Ha Babetta gyújtásról beszélsz, akkor lehet az a gond, hogy nem azonos irányban vannak tekerve a tekercsek, így ellentétes fázisban dolgoznak, kioltják egymást. Megoldás hogy úgy kötöd össze őket, hogy azonos irányba legyen a tekercselés.
Ha meg Simson gyújtásról ott rég rosz ha összekötöd a tekercseket:D
Van egy világítástekercs egy töltés és egy gyújtástekercs.
Sorba kötni őket nem szabad. (ahogy látom nem is értesz hozzá)
Szerintem nézegesd a kapcsolási rajzokat vagy kérj meg valakit aki ért is hozzá.
Üdv mindenkinek. Egy Simson világítással küzdök ami nem akar összejönni. Adott a 3 nagyvasmagos tekercs. Ha külön-külön mérem 4- 13 voltig termel fordulattól függően, terhelés nélkül. Ha sorba kötöm őket leesik 3-5 volt közé. Nem testzárlatos egyik se. Az ellenállásuk 3-4 ohm körüli egyenként. Miért nem adódik össze a feszültség ha sorba kötöm őket? Köszönettel várom az ötleteket.
Amit mondtam havernak is 60as van amal21,rezó,babi gyújtás egyesbe gázra emelte az elejét azért igaz ez pörgős 9ezertől indul,bár eléggé elcseszett egy henger ez.... A szívó nyílás is fellett bővítve 19re? nem tudom elképzelni hogy gyári karbival és kipuval jobb lenne mint hogy hozzá való rezóval és nagyobb karbival.Konkrétan mi a gond vele?lehet hogy csak nem megfelelő a fúvóka benne,akkor lehet bárhogy állítani nem lessz jó.
Állítgattam hónapokig,mégsem lett jobb. Van hozzá készített rezó, az sem műxik ahogy kellene. Gyári B-s kipuval+16n3 karbival,16-os első láncossal 60 körül van az utazója,elég normálisan gyorsul a 110kilóm alatt és úgy 80 körül van a vége. Ezzel én megelégedtem,de ha valaki lenne aki beállítaná a 19-es karbit+a rezót,az jó lenne. (mindig meghajolok a nagyobb tudás előtt! )
Ha sima 60as nyugodtan elég a gyári karbi és kipu,esetleg kicsit nagyobb fúvóka és kész,persze ha több felömlős és van egy hozzá tervezett kipu akkor azért elviselne egy nagyobb karbit de így fölösleges.
Csak az én véleményem, mivel az a karburátor és kipuff az 50eshez optimális és egy nagyobbhoz szerintem nem elég, bár attól is függ hogy milyen az a 60as henger ( forgi féle)..
Egyik havernak is volt ilyen régen,gyújtás oldali szimering volt az alapjáraton nem pörgött tőle hanem lefulladt.Miután leáll nézd meg van-e szikra,esetleg másik gyertyával mi a helyzet.
Eladnám a simsonból megmaradt dolgaimat ha kell írj emailt :ricsi369@gmail.com