Én feliratkoznék egy 5.-ik párra! 50ekm-nél hallottam a búgást először, de akkor is csak azért, mert elfelejtettem a füldugót betenni.Most 80ekm van benne, de szerintem nem erősödött a hang!
Konzultáltam Bervás váltóguruval is ezügyben, van fogaskerékgyártó kontaktja a repgépiparból, az viszont csak úgy lenne érdemes, hogy összeállunk többen, és legyártatunk egy valag 3-4-5 ös párt, ahhoz viszont még kéne minta is.
Lehámlott kerékkel már nem lehet semmit kezdeni (mérnök körökben nem igazán jön szóba az ilyen-olyan kencék által hirdetett "anyagpótlás"). Itt most csakis a használható fogaskerekek "feljavításáról" lehet szó.
Mindenesetre egy már selejt keréken lehetne mérni, akár roncsolásosan is.
Tény a tökés banda minden alkalmat meg ragad , csak profit minél nagyobb legyen . biztos spórol az anyagon . Vizes banditnál én sem hallottam váltó problémákról . tasi
Mindjárt elcsöppenek ettöl a szakzsargontól...Kedvemre való ilyeneket olvasgatni.
Nem hiszem hogy egy lehámlott alkatrésszel bármit is érdemes kezdeni, de azért felgönygyöliteni egy 20 éves titkot...
Ès hátha van valami megnyugtató megelözési lehetöség.
Èn mindenesetre magasra értékelem az ügyben tett lépéseidet.
Sajnos a történetet ennyi év távlatából nehéz lesz visszakövetni.
Viszont az első metallurgikussal folytatott beszélgetésem rövid summázata:
"Lencseszerű pikkely leválások a cementált rétegen? Túl puha a hordozóréteg és 'roskad'. Hozz egy db-ot méregetünk."
"Utólagos edzés? Elképzelhető, de valószínűleg egy megeresztéssel kell kezdeni. Utána fel lehet edzeni a magot, majd cementálni, végül névleges méretre köszörülni, feltéve, ha az alapanyag mindezt bírja..."
A feltételezésed azokon a pontokon sántit, hogy a gixer váltó is kéregedés hibás. ( Magam bontottam ki, és mennyi a nyomatékkülönbség a gixer és a banditblokk között?)
A barátaim úyg kimélték a motorjaikat, amennyi egy normális ember teheti. A kuplung makulátlan állapotú volt, mégis lehámlott a fogaskerék 30-40 ekm között.
Tehát én nem mondanám hogy hajszolás miatt adták volna meg maguk.
Ès igen furcsa hogy mindig nagyobb motoreladási hullám gépei hibásodtak meg jellemzöen. Ilyen volt 2003...
Folyamatmérnökként sok dologot sütöttünk a kemencékben, igaz mi ragasztott termékeket. A kemenék 130 C fokon jártak. Aztán jöt a volumen emelkedés, a nagyobb mennyiség kikeményitése több höenergiát igényelt. De ezt csak akkor "vettük észre" mikor pár modul ( talán "árnyékos helyeken, ahol nem volt olyan jó a légáramlás") nem keményedett ki. Egy kemencében különben is térben és idöben is több fok eltérés lehet, ez maga a gyártó meg is adja az üres kemencére. De bepakolva nagyobb differenciák is lehetnek, és akár járhat azzal is hogy nem lesz megfelelö a höprofil az edzéshez, A felületi keménység még meg lesz, de mélységében már nem, vagy még a felület keménysége sem...
(A gyártásban akkor emeltük elsökörben a pár fokkal hömérsékletet, majd késöbb a nagy batár kemencéket több kicsire cseréltük, melyben egy adag csücsült csak , és nem több különbözö berakási idökkel-állandóan nyitogatott ajtókkal.)
És akárhonnan nézzük a dolgot valamilyen hibaszázalék mindig lesz. És egy olcsóbb többet eladott , népszerübb gépböl több darab hibásodik meg arányosan...ez meg matek es nem gyártástechnológia.
A legjobban annak örülnék, ha István legyártaná, Kraven meg edzené, dehát mindent nem lehet.
Höhö Ez azért számomra megmosolyogtató
Mindenesetre egy már selejt keréken lehetne mérni, akár roncsolásosan is.
mondjuk nekem nem volt vele gondom
Nem hiszem hogy egy lehámlott alkatrésszel bármit is érdemes kezdeni, de azért felgönygyöliteni egy 20 éves titkot...
Ès hátha van valami megnyugtató megelözési lehetöség.
Èn mindenesetre magasra értékelem az ügyben tett lépéseidet.
Viszont az első metallurgikussal folytatott beszélgetésem rövid summázata:
"Lencseszerű pikkely leválások a cementált rétegen? Túl puha a hordozóréteg és 'roskad'. Hozz egy db-ot méregetünk."
"Utólagos edzés? Elképzelhető, de valószínűleg egy megeresztéssel kell kezdeni. Utána fel lehet edzeni a magot, majd cementálni, végül névleges méretre köszörülni, feltéve, ha az alapanyag mindezt bírja..."
Csak egy nyomorult éles képet nem tudtak késziteni.
amennyi=amennyire
A barátaim úyg kimélték a motorjaikat, amennyi egy normális ember teheti. A kuplung makulátlan állapotú volt, mégis lehámlott a fogaskerék 30-40 ekm között.
Tehát én nem mondanám hogy hajszolás miatt adták volna meg maguk.
Ès igen furcsa hogy mindig nagyobb motoreladási hullám gépei hibásodtak meg jellemzöen. Ilyen volt 2003...
(A gyártásban akkor emeltük elsökörben a pár fokkal hömérsékletet, majd késöbb a nagy batár kemencéket több kicsire cseréltük, melyben egy adag csücsült csak , és nem több különbözö berakási idökkel-állandóan nyitogatott ajtókkal.)
És akárhonnan nézzük a dolgot valamilyen hibaszázalék mindig lesz. És egy olcsóbb többet eladott , népszerübb gépböl több darab hibásodik meg arányosan...ez meg matek es nem gyártástechnológia.