Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

na uraim, ezek lesznek majd rajta
Egyetértünk!
És örülök, hogy alátámasztod mindazt amit írtam!
Nálad a pont,teljesen igazad van.
C-45-ös acélllap min 6mm ,a méretek a gépbe beír plazmával kivág. Ebböl az acélból legalább 1,5-ször olyan erős lesz mint a bolti Igen,sok gyári cucc nem a maszívságárol híres,vonatkozik ez konzolokra,csavarokra,nyomatékokra hidd el tudom mit beszélek,már elég régóta dolgozom a járműgyártásbam.
Még 1 gondolat ::: Azt hiszen sokan meglepődnének ha belenne vizsgáltatva a szakítószilárdsága a gyári kutyacsontnak!
azt szoktam, egyenes volt...
Minek döntesz ennyire mélyen.....................a technikás egyeneseket kell előnyben részesíteni.
jah látom, na, már ketten mondjuk...
volt gondom vele egy mély döntésnél

nem ügy, egy jó hegesztő szakember visszapöttyenti, csak megfelelő aparát kell hozzá, szóval ne Józsi a fészer alatt....
Na én is ilyesmire gondoltam, amikor le merészeltem írni amit írtam!
Jópár kutyacsontot legyártattunk már cnc-nél és még soha semmi baj nem volt.....a gyári sokkal gyengébb mint amiből egy cnc-s megcsinálja ha megmondod mire kell.... ....a gyári alkatrészek főleg a csavarok a vicc kategóriába tartoznak sokszor és nem véletlenül nincs rajtuk, hogy milyen értékkel bírnak.....persze ahová nem kell 10.9-es tényleg nem kell olyat tenni oda, de amilyen könnyen megadják magukat a legtöbbjét sima 5.6-osnak gondolom.....
A villahíd még bontva is nagyon drága, nem nagy kunszt visszahegeszteni, elviszed egy szakihoz és pár perc......
Ekkora szívás már csak nincs egy kutyacsont miatt.Gixxerek váza reped ketté és megússzák.
Ahogy mondod, ezért is nem erősködök, hogy márpedig az tuti.
Nem vitatom az igazadat, csak leírtam, amit tudok.
És ettől függetlenül mindenki azt csinál amit akar.
Én pl. a savállóban a mérés után jobban megbíztam, mint az eredetiben.
vagy ha hegesztett már valaki vissza ütközőt akkor beszámolhatna róla
villa híd ra lenne szükségem eltört a rajta lévő ütköző
ha tud valaki ne tartsa magában
Viszont ha rokkantkocsiban élsz le pár tíz évet saját vagy egy segítőkész haver hibájából az elég szar érzés lehet.
Hát...........ha a gyártó vállalja a felelősséget azt már cseszhetem..........főleg ha alúlról szagolom az ibolyát.
Nem, nem gondolom, hogy baj esetén a gyártó felelősségre vonásáig eljutna egy átlag magyar motoros. Tőlünk nyugatabbra ez már nem annyira egyértelmű.
Viszont bízom a gyártók tervezési és gyártási folyamataiban!
Igen, húzásnak, amire egyszerűen méretezhető is. Ez a húzás azonban (marha)nagy ismétlésszámmal következik be, ebből adódóan szerintem a fáradás lehet a tönkremenetel okozója még akkor is ha a max igénybevétel meg sem közelíti a tervezett teherbírást. Megkopott emlékeim szerint fáradásra méretezésnél fontos szempont a kialakítás. Feszültségcsúcsok alakulnak ki minden szegletben (íves kialakítás előnyben!), de a furat környezetében is.
Bővebben pl itt!
Aki nekem csinálta a BorsodChemben 5-ös savállóból, az azt mondta, megnézték az anyagsűrűségét az eredetinek, vagy mit - én nem értek hozzá - és a mérés azt mutatta, hogy a gyári gyengébb anyagból volt.
Ezt azért csinálták meg, mert mondtam, hogy mire kell, és ők sem merték bevállalni mérés nélkül egy ilyen fontos tartóelem legyártását.

Mondjuk, mikor megmutattam nekik a menettel állítható kutyacsontot, akkor elvigyorodtak, és azt mondták, ha a menet megtartja, akkor nem lehet ott olyan nagy a terhelés.

Szóval ebből nekem is az jön le, hogy lehet valóban elég a lapos vas is, de a saválló az tuti.

Még annyit, hogy ugye nem gondolod komolyan, hogy ha valami baj történne, akkor a gyártó vállalná a felelősséget akárhol és akármennyiért is vetted?
Ha jól étettem okfejtésüket akkor a kutyacsont leginkább "húzási" igénybevételnek van kitéve, azt meg bírja akármi is.
Ők ezt mondták, azóta (ennek kb. 5-6 éve) és azóta is ezzel járnak.

Ehhez én nem tudok mit hozzátenni, max. azt, hogy szerintem jól bírják a laposvasak.
pfff.... én semmi esetre nem bíznám az életemet sem "fáradt" hulladékvasból, sem új, de nem megfelelő anyagból suftniban készített alkatrészekre.
Persze, elismerem, hogy a gyári vagy utángyártott is lehet szar, anyaghibás, alul méretezett stb, de az legyen a gyártó felelőssége!
"és még arra sem vették a fáradtságot, hogy lekerekítsék"

Majd egyszer a kutyacsont veszi a "fáradságot", és elhagyja magát, derékba törik az élete, meg lehet, hogy annak is aki a motoron ül.

Én ha ilyen barkácsba vágnék, akkor legalább valami normális anyagot keresnék hozzá, nem ilyen biliacél mezei laposvasat. Pl. a méh-telepen keresnék egy laprugót, vagy valami hasonlót, ami eredetileg is valamilyen szívósabb alkatrész volt.
Ha mégis biliacél, akkor meg sokkal vastagabbat, mint a gyári. Pl. ha a gyári 5-ös, akkor legalább 8-asból csinálnám.
Mint már írtam, a DL-em le volt ültetve.
A BorsodChem-ben csinálta egy ismerősöm egy felesért, és egy sörért a kettőt.
5mm-es saválló anyagból csinálta.
Semmi problémám nem volt vele.
Volt 2-3 ismerősöm szintén DL-es körből, akik sima mezei 5x20-as laposvasat vettek a vasudvarban, levágtak belőle 2 darabot, kifúrták, és még arra sem vették a fáradtságot, hogy lekerekítsék a végét, úgy jártak vele.
Azt mondták ez annál inkább jó, mert ha esetleg nem megfelelően találták el az öltetés mértékét, akkor egy két százasból csináltak egy hosszabbat/rövidebbet, amilyen kellett.
Szóval mindez tapasztalat.

Ettől függetlenül leírom, hogy nem kell feltétlenül megfogadnod a tanácsomat, mert volt már aki rám szólt a fórumban, hogy "könnyű más f@szával verni a csanalat".

Ez amit leírtam, nem találgatás, hanem tapasztalat, és simán bírták a kiképzést a lapos vasból készített kutyacsontok is.
Az én gépem már 11 éves, a karcok már vele járnak