Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát a javítókészletből nekem csak küszöb van meg. Azt viszont irigylem, hogy felétek sok a maszek, itt jóformán semmihez nem találsz kontárt sem. Valószínűleg kimenekülnek a szomszédba dolgozni.
persze én könnyen járatom a számat, mert azt hiszem, mindenkinek akkora műhelye van, mint nekem. de az az igazság, mikor lakótelepen laktam, nulla műhely, akkor, a küszöbön bütyköltem a dolgokat. És azért értek minden "taknyoláshoz", mert sosem volt zsugám a szerelőre, meg aztán abban az időben hol volt ennyi maszek, mint ma? Nálunk, a Templom utcában volt egy szerelő, akit ha centírozással mertem zavarni, először is kétségbe vonta az épelméjűségemet, aztán megmutatta hogyan kell csinálni,
végül elzavart a jó büdös fenébe. Kénytelen voltam megtanulni. Üdv!
Hát leírva nem tűnik lehetetlennek. A gond, hogy mindezt a garázs előtt kell csinálni. Ha nincs benn a kerék, nem lehet a pici helyre keresztbe betolni és blokkolja a kocsit. Szóval műhely és szerszámok nélkül eddig is elég sok mindent megcsináltam, de ide most kellene egy csere. utána már lehet dolgozni a régin!
Azért köszi.
Üdv:papa
a küllős kerék centírozása: először is gyártasz egy küllőanya kulcsot, a hosszúsága akkora legyen, hogy a másik küllőbe ne érjen bele forgatásnál. Gumítlanítod a ráfot, magyarán, leszeded a gumit róla, csinálsz /akár fából is/ egy felfogatóbakot, kereket a tengellyel fixen rögzíted és elkezded forgatni, lágyan, nőiesen. Fogsz egy akármilyen zsírkrétát, és lassan el kezded tolni a ráf széle felé. Ha üt a kerék, a zsírkréta nyomokat hagy rajta. A nyomnál levő szembenálló /átlós/ küllőanyán húzol, a nyomoldali küllőanyán, pedig engedsz. Vigyázz! max fél és negyedfordulatokról van szó! És amikor beállt a ráf, végigpengeted a küllőket egyenként, mint egy hárfajátékos, nincs e túl feszes közöttük. Ugye, hogy nem nagy varázslat?
egyébként a "whittmann" javítása rém egyszerű. ha úton vagy, bicskaheggyel kifúrod a fémsapkákat és egy picurka rézszálat átfűzöl rajta, a végeit elhajtod, oszt kész. Otthon ugyanez, csak lecinezed a drótok végeit. Arra ügyelj, hogy azért ne kerítésdrót vastagságút fűzzél bele!
Egy akárhanyadik benzinkútnál végülis kaptam...
Szinte minden tesco meg obi áruházban kapsz üvegbiztit. Nem csak az Enfieldbe kell ilyen, hanem más motorokba is, megy csónakmotorrokba.
Üdv: f
Öööö, a maga kategóriájában nem.
De tudod, hogy én minden motort szeretek.
Nem.
Az új részen lakunk, ha Veresről jössz Fót felé kell kanyarodni és a Csomád végét jelző táblánál azonnal jobbra, majd rögtön balra, Fóti utca 5/b.
Gondolhatod, hogy kivert a víz... De szerencsém volt, pár perc kísérletezés után láttam egy szikrát és meglett a bűnös. Most viszont át kéne nézni az egész rendszert, nem hiányzik az ilyen a pesti dugó kellős közepén.
Sajnos olyan nyolcasféle. Most tekertem 100 km-t, ha muszáj, meg lehet szokni. Azért egy új lenne biztos megoldás.
Gratulálok a tehetségedhez! Egy eldugott helyen levő zárlat több napra is adhat elfoglaltságot!
Üdv:papa
Szia!
Pl Vácon a Hornos Kft-nél, a Zrinyi-Lemez utca sarkán a volt Hiradás épületében, vagy a Rádióamatőr boltban szintén Vácon. De neked Dunakeszi közelebb van, ott is kapsz a városháza melletti alkatrész boltban. 2 hete Veresegyház felől, átgurultunk Csomádon, de sajna nem tudom a címed, megnéztem volna a géped. Üdv: Imre
Nyolcas ment bele? Ha sikerül újat venni, esetleg érdemes kísérletezni a régivel, türelemmel ki lehet belőle húzni otthon is.
Tegnap megtréfált a gépezet, leállt, kiverte a biztosítékot. Az akku mögött beszorult egy vezeték és kidörzsölődött, ettől lett zárlatos. Most már csak az a gondom, hogy kéne venni pár üvegbiztosítékot, és ahol kerestem, (benzinkút) ott tán nem is hallottak ilyenről. Csak késes van. Hol lehet ilyesmit kapni?
