Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Üdv szmacsek!

Akkor már csak a szimeringek lehetnek vagy a motor kopott nagyon. Nincs más ötletem.
kössz de működőképes kéne:)
itt van kezdésnek jó :) a moci asszem 81 vagy 83-as évj. és S51N típusú és alufelnisek! és csak 19-ért vihető. szólj ha érd.
Nem tudok más mondani, én is csak találgatok, nem látom személyesen, akkor tudnék többet is segíteni.
Vedd le teljesen a denknit, és a kuplung ill. csőtengely két csapágyát erősen szorítsd egymáshoz a kezeddel és forgasd úgy, ha úgy is tud finoman forogni, akkor minden jó a fogasoknál ill. a csapágyazásoknál (nem üt nem ovális..stb)
És a denknit is alaposan nézd meg nincs e alumínium forgács vagy valahol berágódás nyoma.

De mielőtt ezt megteszed (és nincs ketté kapva) próbáld meg ne kézzel hanem pl a sebességben a csőtengelyt egy megfelelő kulcsnyílású kulccsal átforgatni, lehet ,hogy csak mivel nincs a helyén minden, nem helyezkedtek el kell neki egy kis mozgatás.
Mondom nekem is ezt csinálta(hasonlót) és kézzel nem lehetett átforgatni, de kulccsal igen.

Ja és a legfontosabb el is felejtettem!
(nem tudom ,hogy figyeltél-e már rá... de ez így van)

Amikor össze rakod a blokkot minden feszes minden, mert ahogy összehúztad a csavarokkal a csapágyakat axiálisan(tengelyirányúan) ráfeszítetted a tengelyekre és ez így eléggé szorulni tud! A főtengely, minden.

Egy kisebb kalapáccsal (200-400gr-al) kocogtasd a tengelyeket addig amíg jó, és finoman járó nem lesz.
A csőtengely lánckerék felőli végét (ugyanis az tudod)
ill. a kuplungtengely kuplung felőli részét (szintén csak azt tudod).
Nem kell szétverni, csak finoman kocogtatni, a gyári tengelyek elég kemények nehéz elverni (ha ésszel csinálják) a kocogtatással a tengelyek végét.
Lehet nagyobbat is rásózni, ha nincs változás, de ennek az a lényege ,hogy a feszülő csapágyakat a helyükre, tul.képpen bele rázod, kocogtatod a helyére.
Ja és EZZEL KEZD!
Tehát mert összevissza írtam, ezért célszerű alulról fölfelé értelmezni az írásaimat.:)
Igen, erre én is gondoltam, nem raktam bele a tengelyt, de forgattam a váltót, és figyeltem, hogy ne feszüljön be a fogaskerék.
És a berúgó szerkezetet összeraktad? Mert ha nincs bent a tengely, a belső fogaskerék megfeszülhet és attól nem tudod forgatni.
Nincs vkinek eladó simsonja?
Gyári 3-as volt benne, azzal működött tökéletesen( azzal raktam össze is), vettem hozzá gyári 4-est, összeraktam vele, de forgattam a kuplungtengelyt, forgott kb egy negyed fordulatnyit, és megakadt.
Utána visszafele forgott csak előre nem.Kicsit széthúztam a blokkot, olyan 2 cm-t és jó lett, forgott normálisan.Megnéztem a tengelyeket beszerelés előtt, de el sem tudom képzelni, hogy mi lehet a baj.
Egyszerűen semmi olyan sérülés nincs rajta, amitől ezt csinálhatná.
Az lehet, hogy egy csapágy nincs teljesen a helyén, kell még neki pár mm és azért szorul?
Mert csak ez magyarázza, hogy ha széthúzom kicsit, akkor miért jó...
A "nagykondi" alatt a trafót értik, sokan így mondják, de hülyeség, nagyon utálom.
A trafó az trafó
Vagy fogja bemegy egy elektro boltba, és vesz kemény 50ft-ért és az is örök élet, csak nem kell utána járni.
Amúgy mi ez a "kiskondizás", tán van "nagykondi" is?
szmacsek kis kondit a gyújtásba 2 hete ugyan ez volt nekem is a gáz. szerezzbe valami régi kondit ne ezt az új szar vedd. keress egy régi trabanat vagy wartburg gyújtásalaplapot és abból szedd ki. neaggód azok bírják mind állat csak arra figyelj hogy ne legyenek a halálba rohadva. valami szép állapotút én is vette ezeket az új szarokat 1 hétig ment egy aztán régóta haveroknál rokonoknál meg olyan helyen ahol régi szoccos kocsit látok ottmegkérdem van e azt rakom bele de az jó is. már összegyűjtöttem itthol pár darabot. XD
erre nincsen valakinek még valami ötlete, miért nem indulhat, mit nézzek/csináljak meg rajta még?
a váltót kell kicserélni ezt elfelejtettem odaírni
Áttudod forgatni vagy nem? vagy hogy akadt meg satu, kész nincs tovább?
Egyáltalán a tengelyek milyen állapotban voltak? nem ütnek (nekem volt, mármint csak kézbe, utána kukában egy csapágynál kikopott tengely amit nem kör centrikusan hegesztettek fel, az a másik, hogy kurva puha lett az anyag de mindegy, utána természetesen adtak egy gyárit megfelelő állapotban...)

