Sziasztok.
A véleményeteket kérném ki.
Lényegében bejáratós az S51-esem. Kb fél tankot mentem eddig vele. Jövünk hazafele, és egyszercsak szólt valami a blokkban megszűnt a hajtás és leállt a gép. Én hirtelen behúztam kuplungot, hátha a dugó szorult meg. Próbáltam berúgni, de nem forgatta meg a hengert, csak megforgatta a fogaskerekeket. Sebességbe rakva furcsán kerregett de a dugót így sem forgatta (itt már kezdtem gyanakodni, hogy a váltó fogaskerekeinél lesz valami.) Hazatolás után, (már kihűlt blokkal) azonnali vizit. Hengerfej le, semmi extra. Oké hengert is gyors leszedtük. Két felületi karc látható de ezred miliméter mélyek lehetnek. Dugó gyűrűk épek, sehol semmi átfújás, henger fala ezen kívül teljesen tuti. A henger levéve nem tudtam a főtengelyt megforgatni. Hoppá, megszorult volna a csapágy? Akkor kezdtük el jobban kibontani. Olaj leenged, dekni levesz. Az első amit szemet szúrt a főtengelyen a kis fogaskerék anyája lelazulva ott volt a főtengelyen, mielőtt bárki leszólna, volt lemez alatta és rá volt hajtva a csavarra! Ekkora már meg tudtam forgatni a főtengelyt. Szétszedtük a váltómechanizmust is, kuplung stb... semmi rendellenesség. Lendkerék le. Mindkét főtengely szimering okés. A blokkot széthúztuk. Érdekesen minden rendben volt a váltónál külsőleg, semmi ledarálódás. Próbálgattuk hogy a sebességeket hogy is veszi. Forgattuk a fogaskerekeket közben a kiemelő rudat húztuk kifelé. A legkisebb fogaskereken beakadt, megfogta. A többiben (2-3-4 sebbeségben) csak forogtak a golyók és nem ugrottak a helyükre. Oké leszedtük csőtengelyről fogaskerekeket, és mintha ki lennének kopva a "csapágygolyók" helye közötti maratok.
De holnap lefotózom őket és akkor kiderül, hogy ez gyárilag ilyen vagy ez most történt.
Bejáratás alatt egyeltalán nem volt erőltetve, 1:30-as keverékkel jártam vele. A felújításkor nem cseréltünk főtengelyt! De csapágyakat, szimeringeket igen. Ez gondolom közrejátszott a dologban!
Véleményeiteket várom.
Ezt így látatlanban elég nehéz orvosolni.Egy gyertya cserét mindenképp megnéznék,és hamár kivetted akkor elég sokat elárul a színe,gondolom N1-es karbi van rajta.Ha húzol neki gázt mit csinál?azonnal lefullad? ha szivatóval megy akkor több benya kell neki.Ez talán segít
Sziasztok!
Lenne egy nagy problémám a gépezettel. 84-es Schwalbe-ról van szó, 9800 km-rel. 10 éve áll, most elővettem, hátha kevesebbet eszik, mint a Kawa:-) Szóval nagytakarítás után beindult, de állandó gázállás mellett változik a fordulat, általában le áll. Szívatóra nem reagál. Kicseréltem a szimeringeket, a szitu ugyanaz, azzal a különbséggel, hogy most már szívatóval kisimul kicsit a járása, ha visszatolom, a motor felpörög, egyenetlenül jár, majd leáll. Szerintetek?
Nagyon vágod erre.
Patikára akarom+ csinálni a start
majd még írok és kérdezek. Kell majd 1 berugó kar is mert mostanába nem megy a be-rugás . Lehet azért mert nem vagyok szomjas
Melyik hornyos csavarra gondolsz?
A véleményeteket kérném ki.
Lényegében bejáratós az S51-esem. Kb fél tankot mentem eddig vele. Jövünk hazafele, és egyszercsak szólt valami a blokkban megszűnt a hajtás és leállt a gép. Én hirtelen behúztam kuplungot, hátha a dugó szorult meg. Próbáltam berúgni, de nem forgatta meg a hengert, csak megforgatta a fogaskerekeket. Sebességbe rakva furcsán kerregett de a dugót így sem forgatta (itt már kezdtem gyanakodni, hogy a váltó fogaskerekeinél lesz valami.) Hazatolás után, (már kihűlt blokkal) azonnali vizit. Hengerfej le, semmi extra. Oké hengert is gyors leszedtük. Két felületi karc látható de ezred miliméter mélyek lehetnek. Dugó gyűrűk épek, sehol semmi átfújás, henger fala ezen kívül teljesen tuti. A henger levéve nem tudtam a főtengelyt megforgatni. Hoppá, megszorult volna a csapágy? Akkor kezdtük el jobban kibontani. Olaj leenged, dekni levesz. Az első amit szemet szúrt a főtengelyen a kis fogaskerék anyája lelazulva ott volt a főtengelyen, mielőtt bárki leszólna, volt lemez alatta és rá volt hajtva a csavarra! Ekkora már meg tudtam forgatni a főtengelyt. Szétszedtük a váltómechanizmust is, kuplung stb... semmi rendellenesség. Lendkerék le. Mindkét főtengely szimering okés. A blokkot széthúztuk. Érdekesen minden rendben volt a váltónál külsőleg, semmi ledarálódás. Próbálgattuk hogy a sebességeket hogy is veszi. Forgattuk a fogaskerekeket közben a kiemelő rudat húztuk kifelé. A legkisebb fogaskereken beakadt, megfogta. A többiben (2-3-4 sebbeségben) csak forogtak a golyók és nem ugrottak a helyükre. Oké leszedtük csőtengelyről fogaskerekeket, és mintha ki lennének kopva a "csapágygolyók" helye közötti maratok.
De holnap lefotózom őket és akkor kiderül, hogy ez gyárilag ilyen vagy ez most történt.
Bejáratás alatt egyeltalán nem volt erőltetve, 1:30-as keverékkel jártam vele. A felújításkor nem cseréltünk főtengelyt! De csapágyakat, szimeringeket igen. Ez gondolom közrejátszott a dologban!
Véleményeiteket várom.
A hátsó lánckeréktengely és a láncvédő bakelit közé kell alátét vagy a bakelit közvetlenül a csapágyhoz fekszik?
Ezt így látatlanban elég nehéz orvosolni.Egy gyertya cserét mindenképp megnéznék,és hamár kivetted akkor elég sokat elárul a színe,gondolom N1-es karbi van rajta.Ha húzol neki gázt mit csinál?azonnal lefullad? ha szivatóval megy akkor több benya kell neki.Ez talán segít
Lenne egy nagy problémám a gépezettel. 84-es Schwalbe-ról van szó, 9800 km-rel. 10 éve áll, most elővettem, hátha kevesebbet eszik, mint a Kawa:-) Szóval nagytakarítás után beindult, de állandó gázállás mellett változik a fordulat, általában le áll. Szívatóra nem reagál. Kicseréltem a szimeringeket, a szitu ugyanaz, azzal a különbséggel, hogy most már szívatóval kisimul kicsit a járása, ha visszatolom, a motor felpörög, egyenetlenül jár, majd leáll. Szerintetek?
Patikára akarom+ csinálni a start
majd még írok és kérdezek. Kell majd 1 berugó kar is mert mostanába nem megy a be-rugás . Lehet azért mert nem vagyok szomjas