Zsombor barátommal most csináltunk egy tetsztet. A honda innováján volt egy full szett csere, de mikor csereérett lett, mivel a lánc atom mód kinyúlt, csak láncot cseréltünk(2600 ft a full 5500-zal szemben, nem mindegy :D) most nézzük, mennyivel előbb pusztul meg.
Ugyan nekem mostansag talan nem kell cserelni lancot, de vegigkiserve a lancolajzoval elerhetö futasteljesitmenyeket, meg összehasonlitva azokat a lanckereket amiket meg nekem is "le kellett dobnom" 24-27 ekm utan nem latok különösebb kockazatot abban (nem hiszem hogy egy sprayval ca 25 ekm-t futo lancnal) hatso lanckerek kibir akar ket lancot is siman.
Es azert most mar erösen 8-10 rongy fele hajlanak a lanckerek arak.
Es bavallom en az elsö lanckereken sem lattam olyan koros elvaltozast ami miatt cserlni kellett volna anno. (Baratomnak 50 e km utan kezdett capasodni csak az elsö lancolajzo nelkül. Cserelte a kereket azt futot tovabb...A hatson alig vehetö eszre a most mar 60 e km a gyari lanckereken.)
A himbarendszerböl kitöröltem a koszt, zsirt amennyire tudtam ronggyal. Utana amennyi alkoholt (fektesztito spray, stb) elbir kimosod, mig szabadon nem fut. A csapok felületet kell alaposan szemügyre venni, hogy nincs e bemarodva, egy filces polirkorongozas sokat segit rajta. Aztan annyi zsirt belerakni amennyi csak belefiiiiir...
Csinágatok egy 1200-t 26e van az órában (2002 )most esett le a gyári lánc hátul mind a 3 csapágy fel van pontozódva! Érdekes mert a csapágy melletti zsír tiszta sem fémforgács, sem rozsda nincs benne de már cserés. Kiváncsi leszek az első kerék mit fog mutatni. Szimmeringek is rendben vannak ,de az is cserélve lesz. Himbarendszer szétszedésénél zsirzásánál mire figyeljek, esetleg valami trükköket tudtok?
Csak mert fura hangokat hallok baloldalról, és már nincs jobb ötletem, hogy mi lehet. Akárhogy nézem nem találom rossznak a lánckerékcsapágyat. 35e van benne. Most gumicserekor kimostam belőle a zsírt és tettem bele újat. Teljesen kimosva egy icipicit moccan, de szerintem ennyit egy új is mozdulhat szárazon. A távtartót én is most fordítottam meg, és pont azon agyaltam, hogy legközelebbre csináltatok egyet savállóból. A szimeringet nem cseréltem, csak jól megpucoltam és az ajkaknál is bezsíroztam.
Meg kell rangatni kezzel...de en meg nem lattam olyan gepet amin ez logott volna...Es a szimeringek is is eleg jol birjak a kihajtasnal.
Nem hiszem hogy valtocserekor ezt is kene cserelni.Ez felett at lehet siklani. Gondolom ezert kerdezed?
30-ezer körül lehet benne! Abban biztos vagyok hogy sokkal többet el fog menni olajazóval viszont a kényelem megfizethetetlen. Nem kel esőbben örökösen negálni megfújni hanem eső mód be és hadszójon.
Volt aki 80-ezer kilóméteret ment egy láncszettel mikor lecserélte és ha jó számolok nekem még el megy 50-ezert az jóóóóóóóóó.
50 ezer körül, de majdnem tul kesö volt mar. Ha megrangatod a lanckerek agyat es kotyog, (de nem a guumimenesztök iranyaba!) akkor ra kell nezni. A baj az hogy a 3 ajku szimering megeszi a horganyzott felületü tavtartot, aztan beazik a csapagy, berohad azt vege...A kerekcsapagyak meg gyariak...ha a tavtarton tul nagy a bemarodas erdemes atforditani, meg (gyari) szimeringet cserelni. Ha a masik oldal is bemarodik tavtarton akkor esztergalni majd 100 ezer utan...
Az elsö tengely meg ilyen mert , ott az "csöanya" alu es eloxalt. Ha az elox lekopik akkor szabad az ut... en mar betaraztam egy pottengelyt (SV1000 meg talan a 1250-is ilyen tengely)Ha a szimereingek nem latnak el a feladatuk, bar a csapagyak is zartak (ideig-oraig). Ezekre gumicserekor erdemes gondot forditani. Föleg ha magad veszed ki a kereket es viszed a gumishoz. Ezek persze a manualba nincsenek benne, de hat akinek egy csöpp sütnivaloja van...
Ismerősnek most ment gallyra banditban 47 ezer körül. A kerékben cserélték, ki csak. Ő hallot valami hangot, én megcibáltam, a kerekekt, kottyant érezhetően.
A nagyfaluban a multig 97.5 százaléka nyitva tart vasárnap este 6-ig. Csak halkan jegyzem meg, reggel az okmányirodában kezdtem Ausztriában jól beszoptam, vasárnap érkeztünk, vehettünk kaját a banzinkúton
Es azert most mar erösen 8-10 rongy fele hajlanak a lanckerek arak.
Es bavallom en az elsö lanckereken sem lattam olyan koros elvaltozast ami miatt cserlni kellett volna anno. (Baratomnak 50 e km utan kezdett capasodni csak az elsö lancolajzo nelkül. Cserelte a kereket azt futot tovabb...A hatson alig vehetö eszre a most mar 60 e km a gyari lanckereken.)
Egy lánccsere mennyibe fáj?
Gondolom fogaskerékkel együtt divat...
Lánckenő olaj STIHL
Nem hiszem hogy valtocserekor ezt is kene cserelni.Ez felett at lehet siklani. Gondolom ezert kerdezed?
Ha Ön olajozza! :-)
Milyen olajat használtok bele?
Volt aki 80-ezer kilóméteret ment egy láncszettel mikor lecserélte és ha jó számolok nekem még el megy 50-ezert az jóóóóóóóóó.
Az elsö tengely meg ilyen mert , ott az "csöanya" alu es eloxalt. Ha az elox lekopik akkor szabad az ut... en mar betaraztam egy pottengelyt (SV1000 meg talan a 1250-is ilyen tengely)Ha a szimereingek nem latnak el a feladatuk, bar a csapagyak is zartak (ideig-oraig). Ezekre gumicserekor erdemes gondot forditani. Föleg ha magad veszed ki a kereket es viszed a gumishoz. Ezek persze a manualba nincsenek benne, de hat akinek egy csöpp sütnivaloja van...