TISZTELT Szaki ! István !
Magán vélemény , :
1992 Japán , a szinte tökéletesre fejlesztett gsx -r 1100 ast ,
nem lehet tovább gyártani a konkurencia víz hűtésű blokjai jobban szerepelnek a versenyeken .
Mit csináljunk ? A legyártott 20000 db légolajos blokal ?
Mindenkinek speed motor kell !
Ki találjuk a naked -et .... ami végül is/ beseler/ lett
De a meg növelt nyomaték és a motor súly elosztásának drasztikus
el tolása , a motort egy kerekező bajnoká varázsolta.
A sok új bandita tulaj ezt nagyon élvezte .
két -három de 5 -év elteltével szét is mentek a váltok .
Mit csináljunk? , mondta az egyik japán a másiknak
..... cementáljuk és használjunk keményebb anyagot . JÓÓÓÓ
DE a banditás csak tépi neki ,, a kuplung meg nem bírja,
de a banditás csak váltogat , csak tépi .
Fejlesztenünk kel ! De a conkurencia már vízes nakedokat gyárt !
A légolajós banditott nem fejlesszük tovább , vizes cuc kell .
Így most minden banditának szét hullik a váltója ,ha nem 100% -os a kuplung .
EZ a mese Igaz ! Szívleljétek meg .
Okés, de akkor mi? Váltót gyártani nem egy nagy vasz, millió kilométerekre sem. Más motorgyártók is tudnak. Szerelő mentorom viszont tizenéve pályafutása alatt a legtöbb töröt fogú, lepattogzott stb váltót egyértelműena suzukiknál látta, legyen az 1 hengeres DR, vagy bandit. A többinél esetleg fokozatkidobálás játszik. Csak az anyagban vagy a technológiában lehet a hiba.
Ráállok a kérdésre, azonban egyre inkább kételkedek a "saját okosságunkban". Ha a gyökérok olyan egyszerű dologra vezethető vissza, mint az alapanyag, vagy annak cementálása (ezt egy termelő cég egy szimpla technológiai utasítással bármikor módosíthatja), akkor azzal már foglalkoztak volna a Suzukinál és biztos vagyok benne, hogy vizsgálták már. Az ilyen visszajelzések nagyon fajsúlyosak a hagyományokkal rendelkező -pláne- járműgyártóknál.
Ha komolyan foglalkoztat a kérdés, akkor én helyetekben egy rossz fogaskerekre ránezetnék. A nem dologozo oldalom fogfelületnek esetleg lehetne merni keménységet...és azon gondolokodom, hogy van -e eljárás arra hogy a kimérhetö lenne az edzett réteg vastagsága. De lehet erre az edzö mühelyben kapásból tudnak mutatni valami spektrumos, vagy valami más vizsgálóberendezést. És akkor végre fény derülne a nagy évtizedes titokra. A visgálat úgy lenne kerek az én olvasatomban ha az kiterjedne egy jo állapotu fogaskerékre is, és hogy azt ne kelljen tönkretennii, aikkor homlokfelületen lehetne (vagy kéne /kene? ) mérni rajta.
A borzalmas hang nem a pitting miatt van, hanem a kopástól. Ha megnézed oldalról a fogaskereket, olyan, mint a cápafogasra kopott lánckerék.
Az lenne a legtutibb, ha élőben láthatnánk. sajnos.
Én a képek alapján nem mernék véleményt mondani.
Túl gyenge minöségü képek...macro képek kénének közelröl 3-4-5-ös fogpárokról.
Meg az 1-2-es kapcsolókörmeire is rá káne "zoom"-olni, mert abból a korár, meg használat módjára jól lehet következtetni.
Ne kapkodd el!
Rá lehet startolni, kiindulasnak nem rossz!Arra majd figyeljetek, a váltocsere közben hogy gixer tengelye (kihajtó)nem lesz jó a bandiba, mert a végében nincs benne a menet a sebesség jeladó rotorjanak!Át kell pakolni mindent a bandit tengelyekre!