Köszönöm az infót!
Lehet elvileg Dorogon rendelni hátsó kereket? Azt hiszem a defektnél kaphatott egy ütést. Ma ismét szétszedtem, összeraktam. Elvileg tökéletes, de sztenderen forgatva van egy kis játéka. Ezt érezhettem már egy ideje.
Üdv:papa
Sajnos csak a Buafoki úton.
Üdv Urak!
Ismer valaki olyan műhelyt, ahol küllőket tudnak beállítani?
Szia!
Mindenesetre ne sokat vacillálj, mert nem marad vásárolható darab.
Bár.., pont 2 éve én az "utolsó darabok egyikét" vásároltam meg.
Üdv: Imre
Nekem az Electra mellett nincs másik motor. Még most is használom, a hajnali 2-3 fokban is simán indul, csak pár percet melegíteni kell.
Majdnem 1000 km-t mentem már vele szeptember vége óta. Eddig egyszer kezdett valamiért menet közben prüszkölni, de abbahagyta, tán bekapott pár csepp vizet. A fogyasztása valami szenzációs; nem több 3 liternél, már a harmadik tankolásnál ennyit számolok.
Olyan 80-90 körül a legjobb menni vele, 100-nál már rezonál egy kicsit.
Ha második/harmadik motornak szánod, akkor biztos nem csalódsz benne. Nem találkoztam még ennél szerethetőbb motorral.
Kedves Imre köszönöm a válaszod,igazábol tudom miröl beszélsz,már jo pár éve vespázom csak szeretnék mellé egy másik motort,egy kicsit nagyobbat egy kicsit mást .
Amennyiért az előző hozzászólásomban szerepel az a motor, AZONNAL meg kell venni! Még ha erre rájön a regadó és az üzembehelyezés is (nem tudom, így van-e)!
http://www.hasznaltauto.hu/motor/royal_enfield/royal_enf
ield_bullet_500_utolso-3347559
Ez vajon melyik kereskedésből származhat?
Azt tudom, hogy az enyém Csiki-Begés volt.
Mindenesetre jó áron van, aki teheti, gyorsan vegye meg!
Szia!
Nem tudom a régebbi fórumos hozzászólásokat olvastad-e?...
Néhány sort kigyüjtöttem neked meggyőzés gyanánt..........

........Az Enfield egy igazi emócionális motor. Olyan mint az Alfa Romeo. Nem racionális választáson alapul. Ez egy vadonatúj veterán motor. Ráadásul szakzsargonnal "nagykalapács", azaz nagyküblis egyhengeres. Aki rajong a veteránokért, vagy a nagykalapácsokért, esetleg mindkettőért, na, annak való az Enfield.
A szerelés igényről annyit, hogy ezt legalább szerelheted, ha akarod, nem csak nézegetheted, ha hideg van, vagy esik az eső. Ha nem akarod, nem szereled.
Én 2 hónap alatt 2000 km-t mentem vele és nem tudok vele betelni. Pedig nem is közlekedési eszköznek vettem, csak hobby célra! ..........
.............Én a Royal szépségekkel arra jöttem rá, hogy bizony meg kell érteni, ezek a motorcsodák nem egy újra gyártott, nem egy új technikai tervezésű motorok, hanem bizony az utolsó csavarig az 50-es évek hangulata! És ez mindenre igaz! A mai ember elvárásai teljesen mások mint az 50 évvel ezelőtt élt embereké! Ma mindennek passzolnia kell, mindennek tökéletesnek kell lennie! A mai motorok luxuscikkek! Egy Royal még ha egy kicsit gondozás igényes is, de bármikor elvisz bárkit szó szerint a világ végéig! Ha baj van bármikor megszereled! A mai motorok.........hát nem tudom! Megnézném, hogy szibériában hol van számitógép amivel a befecskendező elektronikát be lehet állitani?! ...........
........ vettem egy új \"veterán\" motort. Egy csoda érzés ahogy dohog. szörcsög az ember alatt, különösen élvezem amikor lejtőn motorfékkel megyek lefele, és szuszog. dorombol mint egy macska. Az biztos, hogy evvel nem fogsz aszfaltot szaggatóan elindulni, repeszteni kiló harminccal, de amikor beállsz a többi motor közé a tiédet fogják körbevenni, és téged fognak irigyelni. ..........
.........sokat használom, mit mondjak még, ja igen az a bizonyos "Enfield érzés ". Menj vele egy próba kört és megtapasztalod. A feleségemet /leányomat nehezen tudtam rávenni, hogy felüljenek a gépre, de azóta nem tudok egyedül menni sehova mindíg van valaki a hátsó ülésen......
Hát meggyőzésre hirtelen ennyi.
Imre