Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én nem a fémlamellára gondoltam, hanem magára a "parafából" készült lamellára. A fémlamelláimat még nem kellet cserélni.
Ha azt a cluch disc fantázia nevűt vetted, ne csodálkozz, nekem is elforgatta mint a fene. Én nekem most magyar van benn, az eddig jó, nem csúszik, viszont láttam itt a közeli vas-műszakiban fémbetéteset. Annak darabja 400Ft. Lehet rá kéne ugranom, mert szerintem nem mindenhol kapni. Állítólag a fémbetétes az jó minőségű.
És akkor milyen lamellákat kell szerezni, ha a gyárik elkoptak? Kevésbé használt gyári jó?
Mert most vettem műanyagot (tudom, hülyevagyok, 800ft volt a 4db)
és úgy elforgatja a hengerem, hogy "öröm" hallgatni. Olaj van benne elég, be is állítottam rendesen, ki is emel, csak csúszik, de kegyetlenül.
Még negyedikben is megcsúszik, mikor lenyelelem. (15-ös kislánckerék van rajta)
Egyszer játkból vettem a moccba 0w50-es olajat, hát nem nagyon volt jó bele.

Egyes 75w90-es olajak egészen jók tudnak lenni, adalékolás kérdése, az iylen 1t motor váltóba való sűrű olaj uygan nem való simsoba, de elmegy vele.

Viszont pl a trabantolaj, és egyéb ótóba való 80w90 es szarok, biztosan nem elkalmasak.
régen 10w40 volt benne de most csak ez a 5w40 castrol edge volt ithon
Természetesen ,hogy hangosabb, ha "vékony" az olaj. de ha logikusan végig gondolod mért rájössz.
Nem tudom ,hogy mennyire tolerálja a hígabb olajat a simmering.
Én minden eserte nem raknék se vékonyabbat se vastagabbat a motorba mint amilyen kell bele.
Bár ha vastagabb van az legalább elvileg "jobban" ken, de azért, inkább akkor már 15W40
5w40 szerinted jó bele?
mer nekem most az van benne
még csak az udvarba kerültem néhány kört de jónak tűnik
kicsit mintha a primer hajtás hangosabb lenne
Az után gyári lamella konkrétan fos (értsd szó szerint).

Olyan puha ,hogy az valami eszméletlen, valami szar sima lemez, ellenben az eredetivel szemben ami mind kopásállóságban mind erősségben jobb.

Ezt csak onnan tudom ,hogy én is vettem egy lamellát (után gyártottat, miután megvettem láttam mekkora fos volt... amint kiértem a boltból dobtam ki az első kukába) és konkrétan hajlítható mint egy darab szar lemez, puha, így a bordás tengely tuti megeszi a fogait (erre a nyakamat teszem) a gyári meg rugalmas és nagy valószínűséggel edzett acél.

Nem azért szidják mert szar, hanem azért mert NEM! Simson váltóműbe való, egész konkrétan semmilyen olajfürdős váltóba nem való, mert túl "sűrű".

Sajnos ez a tévhit azóta így van (hogy ez kell bele) amióta a fordítók a szerelési kézikönyvben elírták ezt.
15w40 való az olajfürdős váltóba.
Ez sokkal vékonyabb és nem hajlamos megcsúsztatni a kuplungot a kevésbé túlzott "sűrűsége" végett mint a 80W90.
Felvettelek msnre majd este ott elküldöm a kapcsolást.
oké köszönöm.
A lamella maximum kopási határa 2.7mm, ha jól tudom. Én is sokat kínlódtam a kuplungal. Most a "magyar" utángyártott lamella van benne, ami 3mm gyárilag, és vettem bele 1.6-os tányérrugót, mert annak meg a fogai voltak szétmenve. Most ki is old, és meg sem csúszik, pedig most már jóval erősebb, mert 4F-es. 80W90-es olaj van benn, amit sokan szídnak, legközelebbi olajcserénél lehet hogy megpróbálom a 10W40-et, de a 80W90-el sem volt gond ebben a tavaszi melegben sem. Lehet majd a 5-10 fokban már lesznek vele gondok.
így még nem szedtem szét kuplungot honnan lehet tudni hogy rossz a tányérrugó? És hogyan nézzem meg hogy a lamella kopott? Tolómérővel megmérem az jó? És milyen vastagnak kell lennie? Köszi a válaszokat. Bocsi hogy ilyen sok mindent kérdezek de ehhez nem igazán értek.
sokan használnak 10w40 olajat
szerintem a kuplunglamellákat vagy a nyomórugót cseréld ki
szedd szét és nézd meg hogy mennyire kopott
Úgy ha kis távokat megyek nekem sem rossz csak ha jön egy domb vagy fúj a szél akkor nagyon rossz. Meg amúgy is csúszik.
köszönöm. Akkor próbálkozzak tányérrugó cserével? Vagy inkább lamella? Honnan látom hogy melyik a szar?
nekem most 5w40 van benne
meglátom hogy mijen mert még csak az udvarba mentem néhány kört
A gl 60as olaj, amit a gyár ajánlott a motorba, az is rendjkívül híg melegen.
hello. Lenne egy kérdésem felraktam egy 70 es henger és csúszik a kuplung. Én eléggé az olajra gyanakszom mert mióta ez a szar van benne azóta csúszkált de még a 60 as hengerrel de kicsit ráállítottam és és nem is csúszott csak nagyon nagyon kicsit. De mióta a 70 es henger van rajat olyan mind egy robogó a motor bőg és alig halad. Na a lényeg ami a lényeg ez egy 10w40 es olaj disel kocsiba való de mikor felmelegszik olyan mind a víz. Valaki tudna mondani valami jobb márkájú olajat meg olyat ami megtartja a viszkozitását és elfogadható árban van most nem olyanra gondolok ami 1 liter és 4000 hanem valami 2000 környékén. Lehet ez hülyeség amit kérdeztem ha az akkor bocs. És köszi.
nekem is már le van szedve a hengerfejröl az a karika és jól működik
előbb az úszószintet álítsad be
valószínűnek tartom hogy kevés a karbiba a benzin azért pörög fel
engem érdekel ez a működő kapcsolás
egy rajzot mutassál róla
vagy küld el e-mailbe
valaki tud linket a kissúberes karbi beállításáról?vagy valaki leírná? előre is köszi:)
A minap vettem 80as főfuvit a karbimba , és a gyári 67 es fuvóka után befogott karbi túlfolyóval kiforogja a motorom a 9500 öt , de ha nem fogom be akkor csak 7500-8000 ig pörög ki nagynehezen ez mitől van ?
van most nálam egy 51es simson
ennek milyen vastag a hengerfejnél az a karika ami a hengerhez csatlakozik?
mert ezt annyit síkolták (vagy a picsa tudja mit csináltak vele) hogy már teljesen egy síkban van a többi anyaggal, és ráadásul fúj is ki

arra gondoltam hogy egy fél milis kingelit karikát bevágnék oda, csak olcsóbb mint egy új hengerfej, még ha ki is égne 1-2 évente
Köszi a választ hát érdekelne , de kajak nem vágom az elektronikát összetudok forrasztani 2 vezetéket és cső. Kb ennyibe ki is merül a tudományom én ezt meg nem tudnám építeni.