Én sem éreztem semmit,de amikor csináltam akkor még nem is tudtam,hogy hol kellene érezni.De mindegy,nem is a teljesítmény miatt,hanem a tisztább égés miatt jó.Bár ahhoz,hogy a gyertyát bekoszolja,elég sokat kéne 2-esben-3-asban menni.Nem tudom,hogy volt-e olyan már valakinek,hogy tényleg ettől állt le egy-egy henger..
szia
Na most a következő helyzet
sikerült vennem a Képes-motorról dobozt meg hozzávaló konzolokat
és a srác küldte át gmilbe ezt a kis irományt
nekem azt mondta hogy ezáltal lement a fogyasztás olyan fél egy literrel és könnyedben ment a motor még két személlyel is
A prop-tech-nél két éve még lehetett kapni állítható gyújtásmodult karbis gépekre....menetközben is állítható volt ha jól emlékszem.....50 rugó volt az ára....az tényleg hasznos lehet ha valaki tuningolni akar...
https://picasaweb.google.com/1...
Itt az érzékelő.Gyárilag a középső test,a kicsi üres,és 2-es,3-as sebességnek van érzékelője.A többi már házi,mint az látszik is rajta.
Amit nem árt tudni:2-es és 3-as sebességi fokozatban van korlátozás.Az "alap tuning"-al azt érjük el,hogy a gyújtás nem módosul ebben a két fokozatban,mert e két fokozat érzékelőjét iktatjuk ki.
Én megcsináltam. Természetesen nem érzek semmit :-)
A gyertyám szép :-)
Arra, hogy előtte milyen volt, nem emlxem :-) Az első nap kihúztam a szálakat :-)
Lehet, hogy lókukit sem ér :-)
Alapvetően az első és legfontosabb =ódosítás egy Suzuki Bandit 1200-ason, amit egy új gépen is azonnal el kell végezni, a =eljesítmény limitáció kiiktatása!
Ennek a nyílvánvaló okain kívül még egy =ontos oka van: A motor erejét karburátoros lévén a német jogszabály miatt (Alsó =ebességfokozatokban limitált teljesítmény) csak az előgyújtás egészségtelen =isszavételével tudták visszafogni. Ennek kellemetlen mellékhatása az állandó =yertyakormolódás és dadogás. Pl.: Ha nyáron bejáratósan bemész Budapestre, akkor =azafelé már csak 2 hengered jár jobb esetben. Vagy tolod, de az már nagyon gáz.
A megoldás egyszerű:
A bal oldalt az ülés alatt lévő műanyag =orítás alatt megkeresed azt a fehér csatlakozót, ami a motorból jön ki az első =ánckerék mellől. Ebből precízen kiakasztod a kábeleket a kék kivételével, ami az =FCres visszajelzést intézi. Ezekre zsugorcső + szigszallag. Lényeg, hogy ne gányolj! =ásd képek.
Az eredmény a tiszta és megbízható =űködésen felül vérfagyasztó nyomaték és gyorsulás. Még sportdob nélkül is.
Akinek ennél több kell, az vegyen sportdobot, =seréljen vezérműtengelyt, fúvókázza át a karbikat, polírozza fel a =eömlőket és legfőképpen írjon végrendeletet!
vagy igy sikerül bemásolni bocsi
Jó estét banditák https://mail-attachment.google..." target="_blank">ezt kaptam
én meg nézem hogy majd milyen igy a moci ,
gondoltam meg osztom veletek is .
Esetleg valaki már meg csinálta ? Milyen tapasztalat ?
Magán vélemény , :
1992 Japán , a szinte tökéletesre fejlesztett gsx -r 1100 ast ,
nem lehet tovább gyártani a konkurencia víz hűtésű blokjai jobban szerepelnek a versenyeken .
Mit csináljunk ? A legyártott 20000 db légolajos blokal ?
Mindenkinek speed motor kell !
Ki találjuk a naked -et .... ami végül is/ beseler/ lett
De a meg növelt nyomaték és a motor súly elosztásának drasztikus
el tolása , a motort egy kerekező bajnoká varázsolta.
A sok új bandita tulaj ezt nagyon élvezte .
két -három de 5 -év elteltével szét is mentek a váltok .
Mit csináljunk? , mondta az egyik japán a másiknak
..... cementáljuk és használjunk keményebb anyagot . JÓÓÓÓ
DE a banditás csak tépi neki ,, a kuplung meg nem bírja,
de a banditás csak váltogat , csak tépi .
Fejlesztenünk kel ! De a conkurencia már vízes nakedokat gyárt !
A légolajós banditott nem fejlesszük tovább , vizes cuc kell .
Így most minden banditának szét hullik a váltója ,ha nem 100% -os a kuplung .
EZ a mese Igaz ! Szívleljétek meg .
Szia Tasi