Nem lehet.
Egy jó karban lévő 50ccm es motor nemigen megy 60 nál többet valósan.
CSak viszonyításképpen, éppen most lett lemérve fékpadon egy motor, ami 8 loerőt mutatott, az sem ment többet 85 nél.
Tudtam, hogy az órám kevesebbet fog mutatni a nagyobb lánckerék miatt, de azt nem gondoltam, hogy a kerékpáros mérő alapján 73-at megy a motorom. És igen, gyanakodtam, hogy elcsesztem a beállítást, de nem. Lecsekkoltam gps-el is (A cellux egy áldás ) , és ugyanannyit mutatott, +- 0,5 km/ó-val.
Na mármost lehet, hogy az öreg, akitől vettem, bejátszott valamikor egy 60-as hengert? Vagy tényleg mehet igy egy 50-es? Nos. Mit tippeltek?
Az óra a lánckerék tengely fordulatszámát méri, tehát minden esetben ugyan annyit mutat. De csak a ( jó esetben) 15-ös lánckerékkel mutat megfelelő sebességet. Kisebb lánckerékkel kevesebbet megy a motor a mutatott értéknél.
jól volt beállítva az óra?
egyébként amikor multkor vitatkoztunk azonn hogy az 50-es gyári simson megy-e 70-et akkor igazábol senkinek nem volt igaza
bővebben:
a gyári áttétel az 15-ös ha jól tudom
akinek ennél kisseb van annak kevesebbet megy igazábol de a mérő az többet mutat mer jól ki tud pörögni a motor mivel nem fogja meg a menetszél
ha nagyobb fogaskerék van akkor nem tud kipörögni a motor de lehet hogy többet megy annál amit mutat
ugyhogy inkább biciklis órával kellene mérni
a szakértők mit mondanak erre?
Elreszeled a gugattyú kúposságát.
0,02 illesztésnél még nagyon bőven marad felül olaj, hiszen a dugattyú kúpos, jó geometriújú dugónál hidegen fölül az illesztés majdnem egy tized.
Rossz geometriájú dugón meg nem lehet segíterni.