Sziasztok!
Van egy SR50-es Simsonom, és olyat csinál, hogy menet közben teljesen véletlenszerűen leáll, és olyankor baromi nehéz újra beindítani (sok percen át kell rugdosni vagy tologatni).
Még amit megfigyeltem hogy csak akkor csinálja amikor rajta van a világítás. Szerintetek mi lehet az oka?
Másik: milyen áttételt tegyek rá, hogy ne egye meg olyan hamar a 4-est is? Most nagyon hamar kipörgi az összes sebességet, igaz nemtudom milyen rajta az áttétel, holnap megnézem.
Szeretnék segítséget kérni olyan témában, hogy miskolcon, vagy egerben vagy ezek környékén nem tud-e valaki olyan maróst, aki vállalja a simson s51 blokkjának hengerpersely befogadó furatának felmarását, hogy rámenjen a 70-es henger. Előre is köszönöm!
Hát igen, már akartam kérdezni ,hogy milyen gyújtással...
Nekem elv. ahogy már tudod bóbita lesz átalakítva, azzal is kell majd rendesen fényezni, szvsz lehet ,hogy tök mindegy mert így is úgyis, fényezős lesz.
Nem tudom, nekem Ford mondta (4 kelemen tulaj) ,hogy készítenek, vagy legalábbis nekik lesz valahogyan, ha arra járok egyszer akkor benézek és megkérdezem. De szerintem ha te is elmész neked is tud adni, bár nem tudom ,hogy mennyire vagy Pest környéki.
Monnyuk lehet, nekem selettra gyulám van, annak meg nulla a lendítőtömege.
Külön meg kellett tanulni rajtolni vele pedig akkor még volt rajta egyes fokozat:)
Ha ez segít elmondom hogy gyári simon volt nekem 11es és 3asban felbirtam kuplungal rántani az elejét, a vége meg 50 volt
Vhol van még egy 11es fogaskerekem, edzett acél, volt vele munka mert izzó wolframszállal kellet kivágatni a közepét
Ha leejted a betonra még félperc mulva cseng
Az is volt vele a baj. kb 2 év használat után egy homokdombra akartam felmenni és kupi nélkül bebasztam egybe és szétszállt a fogaskerék, de kopva nemvolt...
Extrém körülmények közt volt használva
Mikor Minituningos henger volt a gépemen 14-es fogassal egyáltalán nem kellet sokat csúsztatni a puklungot , viszont Svandának picit nehézkesebb volt a 12500 ra hangolt hengerrel . :)
Igen ezt tudom, pont ezért írtam a 11-es lánckereket, nem tudom ,hogy azzal mennyire kell "fényesíteni", hátha valamit javít a 2-esen, úgy ,hogy hosszabb legyen mint a gyári de ne legyen olyan fos elindulni mint pl 12-13 al, sajnos ez ügyben csak GI videójára tudok támaszkodni.
Hát látod azt nem tudom, lehetséges ,hogy a németek gondoltak erre, kitudja.
Viszont minap suliba menet láttam Újpesten szülőotthon környékén egy cégtáblát amin az is állt ,hogy fogaskerék gyártás egyszer ha lesz időm benézek, hátha elvállalnak ilyesféle munkát.
Ez a másodikból indított 5 ös váltó nekem is tetszik, 25:31-est meg tudok venni, és elköszörülni is, csak nem tudom ,hogy utcára mennyire használható. Lánckerékből mindenképp 12-13 kell.
Négy Kelemennél van állítólag 11 es is, azzal a 2-esből indított is talán viszonylag normálisan ugrik.
Fokozatkiosztás szempontjából teljesen jó a 2-esből indított 5-ös. Ill. végülis van rá némi esély, hogy a németek képesek voltak olyan fogaskerekeket gyártani az 5-ös váltójukhoz, amiknek kicsi a vesztesége. Alapvetően emiatt mondtam mindenből az egyedi gyártást, pontosan kiszámolt és legyártott fogaskerekekkel valószínűleg lehetne csökkenteni a hajtáslánc veszteségét. Ill. lánckerékre ugyanez vonatkozik.
