Sziasztok újra itt!
Azt szeretném kérdezni, hogy amikor a szimó bemelgszik üzemi hőm.re akkor leáll és csak néha van szikra és nem indul. Minden elképzelhető meg lett rajta csinálva, kicserélve (főtengő szimeringek kalapács, gyűrű, kábelek, 8as ngk) és mindig ezt csinálja. Vmi ötletetek van erre a problémára?(jah és karbi pucolás is volt)
Nekem meg olyan bajom van a kuplungal, hogy hidegen megcsúszik magas fordulaton! 10w40-es olajat raktam bele, gondolom már kopott ezért csinálja. 70-es a gép, elvileg erősebb rugó is van bennt, érezni is hogy a gyárihoz képes nehezebben lehet húzni! Ha leveszem a deknit, és megkuplungozom mit érdemes kicserélni benn? Elég a lamellákat, vagy a hézagolót is ki kell? Esetleg a rugót még mellé? Előre is köszönöm!
sziasztok, lenne egy kérdésem kuplunggal kapcsolatban (51-es blokk)
kissé kúszik a kuplungom tehát ha egyesbe kapcsolom a váltót, megugrik a motor és elindul előre, ha megtartom lábbal vagy fékkel akkor pedig leáll, holtjátékát akárhogyan állítom nem működik rendesen
kicseréltem a lamellákat, a kuplungpálcát, és a tányérrugót, valamennyivel jobb lett de nagyon kemény lett a kuplung és működésben sem tökéletes még.
remélem értitek amit leirtam és megkérdezném hogy mit tudnék vele csinálni hogy rendesen működjön
Utángyári hátsó lánckerék rendszerint brutális módon üt, pl ha olyan van, akkor azonnal csere. Annyira tojás alakú, hogy egyik állapotában feszes, másik állapotában laza a lánc.
Illetve általában a láncfeszességet atomul feszesre szokták állítani, illetve terheletlenül nézik, ami szintén változik, mert a lánckerék és a lengővilla forgáspontja nem azonos.
A láncot nem zsírozni kell, mert az nem megy be úgy a láncszemek közé.A megszakítófilcet pedig igen, azért kell olajozni, hogy az állandó súrlódástól a lendkerékkel ne kopjon olyan gyorsan.
Olajcsere mennyi időközönként esedékes? Igaz most cseréltem le, csak kíváncsi vagyok. Lánc zsírozás pedig gondolom mikor látja az ember, hogy nem olyan "most kentem be a láncot" féle. Megszakító filc olajozás az miért is kell? Hogy a lendkerék bütyke ne koptassa a megszakítót?
Én ilyet nem mondtam, mert már egy ideje nyúzom, sőt így is megy, hogy legutóbb 60-nál szétesett a lánc és letört a dekni aljából egy jókora darabot, ezért láncvédő gumim nincsen, csak hátul a bakelit.
(ami mos tmár műanyag utángyári.)
Attól tartok általánosítani próbáltál, de én nem az a Simson gyűlölő miértnemmegymármegintezaszar típusú emberke vagyok.
Nyilván rendkívül gyakran szedte le a deklit láncápolás céljából...
Ha lezedte volna, látja, mielőtt elfoygnak a fogak.
VAn ám a lánc kenésének megadott kilométer intervalluma, de azt kb annyira szokták betartani, mint az olajcserét, vagy a megszakító-kenőfilc olajozását.
oszt amikor a szerencsétlen motor elhal, mert kellett volna neki 3csepp olaj 1000 kilométerenként, akkor jön, hoyg szar a simson.
És mitől forgott el a lánc? El volt kopva a lánckerék már? A menesztelőnek nincs köze hozzá igaz? Esetleg úgy, hogy nagyot rántott és a kopott lánckeréken elforgott!
Nem tehettem semmit, városban voltam, a láncom feszessége pedig valamilyen okból állandóan változik, rendszerint lazább lesz.
Mire hazaér tem már semmi nem volt belőle...
Én is így szívtam meg egyszer, szerencsére nem mentem még el olyan messze otthonról.
Egy emelkedőn felmenni már nem tudott, mert kerregett mint állat.
A pöckökbe nekem is belemart, elég szépen, de csak látványra volt vészes.
Vettem bele egy újat és go =)
Bezzeg amikor a lánckerekem nyalódott le...
Majd megpróbálom a gyári szűrő rendszert kicsit átalakítani, hogy a levegőt ne a vázon keresztül szívja, talán akkor jobban érvényesül a nagyobb torokátmérő, ha meg nem jön be akkor megkereslek még kisebb fúvóka ügyben:)
Még csak most olvasom mit írtatok, rántani rántott, gázra, de mikor először szedtem szét őszintés nem értettem hozzá! (most sem, de már több mindent csinálgattam rajt!). Tegnap szétkaptam és láttam, hogy baj van! Picit már meg is nyaldosta a 3-3 kis "pöcköt" , de egyáltalán nem vészes. Ma dél előtt megkapta az új menesztőt, érezhetően jobb :). Mellékelek is egy képet.
Hogy összetöri? Vagy hogy folyamatosan "rángat"? Az előpbbi talán simsonnál annyira nem veszélyes, de valós. Az utóbbi meg magasszintü mechanika tananyag...
Azt szeretném kérdezni, hogy amikor a szimó bemelgszik üzemi hőm.re akkor leáll és csak néha van szikra és nem indul. Minden elképzelhető meg lett rajta csinálva, kicserélve (főtengő szimeringek kalapács, gyűrű, kábelek, 8as ngk) és mindig ezt csinálja. Vmi ötletetek van erre a problémára?(jah és karbi pucolás is volt)