Szerintem mindenképp szét kellene szedned, ha szorul ennyire, mert az ,hogy mondod: szorul így és úgy, azzal te sem vagy előrébb.
Kapd szét, nézd meg alaposan ,hogy hogyan járnak a
fogaskerekek, tengelyek stb, más szóval mindent nézz meg!
Mást nem igen tudsz, nem átlátszó a blokkház.
kiss.viv nekem is volt ilyen, azért van mert sokat ment 3-as 4-esbe és elkopott csak ki kell cserélni és mehetsz is
összeraktam, próbáltam forgatni a kuplungtengelyt, a váltót, de csak kicsit forgott, utána megakadt:S
Sajnos nem lett jó a simom . Üresben felpörög a motor, de elindulni nem tud, mert fullad. Sőt ha elindul nagy nehezen és húzom a gázt teljesen nem megy:S. A hengert jól meghúztam. Karbi teljesen szét volt szedve semmi baj vele. Lehet a schuber tű-vel van valami?
Hülyeség a c3 -as csapágy dolog...
Mindenki azzal szereli össze, itt akkora pontosságú illesztésről nincs szó.
Sokkal inkább számít az ,hogy a csapágy milyen fajta, megfelelő anyagú, stb, nem puha szar.
Koyo, SKF, FAG, sőt megkockáztatom ,hogy a KBS csapágy is bőven jó a Simsonba (gyáriba persze ill. az első 3 az már márka is..:)


Egyáltalán ,hogy szorul? Mi szorul? Nagyon szorul vagy csak...?
Mert abból ,hogy szorul nem sokat lehet megállapítani, lehet pl ,hogy a fogasok darálnak egymásba, vagy tényleg szar az illesztés...
Kicsit szűkítsd a kört!
Mert ez így az a szint ,hogy "mennyit megy a 60/4F-em" .

Amúgy nekem csinálta azt a gyorsító 4 sebes váltó ,hogy ha kettékaptam a blokkot akkor összerakva a 4. seb.-ben egy nyolcad fordulatnál szorult, rágott.
Sosem jöttem rá, de mindig ezt csináltam ha kettékaptam, és párszor megtettem azért.:)
De mindig miután összeraktam járattam utána szépen futott minden ahogy kellett neki. (a hőtágulás meg az ,hogy ott forgolódott elrendezte magát a helyére)
Szvsz nem tudom mért csinálta, pedig melegítéssel és pont úgy raktam össze ahogy azt illene is.
Nekem is c3as (skf) van a blokkban, szintén 3ról alakítottam 4re. én hőkülönbséggel szereltem össze a blokkot, így nincs vele semmi gondom igaz, hogy mégcsak 1 éve kész, de azóta nem kellett hozzányúlnom, elsőre hibátlan lett. A hézagolásokra is figyelni kell, lehet ott rontottál el valamit. Szedd szét, nézd meg hátha...
A szereléses videó elég nagy segítséget tud adni a problémádra.
üdv
De mindent jól tettem össze, erre figyeltem direkt.
Lehet, hogy a C3-as csapágyak miatt van?
Vagy a túl szoros illesztések miatt?
valakinek eladó s50 hengerfej-e?
Írsz az e-mail címemre vagy megadod a tiedet és akkor mondom a postázási címet?!
?
De bele lehet rakni, ugyanis a gyári 3 sebre is lehetne rátenni a 4.-et ha a csőtengelyen ott lenne a 3db furat.
Valamit te rontottál el, mert nem szabadna szorulnia.
Hézagolások jók, szabadon járnak a fogaskerekek a csőtengelyen?

Itt az eredeti szerelési videó.

http://youtu.be/RHIz4iL3VNo
Köszi a segítséget.
De akkor nem is rakható bele a 4-es váltó?
Mert C3-as csapágyakat raktam bele, most lett felújítva, akkor próbáltam a váltót is belerakni, direkt azért vettem.Ráadásul gyári 4-es váltó.A főtengely nem szorult, csak a kuplungtengely, meg a váltó:S
Próbáld meg csak kipufogó könyökkel!
mer nekem ugyan ez volt kiszedtem az Nes fojtást és jó lett!
lehet ki kell koxolni!