Igaz hogy az awival hegesztett sokkal szebb, mondjuk úgy hogy ő kisebb haszonnal dolgozik, mint én. Nekem ez csak időszakos meló, amíg a motoromat befejezem, meg a sulira összegyűjtöm a pénzt. Utána abbahagyom. (kb 15-20 kipu)
A kipufogókat terveket mindig a kívánt alakhoz "felszeletelem", ha mondjuk kis szögben hajló kipufogót kérnek, akkor elég csak pár szelvényre a szűkülő kúp, viszont ha magasra nyúló végűt kérnek, akkor fel kell szeletelni jócskán, hogy az ív folytonos legyen és ne szakaszos.
Pontosan így, tényleg elég macerás, bár én nagyon türelmes ember vagyok.
Vizezéssel nem szeretnék kínlódni, mivel akkor postázgassak, majd visszaküldik, az megint pénzbe kerül, meg még a kivágás ára.
Igaz sokkal könnyebb és gyorsabb lenne egy rezó elkészítése a gépbeli tervtől a kész termékig, nem pedig 5,5-6 óra hossza.
Sziasztok! Egy S51-es Simsonom van. Évek óta nem használtam, aztán most elővettem és rendberaktam. Minden teljesen rendben is volt, bevett minden sebességet, nem volt semmi probléma. Aztán egyszercsak nem lehetett kiváltani 1-esből. Megálltam de állóhelyzetben sem vette az ürest, beragadt 1-esbe. Kicsit megmozgattam és végül kiakadt, azóta 1-es és üressel nincs semmi gond, viszont most meg a 2-est nem veszi, olyan mintha nem akadna be a fogaskerék, vagy nem tudom. Levettem a Váltó borítást, a váltókar nincs eltörve, nem tudom mi lehet a baja. Nincs véletlenül ötletetek? Előre is köszi!
Van egy SR50-es Simsonom, és olyat csinál, hogy menet közben teljesen véletlenszerűen leáll, és olyankor baromi nehéz újra beindítani (sok percen át kell rugdosni vagy tologatni).
Még amit megfigyeltem hogy csak akkor csinálja amikor rajta van a világítás. Szerintetek mi lehet az oka?
Másik: milyen áttételt tegyek rá, hogy ne egye meg olyan hamar a 4-est is? Most nagyon hamar kipörgi az összes sebességet, igaz nemtudom milyen rajta az áttétel, holnap megnézem.
Köszi előre is, üdv.
Szeretnék segítséget kérni olyan témában, hogy miskolcon, vagy egerben vagy ezek környékén nem tud-e valaki olyan maróst, aki vállalja a simson s51 blokkjának hengerpersely befogadó furatának felmarását, hogy rámenjen a 70-es henger. Előre is köszönöm!
Nekem elv. ahogy már tudod bóbita lesz átalakítva, azzal is kell majd rendesen fényezni, szvsz lehet ,hogy tök mindegy mert így is úgyis, fényezős lesz.
Külön meg kellett tanulni rajtolni vele pedig akkor még volt rajta egyes fokozat:)
Vhol van még egy 11es fogaskerekem, edzett acél, volt vele munka mert izzó wolframszállal kellet kivágatni a közepét
Ha leejted a betonra még félperc mulva cseng
Az is volt vele a baj. kb 2 év használat után egy homokdombra akartam felmenni és kupi nélkül bebasztam egybe és szétszállt a fogaskerék, de kopva nemvolt...
Extrém körülmények közt volt használva
Kozeee: tudnál olyan 11-es fogast nekem szerezni?
Viszont minap suliba menet láttam Újpesten szülőotthon környékén egy cégtáblát amin az is állt ,hogy fogaskerék gyártás egyszer ha lesz időm benézek, hátha elvállalnak ilyesféle munkát.
Ez a másodikból indított 5 ös váltó nekem is tetszik, 25:31-est meg tudok venni, és elköszörülni is, csak nem tudom ,hogy utcára mennyire használható. Lánckerékből mindenképp 12-13 kell.
Négy Kelemennél van állítólag 11 es is, azzal a 2-esből indított is talán viszonylag normálisan ugrik.
Vargarobinál az avis cucc ami azért sokkal szebb az 14 asszem.
Az tuti:)
Egyszer majd próbáld ki, a motor gyűrű nélkül is elindul, csak nem megy alacsony fordulaton.
Vizezéssel nem szeretnék kínlódni, mivel akkor postázgassak, majd visszaküldik, az megint pénzbe kerül, meg még a kivágás ára.
Igaz sokkal könnyebb és gyorsabb lenne egy rezó elkészítése a gépbeli tervtől a kész termékig, nem pedig 5,5-6 óra hossza.