Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az általad írt fokolást a honolófej fordulatszámával, és az alternáló előtolás sebességével tudja beállítani.
Rendes honolófej (nem rugós 3000Ft-os szemét) általában gyémtos kövekkel van ellátva (mivel már jópár éve nem lehet kapni sima köveket), az meg kb több tízezer henger után fog elkopni, mivel a honolás (finishelés) minimális anyagleválasztást csinál.
A honolás mélységét meg embere vállogatja, van aki mélyebbre szereti (durvább követ használ) van aki kevésbé.

A finishelés pedig azért fontos hogy a fúrás után, századra (vagy akár ezredre) pontos legyen a furat mérete, és az esetlegesen a fúrás által bekerülő alakhibákat kihozza. Illetve henger-dugattyú páros, utána megfelelően össze tudjon kopni.
Sziasztok!
Gumi vásárlása előtt állok (HEIDENAU K32t) nézegettem, milyen tapasztalatotok van róla?
Üdv.
Hülyeségeket énse akarok leírni ezért gondoltam háta 1-2 szaki erről némi felvilágosítást adna....És akkor kétszer átgondolva mondanám legközelebb ha arra járok mit szeretnék ha véletlen kényszer nagyúr oda kellene vinnem gépmunkára alkatrészt pl henger fúrás/hónolás...Sajnos mostanság sok a direktbe kicsit elrontom visszatérjen később az ügyfél sz.em az elvégzett munka minősége ilyen arrafele... De nem szeretnék ítélkezni úgy ha nem teljes a tudás :)
A probléma itt az lenne a közeli gépműhelyes szerint semmit nem ér idézem:Az a 4 mikron vastagságú karcrendszer,és úgyis kitükrösödik a felület igen hamar(nem mondott időt/km-ert de rövid távon úgyis kitükrösödik) ráadásul ő ezt jónak tartotta azt mondta ettől kenés van és nem szorul meg a motor....Felntűen sok a henger a munka asztalon és sz.em fele visszatérő vendég...
Másrészt érdekelne hogyan állapítható meg hogy menyire kopottak a munkaeszközei ugyanis igen öreg hónolófejeket látni ott,és fogalmam sincs hogy menyit bírnak illetve hogyan tudja ő állítani a hónolásnál a karcolat fokát.
mert különbséget kell tenni szándékos rossz fokolású karcrendszer és mélységű között illetve jó fokolású/mélységű karcolatrendszernél...Persze hogy kitükrösödik gondolom én ha nem tuti munkát végez....
1x kaptam egy rövid kis leírást ahol 10-12mikron/22-25fok volt az idális a kenéshez...Namármost ha pl ez jó érték lenne és tegyük fel ő 4 mikron/60 fokba dolgozik akkor vélhetően kitükrösödik elégtelen kenés gyorsiramú kopás és újra visszatérő vendégsereg...De jó lenne ha erről a hónolásról regélne nekem valaki...
Nagyon sok mindentől függ mennyi idő alatt kopik el,egy gyári rendeltetés szerűen használt simson simán el megy 10.000km-t felett különösebb kopás nélkül.Az hogy sokan viszik fúrni a hengert nem jelent semmit,lehet hogy csak generál,már kopott,megszorult és ezer más oka is lehet.
Attól függ milyen alkatrészt keresel,a legtöbbjük elég silány minőségű némelyik kis utó munkával teljesen használható és van ami semmire sem jó,szerintem a legtöbb helyen ugyan azt árulják vagy keresel bontott gyári jó állapotú alkatrészeket azok a legjobbak.
Azért írtam ide mert itt akad 1-2 mester ember aki ért hozzá,és jórég óta a szakmában van..És felénk simsontól a nagyköbcentis motoron át a kertigépeken át ide viszik a gépeket javításra... Pl érdekelne egy simson megfúrva hónolva bejáratva a motor,illetve normális használat mellet semmi tuning,és karbantartva stb menyi idő alatt kopna ki valóságban...
Valameik itteni mester magyarázza el ha megkérhetem rá mi lenne az ideális karcolat milyen mikronvastagságban kiváncsiságból ezt a fokot hónolófejel ha tudják hogyan állítják be,illetőleg ezek a fejek nem kopnak idővel?És 1 normális működésű motor mellet egy karcrendszer menyi idő alatt kopik ki azaz menyi idő után veszíti el valóban a hengerfal a hónolás nyomait? Mert hihetetlen felénk gépműhelybe sorakoznak a hengerek állandóan fúrás/hónolásra viszik őket...
Javítsatok ki ha a hónolás az nem azért jó hogy század,akár ezredpontos illesztést lehessen készíteni,illetve megfelelően érdesíteni a felületet,azaz karcrendszert alkotni a megfelelő szögben normális kenésért...
Miért van az hogy felénk erre a válasz ez:Hülyeség a karcrendszer úgyis kitükrösödik,illetve ott ez a bűvös fokok jócskán eltérnek az ideálistól és hogy ún ez a 3-4 mikron karc az hamar eltűnik és a tükrös felület a jó felénk miért ez a válasz?Főleg úgy ha én elmondom mit akarnék....
simsonbolt.hu
de itt van ami k*va drága van ami viszonylag jó áron van... de vannak tuti skf csapágyak, amal karbi ilyenek. állításuk szerint minden német, neten keresztül nem tudom megmondani(amúgy sem nagyon :DD)
Csak kíváncsiság mostanság simsonhoz hol lehet neten keresztül kapni normális minőségű alkatrészeket.... ?Nagyon érdekelne,mostanság nemfog kelleni de szeretném tudni.
Mert felnék van bolt és mindent kapni simsonhoz ami csak létezik de minőségbe hulladék és még ezért is horribilis áron lehet hozzájutni és lassan kezdenek mindent szettbe árulni...
Kapni felénk Kínai hézagolótól kezdve,gagyi megszakítón át,kínai kondit,utángyártott hibás úszón át világításkapcsolót amin már leállításgomb sincs..Nem is beszélfe olyan alkatrészekről ami se edzve nincs se normális anyagból nem készül....
Ami MZA márka az neten még elfogadható?Vagy honan érdemes vásárolni?
Illetve van még olyan gépműhely ahol normálisan megtudnak fúrni/hónolni egy hengert?Nem direktbe szarul megcsinálni illetve hülyeségeket mondani?
Illetve itt egy kép, hogy lásd mennyivel hosszabb.
Balról jobbra SR50, S51/S50, Schwalbe.
Schwalbe lengővillája, nem passzol, mivel a lengővilla tengely csak 11mm-es (S51/S50 13mm) így egyedi szilentet kell csinálni.
A képen látható motorban Schwalbe villa van.
Sziasztok!Az lenne a kérdésem hogy melyiknek a leghosszabb a hátsó lengókar:Simson starnak vagy a schwalbe-nak?És hogy mindkettő passzol-e az 51-es simsonra?
Köszi a válaszokat!
Gyári elejébe 34ccm olaj kell, kb tök mindegy milyen, mert nincs csillapítás, csak kenés és a végütközés csillapítása miatt van benne. Ha egy kicsit több kerül bele az se nagy katasztrófa.
0,34 dl ez a gyári adat.

