Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

épp tegnap dumáltunk Rudival: 104 ezer a nagybandijában ...eddig egy bowden cserét vallott be, én hiszek neki...
Van egy kvázi rokon, sztem megtudná csinálni bőrből akár a színezést is...egy dologban akadtam el. kellene neki egy tank mintának...te hogy oldod meg? nem kell formaminta?
MESTER

Avas be:-))))
Én is nézegettem már - főleg ugye szervz időszakban szar az ÓRA...... de Én még nem jöttem rá hol van a csatija.....

MOND OBI VAN, merre van - és mit keresek:-))))
(ezt most komolyan kérdezem!)


Az ok egyszerű....
túrakiirás.......X-XX-ig....
A szervízig még van 800km.....a túra meg 1600.......
Telefon.....nincs időpont csak XXXX-re..... akkor mit csináljak? Ne menjek el nyaralni?

Szóval hol a csati?
rossz a megközelítés!

TARTÓSAK! csak ugye nem a mai világban....hisz ezek a mocik biza 12-17 évesek ami már autóban is szép kor!

Ezt a kategóriát lassan elfelejtik.....hisz valki elkezdi 125-ön és ha nem ÁLLAT akkor a következő lépés az 5-600-as kategória a nagyobbak előtt.......

Ami érthető is! A saját példám?
125-ös "kis" gépek 27-32Le.....ezután minek venni egy 35LE?
Akkor inkább egy 500as..... a maga 44-55LE-jével..........utána jöhet a 86 lovas.....és ezután irány a csillagos ég:-)

250-400-as gépet annak éri meg szerintem venni, aki tudja hogy nem akarja 1-2-3 évente cserélni......hisz ezek a gépek már csak bajosan fentarthatóak (lásd alaktrészhiány)


BÁR!
Az is tény hogy a Hondának ugye itt a CBF
A kawa jövőre hozza ki a 250-es NINJA-t
A yamaha meg a YBR-t


szóval jelenleg csak a Suzukinak nincs ÚJ 250-es modelje utcai verzióban
Nem egyesével reagálok, majd mindenki kiválogatja:

Régebben 15-20e km-t mentem évente. És még mehetnékem volt, de lóvém nem nagyon.
Idén eddig sikerült 5+1ezer km-t mennem- de ez azért van, mert apuka lettem Az 1 ezret 5 hónap alatt, kizárólag Budapesten belül pakoltam bele egy 51-es Simsonba, nem napi használatban. Természetesen a szezonnak sosincs vége, csak hóban pihen a Bandit, a Simson akkor sem fog.

Én sosem vettem új gumit a nagymotorjaimra.(A Simsonra 4e a garnitúra ) Ok, új motorhoz járt, de az más. Szerintem pénzkidobás. Én még szőrös használtakat szoktam venni, mind 10e felett ment el, és párja megáll 20 ezer forintból. És sosem csúsztak meg, mondjuk ebbe a személyes nyugodtságom is belejátszik valószínűleg.

Én is 10 perc alatt rájöttem, hogy lehetnek kikötni a Bandit elekromos óráját. De sosem fogom eladni- ha minden jól megy- és szívesen fogok 100e-t mutató órával vagánykodni

Én is feketét akartam, de szalonban(!) mondták, hogy NE, mert 1 nap és karcos lesz. Ez az ezüst- nem szürke - meglepően jól bírja, holott köztudottan szutyok fény ez is.
ahhoz képest, hogy nem hiszed hogy tartósak azért elég sok 15éves Bandit van még az utakon...
és mint már elmondtam ezerszer, attól hogy bír 18ezret pörögni, értelmes ember nem használja 18ezerig...szépen elmegy 6-10 ezerrel is, és ha belegondolsz az nem is olyan vészes...
Mindkettő 250-es 4 ütemü, tehát hasonló teljesitményünek kell leniük
Emlékszel mennyit vitatkoztak a 125 világa forumán? 4t-ben a kis ccm az egy nulla- igazat kell adnom nekik.
A 250-es Bandit, meg társai- az egy csoda! De nem hiszem hogy tartósak.
Na ellenben egy IDE VÁGÓ kérdés!


Érdekel valakit tankbőr?


