Nem olvastad figyelmesen a hozzászólásokat!
1-2 nappal ezelőtt írta valaki, hogy ha kajálja az olajat a moci, akkor a katalizátor égeti el, és előbb utóbb elszínezi/kiégeti azt a részt ahol található!
Talán kosz. Az enyém lassan közeledik a 75ezredik km-éhez, és semmi elszíneződés nincs sehol, illetve végig szép aranysárgás az egész. Ebből 70ezret nyitott dobbbal tettem meg!
Nekem is mióta Bódis dob van fent ez a durrogás kicsit bosszantó, de van még egy bibi. A motorblokk alatti kipufogó részen ahol a katalizátor van egy elég nagy foltban el van feketedve a krómozás, ezt nem tudjátok mi lehet? Már több Banditán is láttam hasonlót.
A nyúlás nem is annyira hit kérdése. Templomban kevésbé foglalkoznak a témával. Amiről Te írtál, azt maradó alakváltozásnak híjják, ami a holtjátékod változását okozza azt meg hőtágulásnak.
Kicsit beneztem!
A keplet szerint:
1m (1000 mm) hosszú acélrúd megnyúlása 0 C°-ról 200 C°-ra való hevítés során:
2.45mm
1m (1000 mm) hosszú acélrúd megnyúlása 0 C°-ról 100 C°-ra való hevítés során:
1.17mm
Azert az mar elegendö a holtjatek jelentös megnövekesehez, meg ha nem is vegig melegszik 100 C fokra.
Hogy miben hiszel az a te szuveren jogod, dolgod. Azert az nem art tudni, hogy a szenacelok szilardsagi jellemzöi igen hömerseklet függöek. 100 fok felett mar pl inkabb rozsdamentes rugoacelokt hasznalunk, mert a "sima" rugoacelok ( gömbvas es tarsai :) ) mar jelentösen vesztenek rugalmassagukbol, rugoallandojuk megvaltozik.
Kb 100 Celsius fok hömersekletvaltozasra 0.0117 a valtozas ha jol szamolom, azaz 1 m huzalnal 1 szazad milimeter, de lehet tevedtem egy nagysagrendet...
Ami aztan visszahülve "visszarövidül"
De lehet egy egyszerü huzalcsere sokat segitene egy meggyötört bowden eleten, gondolom meg a gyari...
Csak parszor szereltem ilyet , de emlekeim szerint az egesz fülszerkezet a blokkban valami gagyi lemez a kiemenelönel, ez is el todja magat hagyni...
Mas reszröl meg a Yamaha-honda, vagy korabbi 750-es gixeren emlekeim szerint a kuplungkosar oldalan van egy massziv ricnistengely melynek egyik fele fogarek -fogaslec kapcsolattal emel ki, a masikfelen is merev forgatokar van, korrekt megakasztassal... valszeg nem veletlenül...
Ugy latszik nem mindegy melyik oldalrol van a kiemelöszerkezet...
De mint mondom az sem lehet mindegy mennyire van elfaradva a tokoshuzal, bele es haza...
A Bandit 2005-ös, és bovdenes a kuplungja, melegen megnő a holtjáték másnapra visszaál én nem hiszek a bovden nyulásban, mert ami kinyult az úgy is marad.
Szevasztok Banditák!A durrogáshoz hozzászolva én is cidriztem,mert nekem is néha bedurrog a kipufogó irtam a totalbiké-be a motordoktornak Ő szerintem kielégitő választ adott valamint mikor a fokozatkijelzőt vettem a Prop-Technél a Csabát is faggattam ez ügyben.Azt mondta,hogy mivel ez nagy ccm-es és nem egy pörgös motor maximum 5-6000 körűl forgatom nagy gebasz nem lehet.Egy R-6-osnál vagy más 600-asnál ami nagyságrendekkel többet forog no ott lehetnek problémák.Az hogy láng jön a kipufogóból és rosszúl van beállitva nem értek egyet,mert van egy Bitter Sanyí bejátszás /valami utcai verseny angolhonból/ olyan lángcsóva jön a kipufból,hogy szalonnát lehetne sütni.Szerintem az a motor csak jól van beállitva.Ha az én motoromból ilyen lángcsóva jönne azért biztos be lennék Sz.....-va.Az erő legyen veletek.Ja ma és holnap Szenlászlón motoros buli,Edda ,Deák Billy.Tavaly jó kis buli volt csak kicsit besokalltam!
Majdnem, valóban gázelvételkor egy bizonyos fordulat fölött nem kap benzin, de hogy ne álljon le egy a motornak ehhez szükséges fordulatnál visszaadják az alapjárati üzemanyagot és akkor ha ez sok durrog.....mivel gyárilag az eu normák miatt alapjáraton túl sok benyát kap, hogy elég melegen tartsa a katalizátort(így oktatták, ha nem így van akkor rosszul tudom) és ha rákerül a nyitott dob, de gyári marad a légszűrő sok lesz neki a kapott üa. így abból el kell venni, ha a szűrő is sportra lett cserélva az nagyjából kiegyenlíti ezt viszont nagyon kevés lesz nekin a gyári üa. mennyiség(többnyire)........ha ezután mégis durrog akkor az injektor is átengedhet vagy valami hasonló gond lehet még.....a karbisnál ugye ezért csinálja mert ott tényleg nem veszi el már amelyikben nincs ehhez valami szerkezet beépítve, motorokon nem nagyon, autóknál már a 80-as években szinte mindben volt.....
sztem inkább lassú haladásért fizettetek, feltartottatok a rendőr bácsit és nem tudta kiélvezni a kanyarokat. aki elporolt előle az nem fizetett egy kanyit sem
"Az injektoros motor motorfékezéskor egy kanyi benzint sem kap, ergo nincs ami berobbanjon."
Azért a legtöbb az alapjárathoz szükséges mennyiséget megkapja, különben ha hirtelen behúznád a kuplungot leállna, nem?
Egyébként egy jól beállított motor a hozzá való csővel sose durrog, de van ami lángot lő, na tuti nem egészséges
És mielőtt félreértenéd, nem estem neked csak szeretek értelmes emberekkel, értelmes dolgokról vitatkozni
Lehet, hogy hülyeséget írok, de szerintem a durrogás puszta fizika.
Semmi köze a benzinhez és a berobbanásokhoz. Az injektoros motor motorfékezéskor egy kanyi benzint sem kap, ergo nincs ami berobbanjon. A nyitott kipufugóban nincs túlnyomás ezért gázelvételkor vákum keletkezik, és a végéről visszaszívja a levegőt. Amikor újra megtelik, akkor meg kipuffan mint rendes esetben, ezért én ezt inkább hörgésnek nevezném, nem durrogásnak, csak az lesz belőle, mivel szakaszos.
Ki is próbálhatjátok. Tartsatok a kipuff végéhez egy pici szalvéta darabkát pörgetés közben és engedjétek el hirtelen a gázt, ekkor beszippantja, utána pedig kilövi.
Na tessék, lehet Nekem esni!
1-2 nappal ezelőtt írta valaki, hogy ha kajálja az olajat a moci, akkor a katalizátor égeti el, és előbb utóbb elszínezi/kiégeti azt a részt ahol található!