Én ma 09, öntöttem bele. Gondot nem okoz de sok. Leengedni már lusta vagyok
Sziasztok.
A villába száranként hány deci olaj kell?
Ti milyen olajat használtok, 10W40.es váltó olaj jó lehet bele?
Kenőfilcet kb kukázni lehet valami rozant alaplapról például börzén.
(ma volt:)

Berugáskor akkor tezsi sebességbe magát, ha valami rosszul van összerakva.

Aér az is lehet, hogy utángyártott a berugó és/vagy a váltókar és berugáskor egyszerűen összeérnek amikor a berugó visszatér alaphelyzetbe és egyszerűen sebességbeteszi a váltókar megnyomásával a motort.
Láttam már ilyet:)

Ez a kiváló méretpontatlan utángyártott alkatrészek miatt van.
Tisztelt Szakértő Urak!
Vettem szeretett s51 -esem mellé tartaléknak egy másikat, felújítottam, de két dologgal nem boldogulok.
1.: az alaplapról hiányzik a a kenőfilc a tartójával együtt. Magában ilyet eddig sehol sem kaptam, valami ötlet, hogy hol tudok ilyet venni? Bp.-en lakom a 16. kerületben.
2.: a komolyabb gondom: indulásnál berúgással egyből sebességbe teszi magát, így csak állványról tudom indítani némi nehézséggel. (pörög a levegőben a hátsó, váltóval üresbe teszem, ezután állványról le, oszt irány ... Vagy felpattanok rá és "betolom" kemény lábmunkával (1-es, kuplung ki, oszt irány...), nem tudom ezt egyáltalán szeretik e a mocik és alkatrészeik úgy általában, nem árt e nékik. Mindenképpen macerás így elindulni.
Gondolom, valamelyik rugó lehet a rossz, látok vagy négyet, de ennek a szétszedésének még nem mertem nekiugrani. Bátorítás meg tipp kellene.
Előre is köszönöm!
Ha érdekel írj a mailomra.
ez érdekelne 75 és 78-as BVF gyári karburátorhoz kellene kipróbálnám ha megoldható Email cimem xy053@freemail.hu üdv Ákos
eddig ahol kérdeztem csak 72 és 80 köztessel nem találkoztam azért köszönöm
Na az minden lesz csak pontos nem.