Nem, itt nem fordulat kínzásra gondolok.
Megpróbálom elmagyarázni.
Az normális jelenség mikor egy széria motorba rakok plusz két felömlőt, (a motor forgósabb lesz) és jobban fog menni, de az alsó fordulat tartományban elveszik belőle az erő, és a motor nyomaték szegény lesz?
Hát... csak egy széria motorhoz nézve ennek nincs alul ereje, nyomatéka, és így elég érdekes vele motorozni. Mindig baromira fordulaton kell tartani ahoz, hogy menjen. Ez normális egy 4-f hengernél?
Unalomból készítettem egy hengert a Sós Anti terve alapján, de alul, kis fordulaton nem akar menni a motor.
Olyan 3000- 4000- től indul meg és onnan már megy megy mint az állat, de alul, kis fordulaton használhatatlan, és nyomatékszegén a motor. Ez vajon mért lehet?
Nyugi, nem kevesen a mai napig így "javítnak " hengereket üzemszerűen és ebből élnek.
Talán már említettem a jóembert aki évtizedekig családostul abból élt, hogy kutya közönséges vascsőből gyártott dugattyúygűrűket szocialista járművekbe.
haver a szimó hengert mindig feltekert smirglivel érdesítette fúrás után(25+éve)
szerintem az sem tartott ki sokáig, de ő úgy érezte hogy sokkal jobb tőle a gép
Értem köszi hát gondolom az ideál egy karcrendszeres/dugón is megfelelő megmunkálási felület lenne a jó megoldás...
Na majd meglesek pár hengert ez ügyben itthon de sajnos csak kiskertigépek motorjai vannak jelenleg...De van egy Terra annak a hengere még gyári vashenger
Namost dierkt elővettem egy bevonatos ehngert ami hasnyált de azért nem ordenáré kopott, amoylan dugócsere állapotú.
Ahol a gyűrű jár ottan fényes, honolási nyom nicns benne.
Ahol csak a dugó jár ottna még megvan.
Szóval az van emit az előbb összehordtam, hogy nagyon nem kell ezen aggódni és ha mégis:) akkor járható lenne amit az előbb értekeztem.
Persze, hogy a felületi érdességet hogy méred le, azt emtom:)
Én úgy tapasztaltam egészen finomra lehet furatni, ha nem vágóélű öntvény gyűrű reszeli a hengert, hanem valami normális letört élű krómozott, több ezer kilométeren keresztül megmarad valamemnnyi rece.
(mellesleg az öntvégyűrű élét sem tilos ám letörni:)
De pár ezer után tükrös lesz az tényállás.
Viszoönt ezen nem túráztatnm megam rettentően, mert vashüvelyes cuccban ez nem lehetség hanem szükségeszerűség 2t motorban.
Ettl még a tkrsödés után többszörennyit elmegy, mondjuk azért mert a dugó is eléggé durvára van esztergálva.
Eleve durvára fúrni szerintem nem célszerű,mert akkor reszel, illetve gyorsan sokat kopik, elmegy az ileesztés.
Taláán valami oylasmi volna a megoldás, hogy nrmál finom honolásba néhány mélyebb karcot gyártni, ami nem tud feltökrösödni.
Persze lehet hogy ha ismered őket neked pozitív tapasztalataid vannak velük kapcsolatban...gépmunkát amit végeznek/új alkatrészek...Se dicsőíteni se becsmérelni nem akarom őket deha van van véleményed szívesen halgatnám :)
G∑ЯI am igencsak közel laksz az általam leírt gépműhelyhez kiváncsi lennék jártál e már ott ahol én mert én elég közel lakok felétek :)
Temeg nemtúl messze laksz az általam megnem nevezett műhelyhez
Hát a valós életben így képzelném el a dolgot.
Szaki ért hozzá és megcsinálja úgy ahogyan a nagykönyvben levan írva :)
Odavinnének egy henger-dugó párost és szépen leméri a kopást hogy menyire kopott már el a henger,ill a dugó.Természetesen normális mérőeszközökkel mikrométer,furatintó...Ha nagy a kopás szépen jöhet a következő méretlépcső,és a gépkönyv által leírt illesztési hézagal(beszerelési hézag)
Fúrást Hónolást úgy alakítja ki és az illesztést hogy mikor kijön a megfelelő illesztés a dugó-henger páros között akkor meglegyen a megfelelő mélységű karcolat(mikronban) illetve megfelelő fokokban.
