Egy darabig pótol az akku, utána elfogy a delej... Mindenesetre az akku korai halálán kívül nem okoz különösebb károsodást a "túlterhelés". Illetve extrém esetben a csökkent fedélzeti feszültség (lemerült akku + túl sok fogyasztó) bezavarhat a kényesebb elektronikáknak, pl injektor és társai.
A PMA-k teljesítményét egy várható fogyasztási középértékre lövik be. Még a mai napig inkább kísérletezéssel, mint egzakt számolás útján. Ez egy nagyon sok ismeretlenes egyenlet (remanencia, hő, vasmag minőség, keresztmetszet, huzal tulajdonságai, fluxus, illetve a mágnesek összes paramétere, a kiszolgált hálózat tulajdonságai, légrés, pólusok és tekercsek számai, kötései, stb...) Egyszerű, mint egy faék, mi?
Mindebből jól látszik, hogy egy jól tervezett PMA a motorok jellemző fordulatszámán üzemel a névleges teljesítménnyel. Alatta a túl alacsony fluxusváltozás, felette pedig a vasak "mágnesen telítődése" a korlátozó tényező, ami miatt kisebb teljesítményt ad. Itt lép be az akku, ha kell.
Megjelentek mostanában a FET technológiás fesszabok. Ezek elsőre jónak tűnhetnek, mert kevésbé melegednek. Viszont a mellékhatásuk, hogy az a hő ami nem rajtuk disszipálódik, az viszont a stator tekercseket fűti. Csak kellő körültekintéssel módosítsátok a generátor-fesszab párost!
Utánanéztem: Valóban PMA (állandó mágnes gerjesztésű) a generátor (a görbevázas 1,2-esnek még tekercses gerjesztéses), tehát a LED hókuszkókuszokkal megspórolt amperek számával csak a fesszabot terhelitek túl. Nincs értelme az amperspórolásnak, hisz a rendszer mindig teljes terhelésen üzemel!
Annak a csoppernek valószínűleg gerjesztőtekercses generátora volt. Alapjáraton a kis fordulat miatti alacsony fluxusváltozás ellensúlyozására a gerjesztési áramot próbálta volna emelni a fesszab. Ez csak bizonyos korlátok között működhet :-)
Az 1250-esek viszont állandó mágnes gerjesztésű generátorral vannak szerelve, ha jól tudom (ha tévedek, akkor javítsatok ki). Ezeknek a rendszereknek az a tulajdonsága, hogy a generátor mindig teljes terhelésen üzemel. Ami villanyt nem használsz el, azt a fesszab elfűti. Tehát itt a fesszabot úgy tudod kímélni, ha leveszed a generátorról az összes termelt mennykűt.
Persze a termelt energia a fordulatszámmal arányos és még csak nem is számíthatóan.
A kérdés jó... Ehhez a manőverhez véleményem szerint ki kell cserélni az összes visszajelző és helyzetjelző izzókat ledesre és akkor is csak egy 55W-ost mernék rákötni.
Szia 2db-ot teszek be ,de én terítőt teszek be,nem szúrót,mert nekem a tompított a nagyon xar mikor jönnek szembe,ekkor a refi nem világít,tehát csak 55w plussz lesz.Ennyit csak kibír.....Azt nem tudja valaki,hogy hány Wattos,vagy Amperes a gencsi?Amúgy ez lesz: http://www.hella.shop.hu/index...
Ebből van szúró és terítő fényű is,lehet kombinálni is,de nekem a refi elmegy,meg akkor két kapcsoló kéne stb..Állítólag rohadt jó fénye van,a H9-esnek meg még jobb,igaz az kicsit drágább-én azt rendeltem.
Ha jól értem 2 db kiegészítő hosszú fényű lámpát akarsz. Ez szerintem 2x55W. Biztos vagy benne hogy túl van méretezve ennyivel a generátor és a fesszabályzó?
Megtörtént eset igaz suzi chopperen:
Felkerült 2db 55W-os kiegészítő refi. A tompítottal együtt működött. Télen járatás céljából a motor álló helyzetben be lett indítva és alapjáraton járt. A fesz szabályzó meghajolt és leégett.
Tegnap ätszaladtunk Nemetorszägba, felmentünk Hitler sasfeszkebe, s ha mär itt voltunk megneztük egy mäsik hegycsucsrol is, a Rossfeld panorama strasse-rol is.Utäna Salzburg, es kerülös hazaut csodalatos tavak es hegycsucsok között. Ma elöször kapott a bukom 3 csepp esöt.
Maxxy!
Én is tervezem hogy kényelmesebbé alakíttatom.
Lenne pár kérdésem, illetve szívesen megnézném a tiédet.
Szeptember tizedikén járok Bácsban. Valamikor a délelőtti órákban lenne pár perced? Pestről fogok menni Tompára, így szinte biztosan útba esel.
Köszi
DLR: E jelzéssel rendelkeznie kell ! Minimális magassága a földtől 25 centi maximum 1,5 méter . Szélessége a gépjármű szélétől max 40 centire a 2 " lámpa" között minimum 60 centinek kell lennie. Bekötése pedig ha a világítást felkapcsolod akkor vagy lekapcsol, vagy a fényereje 50% al csökkeni kell! De hogy motoron mi a helyzet ? Az passz! A fakabátok úgy is bsztatni fognak érte!
Nincs már a motoromon. Az egyik tartója eltörött, úgyhogy leszereltem, (meg nyilván a másikat is). Visszatenni már nem fogom, inkábbb veszek egy ilyen Hella "drive-light"-ot. Nem tom, hogy ez tompítottnak, vagy refinek számít. Meg azt sem, hogy mennyire szabályos, hogyan kell bekötni (melyik fénnyel együtt, vagy teljesen függetlenül és külön kapcsolható). Szerintem nem szabályos, de nekem nem szóltak a ködlámpáért sem.
Ha szeretnéd a ködlámpát kipróbálni, akkor szívesen kölcsönadom az enyémet, csak valami tartót kell barkácsolnod hozzá a motorra a felszereléshez. A talira el is tudom vinni, ha gondolod.
A PMA-k teljesítményét egy várható fogyasztási középértékre lövik be. Még a mai napig inkább kísérletezéssel, mint egzakt számolás útján. Ez egy nagyon sok ismeretlenes egyenlet (remanencia, hő, vasmag minőség, keresztmetszet, huzal tulajdonságai, fluxus, illetve a mágnesek összes paramétere, a kiszolgált hálózat tulajdonságai, légrés, pólusok és tekercsek számai, kötései, stb...) Egyszerű, mint egy faék, mi?
Mindebből jól látszik, hogy egy jól tervezett PMA a motorok jellemző fordulatszámán üzemel a névleges teljesítménnyel. Alatta a túl alacsony fluxusváltozás, felette pedig a vasak "mágnesen telítődése" a korlátozó tényező, ami miatt kisebb teljesítményt ad. Itt lép be az akku, ha kell.
Megjelentek mostanában a FET technológiás fesszabok. Ezek elsőre jónak tűnhetnek, mert kevésbé melegednek. Viszont a mellékhatásuk, hogy az a hő ami nem rajtuk disszipálódik, az viszont a stator tekercseket fűti. Csak kellő körültekintéssel módosítsátok a generátor-fesszab párost!