Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jó, de most akkor a hosszút tegyem a lengőkarba? Mert persely nélkül beleesik tulképp, a perselyt belehúzni meg nagyon ocsmácsnak tűnik. Vagy tegyek 2-2 kisebbet amik kilógnak akkor a karból mind2 oldalt?
4 darab tök egyforma szilentgumni volt gyárilag is.
Nem cizellálláták a dolgokat nagyon sokat az NDK ban sem.
IGEN! Válasz mindenkinek. Ha minden igaz az előző és a mostanin szereplő kisebb szilent megy a blokktartó vázalkatrészbe, a hosszabb pedig a lengőkarhoz. Egy szerelővel még lehet megerősítettem a gondolatot, mielőtt összeteszem, de amíg kiműttöm a berohadt szilenteket ti is megerősíthetnétek. Szal még annyi lenne a kérdésem, hogy a blokktartó vázalkatrészbe a persely, az félig innen, félig onnan lóg ki úgy tegyem be?
Mint írtuk a villába és a motortartóba is csak 1-1 szilent kell, Az a "váll" ami igazából szerintem csak a sütő szerszám kopása miatt kialakult "sorja" az nem csinál semmit.

Ha lenne itthon elfekvőben egy szilent akkor csinálnék neked egy videót hogy lásd hogy van.
Aha, erre én is gondoltam, de nem nagyobb, megkockázatom kis szappannal simán beleül majd és nem fog nekem szétterülni. Illetve az egyk felük.a szilenteknek le domborítva, a másik felük meg kicsit vállas. Gondolom egyet innen egyet onnan lesz a megoldás, most már 100% gondolom, mert szerelni így könnyebb. -Ezt most már 100% látom.

A motortartó vázalkatrész viszont nem jön ki. Oda kettő nem megy, egy meg kevés. oda más szilent való, mint a lengőkarba jól sejtem? Illetve a tengely hoszabban menetes vége merre a lánc felől, vagy pont a másik oldalról van?
Ez a cucc, ugye gumiból van, aminek az a tulajdonsága hogy rugalmas.

Namost, ha megnézed, a belmérete ksiebbmint a hüvel,,akülmérete a küölmérete meg nagyobb mint a lengővillában lévő szem.

EZ azért van, hogy a beszerelés után stabilan tartsa a villát.
Namsot a méretkülönbség, az a beszerlés után sem tűnik el, csak átalakul hosszanti méeretre, ahogy a cucc összenyomódik.

Nyilván, ha eleve olyan széles lenne beszerlés előtt mint a villaszem, akkor beszerlés után erősen kilógna.
De a persely az rendes méretű, kicsit ki is lóg majd a karból. Csak szóljatok hozzá!
Szóval így...
Fele aklora a szilent szélessége mint a lengőkar féazke. Mondom okos boltnak hittem eddig de lehet rosszat adtak? 2 adná ki úgy a lengőkarnáll, hogy kilóg mindkét oldalt 2-3 mm.
Azt hogy csinálod, hogy nem tölti ki?
Nem, nem tettem még bele, de az az az egy szilent nem tölti ám ki a villa üregét csak a felét, és akkor.már melyik felét töltse ki, vagy tegyem középre, vagy rossz szilenteket kaptam? Lábtartó vasba is ugyanazok mennek szilentek, perselyek, mint a lengőkarba? És a lánc felőli, vagy az ellen oldalra kerüljön a hosszabb menetes része a tengelynek?
Azt nem tudom hogy sikerült a lengővillába 2 szilentet beleerőszakolnod oldalanként, de csak 1 kell.
Igen, sziasztok!

A lengőkarnál és a blokktatrtók szilentjeinél akadtam el. Mert bementem a helyi szoccmotoros boltba és kértem szilenteket és perselyeket a lengőkarhoz. Kaptam, de nem vágták hova akarhatok még 2-2-őt, meg én se de mindom adjanak, mert tudtam hogy kell. Annyit legalább. :D Szóval vettem oda tengelyt is 620-ér és rá csavarokat rugós alátétekkel. DE! Úgy festenek ezek a szilentek, hogy 2 adja ki úgy a lengővillában, hogy ki fog érni a válluk, ami ugye jó? Lehet, hogy a blokktartóhoz is kettőt kell tennem oldalanként, -ahogy a lengőkarnál? Szóval így ugy. szilenteknél 2 ad ki egyet? Illetve melyik oldalra kerüljön a hosszabban menetes oldala a tengelynek? Ja kapupánt csavart, meg hüvelyes perselyt a blokktartóhoz méga katalógusban sem láttak, pedig hát a téglalalap blokktartókat azok tatrják hótziher, meg a menetes hüvely anyával a végén. A pozitív visszacsatolás miatt, úgy hallottam keresztapámtól.
Köszi sokat segítettetek! Majd még gyujtás beállításnál lehet jövök megint az okosért! :D
De én nem is be mondtam hanem ki,kiütni simán kilehet a perselyt szilentestül visszarakni az már egy más kérdés
Kolega írta.
Nem tudom ki áll neki kalapálni egy puha gumit:D
És nem kalapálni kell mert az hatástalan, hanem práselni.
Ha beolajozod pont olyan könnyen fog utána az olaj miatt kiesni.
Bő szappanos vízzel kell, az ha kiszárad már nem fog gondot okozni.
Jah és igen támassza de csak a blokktartóban lévő szilenteket két csésze alátét többről nem tudok.
Én adtam neki wd-t hogy jobban csússzon... igazából a visszarakásra nem tudok jó receptet mondani,mindenki abból dolgozik amit otthon talál ha jól emlékszek két nagy alátéttel és csavarral húzattam bele a perselyt de figyelni kell mert hajlamos ferdén belekapni aztán begyűri a szilentet stb.az is jó ha keresel egy imbuszfejű 10es csavart annak a feje pont akkora mint a persely leköszörülöd kúposra és ezzel együtt dugod át rajta aztán valamivel összehúzatod,de majd egy okosabb megmondja ezt a melót utáltam a legjobban mindig is.a tengely pedig szerintem annyira egy kommersz dolog hogy biztos jó hozzá,kétlem hogy elgörbülne vagy eltörne.
Olyankor -visszarakáskor, mehet az olaj neki, hogy csússzon? Nincs most előttem, de támassza valami a perselyeket innen-onnan, hogy a helyükön maradjanak? Mi a tipp a berakásukra? :) Illetve utcára jó az utángyártott 1500-as lengővillatengely?
A szilenteket csak simán óvatosan kiütögeted,visszarakni az igazán művészet
Nem rallyra lesz, meg durván gödrözésre az utakon, nem azért a hosszabb villa, csak 60/4f hozzátervezett rezóval 8500-on 10.5 le stacket ha néha elengedem a kisebb úthibákat ugye olykor elkerülhetetlenül, akkor nem fog nekem görbülni az ugy. tengely? Illetve szilentet, perselyt hogy szedünk ki? Melegítünk rajt és kibaszkodjuk? :D
Igen köszönöm a hosszbeli eltérés érdekelt még nagyon! Holnap zsibi lesz, ha találok, honnan tudom, hogy MZ hátsó és nem simson enduro? Mert aljától a tetejéiftetejéig 84cm-es első telóm van és azért kell a hosszabb MZ hátsó. 14cm-el hoasszabb az elsőm, mint a gyári.

Illetve utángyártott lengővillatengelyt szabad betenni?