvizsgálhassuk miért is tér annyiszor vissza a kopásos probléma. Ezúton is köszönöm!
Jelenleg ott tartunk, hogy leadtam csiszolat készítésre, hogy egy megközelítő keménységvizsgálatot végezhessünk a magon és a futófelületen egyaránt.
Közben szemrevételezésre bocsájtottam 3 általam nagyrabecsült mérnök kollegának (Laboros, metallurgikus, hőkezelő) ötletelésre. Az ötletelés alapfonala az volt, hogy a még használható kerekeket miképpen lehetne strapabíróbbá tenni, úgy hogy a hibás technológiai folyamatot „kijavítjuk” a saját lehetőségeinkkel.
Az első kép elég siralmas. Maga a kerék egy eléggé jó előkészítettségi fokú (értsd: kevés megmunkálást és hulladékot képző) kovácsdarabból készül. A megmunkálás után cementálják, valószínűleg csak a szükséges területeteket (kimaszkolnak). A cementálás után valószínűleg rétegedzést kap, amit végül köszörüléssel állítanak be a névleges méretre. A probléma innentől kezdődik.
Az igazi javítási tech. út ez lenne: Kimaszkolással cementálunk, hogy elég szén legyen a felső rétegben az edzéshez. Utána az oxid felületet eltávolítjuk (pár mikron), majd rétegedzést adunk a szükséges helyeken. Az edzés során bevitt hő és szerkezetváltozás miatti méreteltéréseket köszörüléssel névleges méretre állítjuk, majd végső lépésként 2-300 fokon adunk egy megeresztő hőkezelést a keréknek.
A kimaszkolásos cementálásig még jók vagyunk, bár ezt is gázzal töltött (vagy vákuumos) kemencében illik, azonban a rétegedzés már problémásabb. Ha telibe edzünk akkor jó eséllyel az utómunkálatok során „ki kell köszörülni” egy-két méretet a tűrésből, hogy a párja tűrésbe essen, mivel nagyban változhatnak a dimenziói a darabnak. (talán érthetően írtam).
Megoldás lehet az indukciós edzés, de ehhez spec méretű indukciós harang, vagy koszorú kellene, és még ez sem garantálja, hogy egy egyszer már névleges méretre megmunkált kész munkadarab fő méreteit névlegesre tudjuk köszörülni (a köszörülés egyúttal felületi minőséget is biztosít, tehát nem maradhat ki terület).
Az igazi probléma azonban, hogy nem tudjuk sem az eredeti alapanyagot, sem azt a gyártói előírást amit szeretnénk túlszárnyalni. Ezeket igyekszünk jelenleg kimérni, ami önmagában is elég nagy kihívás.
Egyelőre ennyi
Kraven
Esetleg szombaton megmutatom...
Más már nincs ebböl a szériából...
(Ma hütörácsot is kerestek...lehet megint kéne foglalkozni vele?)
On
Ezt a tiltás dolog elég érdekes, mert az a kis dobozka ami a gyújtást szabályozza le kéne, hogy tiltsa ha túlpörög. Az enyémnek olyan 10.000 körül van a tiltása, a 650-nek lehet, hogy picit fentebb. Kiforgattad odáig úgy, hogy rajta is hagytad picit a gázt?
http://youtu.be/jnkL6ZNU8ms?t=...
A mondataid 70 %-ban nincs alany!
Ha nincs idöd megfogalmazni a mondandódat kerek mondatokban akkor felesleges idöfecsérlés hozzászólni.
beröfentenni . És meg van a filingje ! És igenis, ehö is kő tudás !
Aki meg nem tud berúgni dr 600 az ne üljön fel rá ! a BMV -röl nem is beszélve. Egy Jobbos az CSÁ ! Tasi
melléállsz
egysúlyozva
elögyújtást
elzárni
Inká
bb ne írtam volna semmit...
Az Uralt is ezért szeretem. Nincs olyan hogy "elöjáték nélkül lovagolnád meg" . Nyitni a benzincsapot, nedvessé kell tenni az úszöházakat külön külön, nullára húzni az elögyújtát, elzárnyi a légszüröt, gyújtást rádni...
De ettöl persze a projekt kihívása izgalmas, és értékéböl nem veszít semmit!
Ha találgatnom kéne, elöre a blokk hasa alá teszed az önindítot, és a gyújtás felöli oldalon hajtod meg a fötengelyt egy a forgórészre helyezett fogaskoszorúval. (?)
Ajánlom figyelmedbe esetleg ezt az oldalt:
http://mädler.de/
Mi innen épitkezünk, mert nem túl drágák, és profi 3Domenzios letölthetö modeljeik vannak a tervezéshez...
(Innen akartam a telom csuszóperselyeit is cserélni, de nincs abban a méretben nekik.)