Nemtudom miért de nem tolómérővel mérné le a hengerem méretét felülről a hüvely tetejétől vagy nem újkörömel mondaná meg jaj nem vállas hogy nem kopott nem hordós...illetve nem azt mondaná hogyha felülről is belemegy a dugó hogy ez fain és tükrös a felület úgyis tükrös lessz az a 4 mikron nem számít,karcolatrendszere meg nem válaszol :)
Szerény érzésem a szerzett információk alapján az hogy van szándékos rossz a munkájukban (nem megfelelő fokok,mélység stb)
Példa illesztést általában direkt nagyobbra csinálják hacsak nem kéred a gyárit címszóval ne ragadjon meg sikerült már úgy kapnom hengert hogy kopási limitet csináltak az új dugóhoz....Am régi hónolófejekkel dolgoznak de nemtudom a gyémántos és a sima hogy néz ki...majd keresgélek képeket erről
Eladóvá vállt szeretett kis tanulómotorom:
http://www.kepesmotor.hu/simso...
Nyugodtan kérdezzetek!
Megpróbálom elmagyarázni.
Az normális jelenség mikor egy széria motorba rakok plusz két felömlőt, (a motor forgósabb lesz) és jobban fog menni, de az alsó fordulat tartományban elveszik belőle az erő, és a motor nyomaték szegény lesz?
Nem dizel, hogy 500 as alapjárata legyen és 1200 as fordulattal elvigye az utsó fokozatot.
Olyan 3000- 4000- től indul meg és onnan már megy megy mint az állat, de alul, kis fordulaton használhatatlan, és nyomatékszegén a motor. Ez vajon mért lehet?
Jófajta öntvénygyűrű sen keményebb 300 hb nál azt meg eléggé simán viszi a reszelő oszt mégsem kopik gorsan.
Talán már említettem a jóembert aki évtizedekig családostul abból élt, hogy kutya közönséges vascsőből gyártott dugattyúygűrűket szocialista járművekbe.
szerintem az sem tartott ki sokáig, de ő úgy érezte hogy sokkal jobb tőle a gép
Na majd meglesek pár hengert ez ügyben itthon de sajnos csak kiskertigépek motorjai vannak jelenleg...De van egy Terra annak a hengere még gyári vashenger
Ahol a gyűrű jár ottan fényes, honolási nyom nicns benne.
Ahol csak a dugó jár ottna még megvan.
Szóval az van emit az előbb összehordtam, hogy nagyon nem kell ezen aggódni és ha mégis:) akkor járható lenne amit az előbb értekeztem.
Persze, hogy a felületi érdességet hogy méred le, azt emtom:)
(mellesleg az öntvégyűrű élét sem tilos ám letörni:)
De pár ezer után tükrös lesz az tényállás.
Viszoönt ezen nem túráztatnm megam rettentően, mert vashüvelyes cuccban ez nem lehetség hanem szükségeszerűség 2t motorban.
Ettl még a tkrsödés után többszörennyit elmegy, mondjuk azért mert a dugó is eléggé durvára van esztergálva.
Eleve durvára fúrni szerintem nem célszerű,mert akkor reszel, illetve gyorsan sokat kopik, elmegy az ileesztés.
Taláán valami oylasmi volna a megoldás, hogy nrmál finom honolásba néhány mélyebb karcot gyártni, ami nem tud feltökrösödni.
Temeg nemtúl messze laksz az általam megnem nevezett műhelyhez
Szaki ért hozzá és megcsinálja úgy ahogyan a nagykönyvben levan írva :)
Odavinnének egy henger-dugó párost és szépen leméri a kopást hogy menyire kopott már el a henger,ill a dugó.Természetesen normális mérőeszközökkel mikrométer,furatintó...Ha nagy a kopás szépen jöhet a következő méretlépcső,és a gépkönyv által leírt illesztési hézagal(beszerelési hézag)
Fúrást Hónolást úgy alakítja ki és az illesztést hogy mikor kijön a megfelelő illesztés a dugó-henger páros között akkor meglegyen a megfelelő mélységű karcolat(mikronban) illetve megfelelő fokokban.
Nemtudom miért de nem tolómérővel mérné le a hengerem méretét felülről a hüvely tetejétől vagy nem újkörömel mondaná meg jaj nem vállas hogy nem kopott nem hordós...illetve nem azt mondaná hogyha felülről is belemegy a dugó hogy ez fain és tükrös a felület úgyis tükrös lessz az a 4 mikron nem számít,karcolatrendszere meg nem válaszol :)
Szerény érzésem a szerzett információk alapján az hogy van szándékos rossz a munkájukban (nem megfelelő fokok,mélység stb)
Példa illesztést általában direkt nagyobbra csinálják hacsak nem kéred a gyárit címszóval ne ragadjon meg sikerült már úgy kapnom hengert hogy kopási limitet csináltak az új dugóhoz....Am régi hónolófejekkel dolgoznak de nemtudom a gyémántos és a sima hogy néz ki...majd keresgélek képeket erről