Nem vetem magamra csak leírtam erről a dologról a sajátos meglátásom. Viszont kérnék egy kis segítséget. Van ezen a lendekeréken egy kb 5 centis mágnescsík kívül hogyan kell belőni a gyulát annak a közepéhez nézzem vagy mikor odaér a jeladóhoz?
Ragasztani is megtanultunk, papírt, fát, fémet.
el lett magyaárzva a ragasztás elmélete röviden, 14 évesen jobban képben voltam iylan tipusu műszaki alapismeretk terén mint most pár fiatal felnőtt.
Nem tudom, hogy ez csak a mi gyakorlati tanárunk lelkesedésének volt köszönhető (amúgy Mekk Eleknek hívtuk az öreget:) vagy ez volt a tananyag, és csak becsülettel leadta.
Faipari alapokat is kaptunk, reszelés, csiszolás, fűrészelés, fűrész élezés(reszelés) gyalulás vésés, szerszámok élezése, satöbbi, szóval eléggé széles kö9rű volt.
Nálunk alányok alapvető háztartási ismereteket vettek velünk párhuzamosan, amit szintén nem neveznék rendkívül hazsontalannak.
Megtanultak nagyon alap dolgokat főzni, gombotfelvarrni mittudomén.
Ne értüsk félre, nem valamiféle nosztalgikus vágykozás ez vagy nemtom, hanem szerintem ez lenne az alap az általános műszaki intelligencia meglétéhez.
Én karosszériás vagyok alapvetően meg fényező. De azért azt megtudom csinálni akit kell és szerintem nem olyan szörnyű módon és próbálok nem barbár módon szét baszni mindent a motoromon. Sajnos elég szegényesek a gépészeti ismeretségeim de ha egy valaki olyan aki mondjuk géplakatos vagy autó\motorszerelő az fainabbul megtudja csinálni a motorikus részt de a festést vagy a lakatolást szerintem én jobban meg tudom csinálni mint ők persze nem 40 éves szakikkal akarok versenyre kelni. Ne mindegy ennek a sok hülyeségnek annyi lényege hogy ki mihez ért jobban szerintem. Bár az igaz ,hogy a mai oktatás egy szánalom. Semmit nem tanulnak legalábbis elméletben amit gyakorlaton elmagyaráznak neki az az övék HA kérdeznek mert aki leül a sarokba azt le se*****ják kb. Legalábbis én ezt vettem észre.
Tudod, nem szégyen, ha valaki lakatosnak, vagy villanyszerelőnek tanul!
És utána megy "kommunikáció" szakra!Estin le lehet érettségizni. Vagy szakközép iskolában tanulni. De ha mindez nincs, akkor megkérdezni az idősebbet!
Csak ahhoz mucsán nem értenek, és lebasszák a motorról.
Pedig annál egyszerűbb cucc tényleg nincsen, kis gyakorlattal szemre fel lehet rakni egészen pontosan, és egyszál sublerrel zsírul be lehet állítani.
De nem, mert nem látják, hogy mocorog, és akkor az gyanús:)
Mint már többször megállapítottam az átlagos Magyar műszaki intelligenciája a béga seggéhez konvergál.
Gondolom, ebben nem kis szerepe van annak, hogy a gyakorlati foglalkozás órákat megszüntették, és helyette valami technika vagy mi a lóóhere tantárgy van.
Én hetedik -nyolcadikban tanutam meg fúrni, menetet fúrni, és metszeni, sublert, mikrométert leolvasni.
(Az utóbbi kettőre például az átlag nem műszaki érdeklődésű ember képtelen amie gyszerűen nevetséges.)
nem a főtengelyt hanem a lendkeréket
de szerintem a megszakító amugyis fényesítti
én évente szoktam olajozni bár nem sokat megyek vele
de ennek már vége ugyanis csináltam egy cdi gyújtást ami nem ojan bonyolult
minden marad a gyári csak a megszakítót kell kivenni
majd ha elkészül akkor rakok fel képeket hogy mindenki meg tudja csinálni magának
frászt nem egyszerű, a szaki felkészülségétől függ a dolog, de nem bonyi.
Mivel az illesztőcsap (stift, brezon akármi) 6mm-es szépen bele lehet fúrni akár kézből is egy 4,2-es fúrval, azzal az sem baj ha nincs teljesen k9zépen, beleküldeni egy M5ös menetfúrót és egy 8,8-as csavarral szépen kihúzni a stivtet.
Sziasztok! Megoldást keresek a következő problémára. 3 sebességes deknit ki akarom cserélni a 4 sebességesére, de van egy furat, ahol a blokkban is és a dekniben is van illesztőstift. Hogyan tudnám az egyiket eltávolítani? Köszi előre is a segítséget!
Üdv!
Akkor gyújt, amikor a lemezcsík VÉGE a jeladótekercs közepén lévő mágnesdarab KÖZEPÉHEZ ÉR.