Én úgy döntöttem hogy csináltatok a saját motoromra, igaz műbőrből - de legalább nem a tank fényezése látja a kárát a tanktáskának, egyéb karcolásoknak............
Árat még hirtelen nem tudok, de a műbőr 3500ft a munkadíj meg szerintem szintén ennyi.....
Szóval NAGYON durván 10.000ft-ból meg fog állni...............(pontos árat még MONDOM nem tudok! Lehet hogy kijön kevesebből is (többet meg Én se áldoznék rá jelenleg)


Akit érdekelne - és jó neki a FEKETE szín, az jelezzen vissza és felveszük a személyes kontaktot.
Miért? mert akkor ugye egybe kellene megrendelni a műbőr mennyiséget

Ha meg más szín kell neki akkor is jó.....hiszen van még szinválaszték:-)



Na nem ilyen lesz mint a képen, ez csak azért teszem be hogy aki nem tudja miről van szó -az is képbe legyen
robogótól mit vársz?
Multkor kiprobáltam egy Majesty robogot 250-est,
Hát az én 70ccm-es robogomhoz képest nem voltam elájulva (nem gyorsult még annyiras sem 50-ig) Jó lehet vele menni 90-100-al.Na ez tette be a kaput legalább menne 120-al. Szoval csalódtam benne.
Amit GARANTÁLTAN nem vennék használtan az pl egy olyan moci ami 17000-ret pörög...... (pl ZRX 250)

Ezt ugye ifjoncok veszik - és biza szét is hajtják......
Piet!

ez már TECHNIKAI kérdés......


A kis CBF sokkal többet elmegy - mivel 1 hengeres, de 4 ütem! vagyis ha akarod se tudod szarrápörgetni..........
Igez ennek az átka hogy nem is megy.........

De ugye minek kellene még egy motor ha azzal is 130-as utazót akarok? akkor már nem mindegy?

Nekem azért kellene, mert lightosan 70-90-el bejárni melózni (évi 8000km csak ez).....
Meg a környéken ahol ugyse cibálod!

Állatkodásra természetesen nem jó......
Visszatérve az árakra....

Én épp ezért nézem HÜLYÉNEK aki vesz egy 125-ös zümmögöt 1,3 milláért (pl Aprilis rs125)

Mennyit megy vele? Mennyi ideig lesz nála?
MAX 2 évet adok neki!

Ennyi idő alatt - főleg ha részletre veszi - iszonyatosan nagyot bukik vele!

Arról nem beszélve hogy ennyiért már NAGYON nagy motort lehet venni!



Szóval Én amondó vagyok hogy aki most kezd el motorozni 16-18 évesen az vegyen egy ISMERŐS mocit......járjon vele.....és mikor megcsinálhatja az AK- vagy A-t akkor vegyen egy Nagyobbat részletre......
Nem látok ellentmondást: ezek mindkét motorra állnak (plane ha az általad emlitett példákat nézed)
Viszont egy CBF250-est hamar széthajtanád mert GS-hez, Bandithoz vagy szokva. De egyébként is ahogy lejebb írtad a kis ccm-es gép nem megy el annyi km-t.
Az azért nem fordul elő az esetek 99,999999999999999999%-ban:-)
Annyi lehet esetleg hogy elszakad, megakad, feltekeri a tengelyre és szétveri a blokkod......ami sokba lesz.........(tengely, hajtókar.....stb)


De ugye ehez már tényleg sok kell!
Alapeset hogy megnyúlik mint a takony.


Esély Petya nyári kalandja volt ez........a szervzbe egy enduró láncot tettek fel "véletlneül"......és épp hogy hazaért vele a nyári túráról......
Nem hiába van olyan hogy a legtöbb helyen - még ha köze sincs hozzá - de LE-re adják meg a láncot......

Erre is példa kell?
A GS-en alapban DID 520V lán van..... ez egy O gyürüs lánc......
Igen ám, csak aki utánajár az látjatha hogy ez 40LE-s lánc! A gs meg ugye 48 Le-rős.............
A haveroknak szépen el is fogy 10-15.000km alatt egy ilyen...............

ÉN DID 520 VM-et használtam ami X gyürüs és 75 LE-ig jó (árban 3000ft van köztük!)
és? 36.000-nél lecseréltem, mert beállt 1-2 szemnél és emiatt kattogott.......




szóval a láncon azért nem múlik élet, hiszen ha szétnyúlt azt ugyis észreveszed.
A szakadás általában azért van, mert túlfeszíted......és mert szar a szakitószilárdsága
Nem biztos!

Nénynye motorja iszonyat jó árban ment volna el, ha nem cserélteti be.....
Itt is sokat számít hogy kinek mennyire fontos, és mennyire van észnél az eladó....

