Mindig cserélek 2 évente. Csak most véletlen észrevettem, hogy a DOT4 től valami 200 forinttal drágább. Gondoltam kipróbálom, ha nem jár észrevehető hátrányokkal.- pl sűrűbb karbantartás
Akkor a te eseted sokkal lazább lett szerencsére. Én most megyek aludni, ha gondolok majd tájékoztatlak arról, hogy hogyan végződik ez a sztori. Jó éjt!
Igen, sajnos ezek a villanymamik mennek mint a vakegerek ezekkel az elektronyos bringákkal. Ha gyorsabban ment, akkor lehet, hogy megosszák a felelősséget.
Mindig azon imádkozom, hogy nehogy egyszer egy ilyen szituba keveredjek.
Egyszer ('90-ben) én is elütöttem egy biciklist, aki még jól be is volt rúgva. Ráadásul kocsival, lakott területen. Már nem emléxem, hogy balról fordult be elém, vagy jobbról jött ki. Felfeküdt a motorháztetőre, és befejelte az ablakot. Hálistennek semmi baja nem lett, csak itt-ott vérzett egy kicsit. Szerencsére gy szabadnapos rendőr az erkélyen cigizve mindent látott. Még meg is büntették 500 Ft-ra, és a leamortizálódott biciklijét a hátán vitte haza.
A helyszínelés alapján egyértelműen a biciklis volt a hibás. Nem volt féknyom, mivel nem volt idő fékezésre, a nő mindenféle irányjelzés nélkül kanyarodott balra, miközben a testvérem már előzte. Egyetlen probléma az lehet, ha tesóm gyorsabban ment a megengedettnél.
Ja még valami azért sem mérvadó az óra, mert csak zárt kuplungnál igaz a számított érték. Ha az ütközéskor be volt húzva, akkor teljesen független a sebesség a fordulatszámtól, lehetett több is, de kevesebb is.
Én pl. ha fékezek, főleg ha vészfékezek, egyből egyszerre húzom a kuplungot is. Tudom, nem kéne, rossz megszokás, mert a motorfék plusz fékhatása elveszik.
Unokatesóm lakott területen kívül vaksötétben ütött el kivilágítatlan kerékpárost, aki szintén meghalt.
Unokatesó 90 helyett 70-el közlekedett, észre sem vett semmit.
Ütközéskor elvesztette az eszméletét, a mentősök mondták neki, amikor magához tért, hogy elütött egy kerékpárost.
A szakértő állapította meg, hogy 70-el közlekedett. ETZ-250-el, utassal.
Eredmény:
Motor összetört, javítás saját költségen, sisak összetört, 1 év felfüggesztett börtön, 1 év vezetéstől eltiltás, meg egy kis kórházi terápia, sérülések miatt.
Sajnos ebből még bármit ki lehet hozni, úgyhogy nagyon ne nyugodjatok még meg. Az órából csak az ütközéskori sebességet lehet megállapítani ami legyen mondjuk 47, de valszeg hozzáveszik a féknyomot, és kiszámolják, hogy mennyiről lassult 47-re. Na meg az is kérdés, hogy kitette e a biciklis a kezét kanyarodás előtt, vagy csak bóklászott az úton, és hirtelen felindulásból bekanyarodott balra mindenféle jelzés nélkül a már előző motoros elé. Ha esetleg kitette, akkor az is kérdés, hogy ki kezdte az akciót hamarabb, a biciklis a kanyarodást(meg kell győződni, hogy nem előzik), vagy a motoros az előzést(balra kanyarodót csak jobbról szabad). Ezeket nem is nagyon lehet megállapítani, hacsaknem valaki látta az esetet.
Még akár százalékos arányban felelősségmegosztás is elképzelhető.
Igen, többek között ez is mérvadó. Megkönnyebült most egy kicsit a család, hála neked. Tesóm hál' Istennek nagyon szerencsésen megúszta, köszönöm a jókívánságod.
Nem hallottam (még). Remélem nem lett nagy baja, jobbulást.
Mérvadó a megakadt fordulatmérő? Ha igen, akkor is biztosan 50 alatti érték jön ki. Valószínű, hogy siet, és valószínű, hogy nem vadiúj gumi van a gépen, azaz kisebb/lassabb a kerék, mint az elméleti érték.
Ha újat akarsz, akkor keresd meg "mcemru"-t az index fórumon, szerintem olcsóbban megkapod. Én pár hete vettem kerek 60-ért egy garnitúrát. A hátsó Pilot Road 2, az első Pilot Power. Ebben benne volt a házhozszállítás is, ami kb. 2500 Ft, és valszeg neked a 180/55-ös kicsit olcsóbb is, mint nekem a 190/50-es.
Esetleg ha írsz egy emilt (eniregnat kukac gmail pont com), akkor megadom a számát.
http://www.motorgumi-aruhaz.hu...
Zölditől megkaptam az elérhetőséget
Teljesen hasonló az ügy Testőr kollégáéhoz, ami pontosan 3 éve volt Kalocsán.
Sajnos neki nem volt ekkora szerencséje.
Mindig azon imádkozom, hogy nehogy egyszer egy ilyen szituba keveredjek.
Egyszer ('90-ben) én is elütöttem egy biciklist, aki még jól be is volt rúgva. Ráadásul kocsival, lakott területen. Már nem emléxem, hogy balról fordult be elém, vagy jobbról jött ki. Felfeküdt a motorháztetőre, és befejelte az ablakot. Hálistennek semmi baja nem lett, csak itt-ott vérzett egy kicsit. Szerencsére gy szabadnapos rendőr az erkélyen cigizve mindent látott. Még meg is büntették 500 Ft-ra, és a leamortizálódott biciklijét a hátán vitte haza.
Én pl. ha fékezek, főleg ha vészfékezek, egyből egyszerre húzom a kuplungot is. Tudom, nem kéne, rossz megszokás, mert a motorfék plusz fékhatása elveszik.
Unokatesóm lakott területen kívül vaksötétben ütött el kivilágítatlan kerékpárost, aki szintén meghalt.
Unokatesó 90 helyett 70-el közlekedett, észre sem vett semmit.
Ütközéskor elvesztette az eszméletét, a mentősök mondták neki, amikor magához tért, hogy elütött egy kerékpárost.
A szakértő állapította meg, hogy 70-el közlekedett. ETZ-250-el, utassal.
Eredmény:
Motor összetört, javítás saját költségen, sisak összetört, 1 év felfüggesztett börtön, 1 év vezetéstől eltiltás, meg egy kis kórházi terápia, sérülések miatt.
Még akár százalékos arányban felelősségmegosztás is elképzelhető.
Vannak képek is.
Mérvadó a megakadt fordulatmérő? Ha igen, akkor is biztosan 50 alatti érték jön ki. Valószínű, hogy siet, és valószínű, hogy nem vadiúj gumi van a gépen, azaz kisebb/lassabb a kerék, mint az elméleti érték.
Esetleg ha írsz egy emilt (eniregnat kukac gmail pont com), akkor megadom a számát.
Semmi varázslat, sima matek, csak tudni kell az áttételeket (szervizkönyv), a gumiméretet, és a kör kerületét (hátsó kerék) kiszámolni.