Az igaz hogy általában mindig csak az egyik fogaskerék megy tönkre, a párja jól birja. Ès általában mindig ugyan az a párból. Nekem legalábbis ilyen emlékeim vannak. Rádásul mondjuk egy 5-ös attételnél 1:1 az arany, ugyan az a terhelés...
Akkor az egyik "oldal"(fogpárból az egyik) anyaga-edzése jó, a másiké meg nem?
Beszéltem a szerelőmmel, még nem dobta ki a nemrég kiszerelt gyári fogaskerekeket (4-es és 5-ös pár). Felajánlom mintának vagy anyagminőség mérésre, ha kell valakinek.
Nekem is lenne egy profi cég, ha lenne egy minta árajánlatra, és itt is élne szerintem az össze állós egyveleg, mert sokkal gazdaságosabb mindenkinek! Ha érdekel írj és felveszem a kontaktot a sráccal!
Annak idején Bervas megkeresett a tervekkel gyártás ügyben. Végül nem tudtam neki értelmes ajánlatot adni, mivel nem ez a profilunk, így 1 fogaskeréksor legyártása horror összeg lett volna. Végül talált szakcéget. Az ő terveiben egyébként nem csak az 5-ös bevarázsolása volt a nagy szó, hanem a kukactárcsát váltotta kukactengelyre ami korrektebb kapcsolást eredményezett (azt most hirtelen nem is tudom, hogy a villákat variálta-e)
Pannoniába mi is gyártottunk már fogaskereket. Oda túl jó is lett (~20Le, ~20Nm nem kihívás mai anyagokkal), de azért Banditba való GYÁRTÁSNAK nem ugranék neki szakirányú sokéves tapasztalat nélkül.
Akkor az egyik "oldal"(fogpárból az egyik) anyaga-edzése jó, a másiké meg nem?