Ha beirt volna 800.000-ret a mai napig ott állna a garage-ba.,......hisz ennyiért hülye aki megveszi.......
Ez ugyan az mint hogy idei GS-t árulni a régi áron........miközben már a szalonban is 200-al olcsóbb.....


Ha el akarod adni, sürgős, fontos akkor bizony le kell mondani egy kis pénzről és a piaci ár alá menni....


Lásd példámat......
Bexi GS-t, Bexi RG-jét, és az összes eddigi motoromat eladtam 1 hónapon belül............
Egyszerüen észnél kell lenni, jó irányárat megadni.... hiszen ha kiirod egy 200.000-re mocira hogy 400 az irányár, akkor már fel se hivnak hisz az irányárból may 10-20%-ot szoktak lemenni.....

De csak példa......

A mocid..........
van egy 1.000.000
Van kettő 870.000
és van négy 760.000-ért

Melyiket fogod felhivni?
BIZTOS hogy nem a legdrágábbat - mivel az ember ha használtat vesz akkor nem azért vesz használtat hogy sokat fizessen.........ergo a legolcsóbtól indulsz.....felfelé.....nem fentről-lefelé.....
a láncon is múlhat az életed, mondjuk ha kettévág
Blue amit pályára egy "profi" feltesz az jobb mint az uj utcai gumi, ez biztos!Egyébként 1-2 évesek, primán tapadnak.
Ö a szélét lejárta én meg a közepét
Csak az a bibi hogy szinte egy árbanvan egy GS-el
Na ez a másik amit SOHA nem tennék!


A gumin, féken az életed múlhat!
Szóval abból Én csak újat veszek még a robogómra is.........

Az hogy nem tipusazonos láncot veszel? Istenem.... nem bir ki 10-20-30ezret, hanem szétnyúlik 3000-alatt.....
De a guma nem játék!


Amugy értem a gondolatod.....sajnos......

Én a GS-re megvettem a 2 gumát, szereléssel együtt 27.000-ből...... a banditra ennyi csak ez első....
Persz ehogy más!

ÉN most a fogyasztásról írtam!
A kis CBF alig eszik valamit....... ezért lenne jó a nagy dög mellé.....
Blue igen kisebb is kellene!
Amit te még nem tudsz (de talán a Banditodnál nem ennyire durva) a gumiköltség 10 Ft/km-ha szalonban listaáron veszed! Nekm az uj Pirelli éppen kibirt 10 ekm-t (másoknak 6 e-t szokott), Most váltottam használt pályázott gumikra- majd meglátom.
Természetesen nem írhatod!

Ellenben ezt közölnöd kell a vevővel, hiszen ha megveszik.... elmegy egy szervízbe ahol megállapítják hogy e lelke hamarosan kuka, akkor MEGTÉVESZTÉS címen elállhat a vételtől (ezt a napokban hallotam egy jogi müsorban)

Vagyis az hogy "az eladó minden általa ismert hibáról tájékoztatta a vevőt - igy a továbbiakban felelőséget nem vállal" c. sor az adásvételben - MÉG nem mentesít semmi alól!
Bármikor elállhat a vételtől - természetesen eredeti állapotban (ez a kiskapu) kell visszajutatnia neked.
Ha megbontotta, csinált rajta valamit akkor onnantól már Ő szívhat:-)))


Szóval gázos az ilyen téma..... hiszen eladod....veszel egy másikat.....és pár nap múlva jön a csóka hogy eláll mert ez-az-amaz a baja.....
Hogy fizeted neki vissza a pénzt?


De itt egy ide vágó cikk is:

Átverés
- Jogdoki -
2006. november 10., péntek, 14:12
Tisztelt Herpy Miklos!

a problemam a kovetkezo. vettem egy hasznalt motort. a vasarlasnal az elado kozolte a hibait. miszerint az elso teleszkopszimering ereszt, serulesek az idomokon, es valoszinu gyertyacserere erett. a motort hazavittem, bar utkozben 2-3szor lerobbantam. elvittem egy szerelohoz a gyertyacserere, es egyeb kopo alaktreszek cserejere (olaj, levegoszuro, stb.), valamint azert, mert nehezen indult, nem mukodott tokeletesen. a szerelo kozolte, hogy a motornak sulyos problemai vannak. vagy a szelepek mentek tonkre, vagy a gyujtaselektronika. baratok kozt is hasznalt alkatreszekkel is kb 100.000 Ft vagy annal tobb a javitasa. a motort nem tudtam atiratni meg, kicsusztam a 15 napbol, mert vegig szerelonel volt. velemenyem szerint a motor rejtett hibakat tartalmazott, amit nem kozolt a tulaj, pedig biztos tudott rola. felvettem vele a kapcsolatot, hogy vasarolja vissza, vagy fedezze a javitasi koltsegeket. o ettol elallt.
mar a javitas 30.000 Forintomban van, es meg mindig rossz.
kerdesem, mit tudok ebben az esetben tenni? szeretnem visszakapni a penzem, ha kell jogi uton. kerem segitsen!

