Nem konkrétan az olajozás miatt mondom,de alacsony fordulaton a nagy nyomaték hosszú ideig éri a fogakat,akár az olajfilm is kiszorulhat.Lehet,hogy az 1-es,2-es fogaskerekei is rossz minőségűek,de nem éri őket ilyen hoszú ideig ilyen nagy erőhatás.De ez csak magánvélemény.
régebben, itt vagy másik topikban Tsanyi már felhívta rá a figyelmet,hogy nincs elegendő kenés ,vagyis olajnyomás,ha kis fordulaton cammogunk 5.-ben,azt hiszem 3. fokozatot ajánlotta,azóta én igy használom,azt vagy már búg a váltom 4.-ben 5.-ben, nem tudom megitélni
majd tavasszal meglátogatok egy fórum tagot,akinek már volt hallomása ,hogy probálja ki,hogy búg ,vagy nem búg,mint a csiga
Ès mit kell elfelejteni 3-4 -es fokozatban?
Miért gondolod, hogy alacsony fordulaton való terheles okozza a gondot, mikor amúgy is alacsony a motor nyomatéka? Az inkább a siklócsapágyas részeket veszélyezteti, mert alacsony az olajnyomas, olajmennyiség , és hamar kiszorul a felületek között ami még ott van, de a váltó szort olajzású. Vagy nem?
ROssz hírem van, az olajnak ehhez semmi köze. Mikir+ Ironed ugyanazt a **** Castrolt teszik bele évek óta, kb ugyanannyit futottak, egyik megbúgósodott, másik nem. Egy ismerős új korától csak 15w50-es Motul 5100-at használt, 40e- nél cserélt váltót. Másik szintén így járt, Ő csak actevót töltött, új korától. Aztán ott 40 ezernél belement egy bandit bontott váltó, kitudja hány kilométerrel, most valahol 80 felett jár, búgásnak nyoma sincs. Az biztos, hogy a 2003-as évjáratok nagyon nagy százaléka ilyen.
Ami az olajat illeti,az ásványi olajokban lévő szénhidrogén láncokat elnyírják a váltó fogaskerekei.Így az olaj öregszik,de ez főleg akkor baj,ha túl sokáig nem cserélnek olajat.Lehet,hogy egy szintetikus olaj jobb védelmet nyújt a váltónak.
Érdekes,hogy sokan (még a szakik között is) ódzkodnak a szintetikus olajoktól.Igazából nem tudom,hogy miért?!
Akit érdekel, van eladó szinkron teszterem. 2-3-4-6 vagy akár tetszőleges számú órával. Alumínium konzolon, tetszőleges cső vagy menetes csatlakozás a motor oldalon. Kérhető fojtószeleppel vagy nélküle. 40 v. 50 v. 63 mm-es mérőóra átmérővel. Boltihoz képest nagyon barátságos áron. Amennyiben valakit érdekel írjon rám a részletekért, privátban megtalálja az e-mail címem.
Nem is vennék nagyobbat!
Én azért olvastam a vizesről is egy tesztet azt hiszem a motorrevü tesztelt egy nagy tesót 50-ezer kilométeren át.
Szétszerelésre került és bizony ott is volt berágódás rendesen akkor nagyot mosolyogtam, hogy egyedi hibára vezethető vissza a jelenség.
Mi okozhatta a 6. sebességi fokozat fogaskerékpárjának berágódásását?
A jelenség valószínűleg anyaghibára vezethető vissza, ez kifejezetten egyedi eset lehet, nem láttunk még ilyet Banditnál. Még jó darabig elmenne így, de hamarosan hallható zaj keletkezne ennek hatása, ezért inkább kicseréljük a fogaskerekeket.
Egyébként én nem szeretnék álláspontot foglalni, hogy anyag hiba okozta a problémát.
A Bandit eddigi élete során az előírt olajcserék alkalmával minden esetben Castrol Act-Evo X-tra 4T 10W-40 olajat kapott.
Ez esetben az olajra is visszavezethető a fogaskerék cseréje.
Kivi lenék ha egy általam használt Mol olaj ugyan ezt a jelenséget produkálná?
Mert Castrol olaj után átváltva Mol-ra ég és föld a különbség sokkal kezelhetőbb nem darabos a váltóm finomabb stb.
És szerintem ezt az olaj közti különbség okozza főleg a csereperiódus előtt nagyon érezhető a különbség. Itt elolvasható a teszt!
Utassal is.
ezt nem tudom,csak felhasználó vagyok
tudom nem nekem szolt a kérdés
majd tavasszal meglátogatok egy fórum tagot,akinek már volt hallomása ,hogy probálja ki,hogy búg ,vagy nem búg,mint a csiga
Miért gondolod, hogy alacsony fordulaton való terheles okozza a gondot, mikor amúgy is alacsony a motor nyomatéka? Az inkább a siklócsapágyas részeket veszélyezteti, mert alacsony az olajnyomas, olajmennyiség , és hamar kiszorul a felületek között ami még ott van, de a váltó szort olajzású. Vagy nem?
Érdekes,hogy sokan (még a szakik között is) ódzkodnak a szintetikus olajoktól.Igazából nem tudom,hogy miért?!
Akit érdekel, van eladó szinkron teszterem. 2-3-4-6 vagy akár tetszőleges számú órával. Alumínium konzolon, tetszőleges cső vagy menetes csatlakozás a motor oldalon. Kérhető fojtószeleppel vagy nélküle. 40 v. 50 v. 63 mm-es mérőóra átmérővel. Boltihoz képest nagyon barátságos áron. Amennyiben valakit érdekel írjon rám a részletekért, privátban megtalálja az e-mail címem.
Én azért olvastam a vizesről is egy tesztet azt hiszem a motorrevü tesztelt egy nagy tesót 50-ezer kilométeren át.
Szétszerelésre került és bizony ott is volt berágódás rendesen akkor nagyot mosolyogtam, hogy egyedi hibára vezethető vissza a jelenség.
Mi okozhatta a 6. sebességi fokozat fogaskerékpárjának berágódásását?
A jelenség valószínűleg anyaghibára vezethető vissza, ez kifejezetten egyedi eset lehet, nem láttunk még ilyet Banditnál. Még jó darabig elmenne így, de hamarosan hallható zaj keletkezne ennek hatása, ezért inkább kicseréljük a fogaskerekeket.
Egyébként én nem szeretnék álláspontot foglalni, hogy anyag hiba okozta a problémát.
A Bandit eddigi élete során az előírt olajcserék alkalmával minden esetben Castrol Act-Evo X-tra 4T 10W-40 olajat kapott.
Ez esetben az olajra is visszavezethető a fogaskerék cseréje.
Kivi lenék ha egy általam használt Mol olaj ugyan ezt a jelenséget produkálná?
Mert Castrol olaj után átváltva Mol-ra ég és föld a különbség sokkal kezelhetőbb nem darabos a váltóm finomabb stb.
És szerintem ezt az olaj közti különbség okozza főleg a csereperiódus előtt nagyon érezhető a különbség.
Itt elolvasható a teszt!