Jönni fog majd neked a hülyeség rogyásig, , hogy "endurónégygang" de ne hidd el.
A gyári blokkok uygan oylan váltókiosztással jöttek ki, mivel csak egyféle blokkot, és egyféle váltót gyártottak négysebességesből, és háromsebességesből is.
Hali, a gépemen 16N3-as karbi van (gyárilag folytott volt,kisebb a suber) van értelme kicserélni 16N1-es -re amin nagyobb a suber átmérő(dió). Jobban menne kicsivel? Köszi.
Azt a felhasználót keresem aki ide is töltött fel régebben videókat a simsonjáról.
Egy rotax 127-es hengert rakott a simsonjára,ha jól emlékszem.
De sehol sem találom a videot sem a gazdáját.
Helló szakik, kérdésem lenne:
S 51 gyújtás beállításakor a holtpontot(amitől visszamérek 1,6-1,8 mm) onnan vesszük mikor a dugattyú(gyertyanyilásban egy mérőpálca) már nem emelkedik tovább,vagy ez a pont és amikor visszaindul kb megfelezve,az a pont a kiindulási alap. Na ezt jól elmagyaráztam.
jó nyomon jársz, valamiért keveset kap, ezért nem indul hidegen.
Önmagában az, hogy statikusan az úszószint jó, még nem jelenti azt, hogy menet közben is!
Egy széria 50esnek is legalább anyni benzin kell, hogy az úszóházat tök üres állapotból 18-20 mp nél gyorsabban feltöltse a benzin.
(a kívánatos állapot inkáb 15 alatt van)
Ha ennél lassabban folyik le a benzin, menet közben elkevesel.
HA neked hidegindítási problémáid vannak, megvizsgálhatnád, hoyg nem ragad e le a tűszelep néha, illetve, hogy az úszó max lökete nincs e túl kicsire álíltva.
Ha ez oké, akkor előfordul, hoyg a szivatódzgattyújáról a gumi lejár, kiesik, és a szivató hol kinyit, hol nem.
A segitségét szeretném kérni valakinek,mert nekünk már feladta a leckét a simsonom:)-
Olyan gond lenne vele hogy ha este leteszem a motort és reggel menni szeretnék vele akkor nem indul be.Vagyis beindul de csak ugy ,ha leveszem a porlasztó mögötti gumiharangot,(ha ugy hivják)és befogom a kezemmel ,na akkor beindul,1,2,rugásra,.Ha beindult utána semmi baj vele,indul egy rugásra,megy szépen,van alapjárat,minden jo,leállithatom 3 óra mulva is indul,csak ha többet áll utána nem jó pl 10 órát.Melegen sincs gond vele10km,rre van a munkahelyem oda elmegyek leállitom utána is egy rugás,és megy.Igy a szívatóra gondoltunk hogy rossz,de viszont lefolytja a motort ha ráhuzom akkor az is jó nem?A gyári 50es fúvoka helyett ha jól tudom 67-et raktunk bele a szivato részéhez,hátha kevés a benzin és az a baj, de igy sem jó.
AZ úszó szint is jó,nem tudom mi lehet még a baj?
Valakinek van valami ötlete mi lehet a bibi?Köszönöm szépen a választ.Hello.Lajos.
A CDI jelenteése: Kondenzátor kisütögetéses gyújtás.
Ettől lehet még egyenes is mint a simsoné, vagy a babettáé, de lehet egy változó görbe is.
(mondjuk a simsoné sem egyenes, de ebbe most ne menjünk bele:)
Szóval annak, hogy a gyújtásrendszer a szikra egy kapacitív elem kisütögetésével keletkezik, semmi köze ahhoz, hogy a gyula egyenes, vagy szabályozott.
Szabályozott gyulánál még néhány-a szabályozást végző- elem is van az áramkörben, de a működés szempontjából ez lényegtelen, az alapel mnindkét esetben uygan az.
Alap esetben szikrát. Pontosabban lehetőleg minél kevesebb eltéréssel ugyan abban az időpontban szögben a felső holtponthoz képest. Erősen tuningolt motoroknál fordul elő szabályzott gyújtás 2T esetében. Általában gyorsításra rászabályoznak ( mivel egyébként a magas fordulatra hangolt motornak jártányi ereje sem lenne 8K alatt) magas fordulatra viszont vissza szabályoznak állag megóvási céllal és melegedési problémák ellen. Vannak olyan tuningok is amelyek kisebb előgyújtással szeretnek üzemelni magas fordulaton. De az nem nagyon fordul elő, hogy magasabb előgyújtást igényelne magas fordulatszámra. Az a 4T sajátossága. 80-as Piaggió verseny robogó gyújtási karaktere.
(lásd a MTB biciklinél ha NAGYOBB! fogaskeréken van a lánc akkor lassan mész de sokkal jobban tudsz gyorsulni, KÖNNYEBb TEKERNI! mint ha kis lánckeréken van a lánc elől, a pedálnál)
Ez nem baj.
Ez ilyen, általában a Simsonoknál rövid az egyes fokozat, tehát ha elől minél kisebb a lánckerék annál hirtelenebb (gyorsan pörög fel) a motor 1. sebességben.
2-es meg 3-asban meg jól húz de azt is hamar lepörgeti, és nem mész gyorsan(lásd a MTB biciklinél ha kisebb fogaskeréken van a lánc akkor lassan mész de sokkal jobban tudsz gyorsulni mint ha kis lánckeréken van a lánc elől, a pedálnál)
Nem tudom S50-en mekkora az gyári lánckerék fogszám ill. mekkora a max és a min, de ha nagyon rövid a felpörgés és 3.-at is simán kipörgeti akkor tegyél előre 1-2-vel nagyobb fogszámú lánckereket mint amid van.
Ezzel azt éred el ,hogy 1.es be nem csap hátra a motor, szolidabb lesz, de 2-es és 3-asban lesz értelmes sebességed(feltéve ha a motor ki tudja pörgetni azt a hosszú áttételt)
Ha meg nem erre voltál kíváncsi, akkor ne rágódj rajta, mert gyárilag ilyen a váltó kiosztás a Simsonokon, ahhoz ,hogy az egyes ne legyen hirtelen hanyatt vágós, ahhoz cserélni kéne egy egyedi 1.-es sebességi fokozatra a fogaskereket, amit csak gyártatni tudsz, tehát nem éri meg.
Elégedj meg azzal ,hogy ilyen a gyári váltó áttétel kiosztás, 1-es be felpörög 2-esbe meg bllőőőőőőőőőő, utána megint 3-asba blőőőőőőőő. Ezeken csak az első kislánckerékkel tud valamit javítani valamelyest, addig a pontig amíg még a motor legnagyobb sebességi fokozatban hajlandó elforogni, a lehető legnagyobb kislánckerekkel.
Vagy lehet hogy annyira erős a motorja, hogy 1-ben csak kapar a gép :). Amúgy állítottam a gyertyahézagon és most ha áll a motor arnyékon akkor is 1 rúgásra indul, úgy mint régen :)
A gyári blokkok uygan oylan váltókiosztással jöttek ki, mivel csak egyféle blokkot, és egyféle váltót gyártottak négysebességesből, és háromsebességesből is.