4 sebességes (Sperber, Habitch) váltót, német ebayről tudsz szerezni, de számíts rá hogy közel 40000Ft-os árakon szokott elkelni+ még a posta mire idejön németből.
S50B simóhoz keresek kipufogót könyökbilincsekkel együtt, gyújtáskapcsolót, esetleg 3 illetve 4 sebességes váltót, indexet karral együtt. ha esetleg tudtok szerezni, vagy rendelkeztek ilyenekkel, vagy van ötletetek, hogy honnan lehet szermányolni ezeket, pls jelezzétek.
Nekem egy olyan gondom lenne hogy egy S51B típusú Simsonom van és tegnap este elkezdte azt h bármit csinálok úgy veszi a technika mint hogy ha elkezdeném húzni neki...de hozzá se érek a motorhoz...
Tömören: felpörög a motor minden sebességi fokozatba úgy hogy a gázhoz hozzá se érek...Szerintetek Mi lehet a probléma?
Előre is Köszönöm a segítséget...
Azért nem mert semmi kené sem lesz(legalábbis nagyon csekély).
Ha jó fúróstól hozod el akkor azon látszanak a honolás nyomai (nem véletlen) ugyanis az olaj (TÉVESEN!) nem a tükörsima felületre tapad (ugyanis ennek a felületnek semmi olajtároló képessége sincs).
Ezért van olyan "árkos"-karcos felülete a honolt felületnek.
Azt mondják ,hogy a 10-12 mikronos felületi érdesség a megfelelő.
Egy részlet egy motorrevüs újságból:
"téves nézet ,hogy a tükröshengerfal a megfelelő, az ilyen falon az olaj nem tud megtapadni és nem képes a nagynyomású forró kipufogógázok átfújását megakadályozni.
Az ilyenkor átfújó forró szúróláng túlhevíti a gyűrűket, hengerfalat és a dugattyút ami ettől megszorul."
persze polírpaszta nélkül csak kis olajjal dolgozom be aztán lemosom tiszta benzinnel és összerakom...cssak nem érts félre hogy nem polírozószettel dolgozom össze. :)
Tényleg az igaz... DE lenne kérdésem hogy mi van hogy ha 1000res papírral felpolírozom a belülről hengert meg a dugót? kivéve gyűrűt. Akkor sokkal kevésbé kell járatni? Mert egyszer csináltam így. és érezhetően másképp reagál. Akkor a hónolás után látszik még a heger falon a csiszolás nyoma. És ilyenkor 1000re papírral polírozom az mennyire baj származik ettől? Deúgy szoktam hogy egy műanyagcsőre ragasztom kétoldali ragasztószalaggal ár rá a papírt és jó sokáig csiszolgatom amig nem tükörfényes lesz. CSak azért írtam le mert kiváncsi vagyok a véleményedre.
HA mechanikailag problémás a henger/dugó szett, vagy a beállítások nem jók, tehetsz bele BÁRMENNYI olajat, akkor is meg fog szorulni.
Viszont ha minden oké, nem fúrták félre, nem szar a dugó, ki van derékszögelve a hajtórúd, akkor 1/40-1/50 nel is simán be lehet járatni, és nem csak félgázon.
Nem a félgáz a lényeg, hanem hogy ne kapjon nagy terhelést, tehát bejáratás alatt nem célszerű a nyélgázas gyorsítás, hegymenet,, és nem célszerű tartósan a max fordulat 2/3 része felett forgatni sem.
De szerintme mindezeknél lényegesebb, hogy nem illik szétmelegíteni, az öntvénygyűrűset pláne.
Miért nem? A legtöbb motorszerelő így ajánlja. én is így járattam be több mocit, pl jawa mustangot, meg robogót. stb. a 1:50.es benzinnel meg fennáll a dugószorulás veszélye.
S50B simóhoz keresek kipufogót könyökbilincsekkel együtt, gyújtáskapcsolót, esetleg 3 illetve 4 sebességes váltót, indexet karral együtt. ha esetleg tudtok szerezni, vagy rendelkeztek ilyenekkel, vagy van ötletetek, hogy honnan lehet szermányolni ezeket, pls jelezzétek.
köszönöm!
nah de én mostmár kérek egy kis tapasztaltabb segítséget h nézee meg mit mond rá...
csak pont túloldalán.
és gyakran látok simsonosokat.
Nekem egy olyan gondom lenne hogy egy S51B típusú Simsonom van és tegnap este elkezdte azt h bármit csinálok úgy veszi a technika mint hogy ha elkezdeném húzni neki...de hozzá se érek a motorhoz...
Tömören: felpörög a motor minden sebességi fokozatba úgy hogy a gázhoz hozzá se érek...Szerintetek Mi lehet a probléma?
Előre is Köszönöm a segítséget...
Ha jó fúróstól hozod el akkor azon látszanak a honolás nyomai (nem véletlen) ugyanis az olaj (TÉVESEN!) nem a tükörsima felületre tapad (ugyanis ennek a felületnek semmi olajtároló képessége sincs).
Ezért van olyan "árkos"-karcos felülete a honolt felületnek.
Azt mondják ,hogy a 10-12 mikronos felületi érdesség a megfelelő.
Egy részlet egy motorrevüs újságból:
"téves nézet ,hogy a tükröshengerfal a megfelelő, az ilyen falon az olaj nem tud megtapadni és nem képes a nagynyomású forró kipufogógázok átfújását megakadályozni.
Az ilyenkor átfújó forró szúróláng túlhevíti a gyűrűket, hengerfalat és a dugattyút ami ettől megszorul."
Nem szóról szóra, de a tény ugyan az!
Akkor teszed tönkre jó eséllyel. Nem poénból vannak benne a hónolás nyomai.
Viszont ha minden oké, nem fúrták félre, nem szar a dugó, ki van derékszögelve a hajtórúd, akkor 1/40-1/50 nel is simán be lehet járatni, és nem csak félgázon.
Nem a félgáz a lényeg, hanem hogy ne kapjon nagy terhelést, tehát bejáratás alatt nem célszerű a nyélgázas gyorsítás, hegymenet,, és nem célszerű tartósan a max fordulat 2/3 része felett forgatni sem.
De szerintme mindezeknél lényegesebb, hogy nem illik szétmelegíteni, az öntvénygyűrűset pláne.