koszonettel:

Ferenc

u.i.: a szerzodesben le van irva, hogy a motor rejtett hibakat nem tartalmaz, a hibairol tajekoztatott az elado. a ket tanu az elado szulei. ar nincs a szerzodesen




Tisztelt Ferenc!


A Polgári Törvénykönyv úgy rendelkezik, hogy az eladó az általa körülírt állapotért szavatossággal tartozik főszabály szerint az eladástól számított 6 hónapig. Az eladás tárgya ezen túl akkor megfelelő, ha az azonos futásteljesítményű használt motoroktól elvárható műszaki állapotban van, az ilyen korú és azonos típusú motorokhoz képest rendkívüli meghibásodásokat nem produkál.

Jelen esetben a motorról gyakorlatilag azonnal kiderült hogy rossz.

A kérdés tehát az, hogy a Yamaha FZR 250 Exup-ok mennyire megbízhatóak 16 évesen, mennyire kell ilyen korban számítani a meghibásodásukra. Bár nem vagyok szerelő, de ilyen korú és ilyen műszaki tulajdonságú "kihegyezett" motornál bármikor lehet számítani a műszaki meghibásodásra.

Ettől függetlenül jelen esetben az eladó azért szavatol, hogy a motor az eladás pillanatában nem tartalmazott rejtett hibákat! Ez van a szerződésben. Ha tehát ilyen mégis felmerül, akkor az eladó köteles azt javítani, vagy javíttatni, ha erre nem hajlandó, akkor az Ő költségére Ön javíttathatja a motort.
De ha az eladó vitatja a hibát, akkor Ön bírósági eljárásban tudja igényét érvényesíteni, amihez a motort a bíróság által kirendelt szakértőnek szabad csak megbontania. A magánúton beszerzett szakvéleményt, vagy szerelő vallomását nem veszik figyelembe a bíróságon, az nem elegendő bizonyíték!
A motor már meg lett bontva, tehát "ez a vonat elment."

A másik lehetőség, hogy a tévedés jogcímén megtámadhatja az adásvételi szerződést, hiszen azt tudja majd bizonyítni szerelőkkel, hogy a motor rossz (a hiba okát már nem fogja tudni bizonyítani). Ön ugyanis azzal vette meg a motort, hogy az rejtett hibával nem rendelkezik. Ehhez képest azóta sem megy.
Tehát ha az eladó azt állítja, hogy a motor jó volt, akkor mindketten abban a tévedésben voltak, hogy a motor jó, így érvénytelen az adásvételi szerződés. Ekkor a motort az eredeti – rossz – állapotában kell tudnia visszaadni!
Az adásvételi szerződés megtámadását írásban – tértivevényes levélben – kell közölni az eladóval, és ha azt Ő nem veszi tudomásul, haladéktalanul bírósághoz kell fordulni.

Gyakorlatilag nem hiszem, hogy megérné pereskedni, így mindenképpen azt javaslom, hogy igyekezzen egyezséget kötni az eladóval, mert azzal tudja a kárait a leghatékonyabban csökkenteni.
Ha az eladó elzárkózik minden elől, akkor szinte kizárt, hogy "jól kijön" az ügyből.

Javaslom, hogy tájékozódjék a fogyasztóvédelmi főfelügyelőségnél is: 06-80-201-205 számon.



Tisztelettel: dr Herpy Miklós
0670/2441088
a CBF egész más mint egy Bandit...gondolj már bele
kb22LE 1 henger, vagy 45ló 4henger
Ja ja igy van! És akkor az a 3 ekm/év az nudli. Az tutti nem átlag.
Akkor én ebben is kivétel vagyok: télen hideg van azért nem motorozom, nyáron meg a családdal autozom (legtöbbször)- nyáron volt hogy hetekig nem ültem rajta