Pedig a mostani benzin nagyon aggresszív! Sokkal inkább, mint a régi szép ólmozott időkben. A kopogásgátlás miatt aromás vegyületeket kevernek bele az ólom-tetraetil helyett. Nem kifejezetten korrozív, de a nem megfelelő festéket felmarja, a gumialkatrészeket felpuhítja, felduzzasztja. És ha nincs védelem, azért a víz jelen van és két-három tél alatt tiszta rozsda lesz az egész tank belseje. Persze a mai spéci műanyag tartályoknál ez nem probléma, azokat nem bántja és nem is rozsdásodnak.
Papa! Ha már a gyújtásnál tartunk, az a dekli, ami a megszakítót takarja, nagyon savanya! Imre említette az egyik sorstársunkat akinek elmarta a csapágyát a zsír Nem is csodálom! Szinte a szabad ég alatt dolgozik a megszakító. A légköri párának ez a dekli smafu, az esőről nem is beszélve. Mindenesetre beprogramoztam az agyamba, ha dűlőre jutok vele, megírom. Üdv: Janiapu
ps: szép a dekli, de ezzel vége is a dícséretének.
Imi! Ahogy végiggondolom, ezt a tankfestést, muszáj? Hiszen a benzin nem korrozív, ami vizet meg a kutasoktól kapunk, igen hamar elmegy a porlasztóba és szépen kipöfögjük. Abból indulok ki, hogy egyszer szétszedtem egy marmonkannát és bizony sima vaslemezt találtam belülről. Semmi festék. Mindenesetre, ha tudsz, nézz utána, mit mondanak az okosok a festésről. üdv:Janiapu
Sziasztok! Most, hogy mondod beugrott, aug. 6.-án a nógrádi várnál ugyanígy jártam, se kép-se hang, tartalékra téve viszont elindult. Vissza is fordultam az első benzinkuthoz, ahol csak 5 l ment bele. Azaz nálam is lesz egy tank mosás. Én járatom a veterán újságot, abban van leírás a tank belső festésére, festéket is ajánlanak, ha valakit érdekel megkeresem a cikket, az interneten könnyebb lesz megkeresni. Üdv.: Imre
Sziasztok Fijugg! Éppen kapóra jött a leveled, most értem haza a gurulásból. Biztos ami biztos, vettem egy pótgyertyát, meg egy pipát. Mikor megjegyeztem a kereskedőnek, hogy ezek nem szétszedhető pipák, sűrűn bólogatott és valami előírást emlegetett ezzel kapcsolatban. No és a piros lámpánál gondoltam Rátok, mert a gép előadta a hattyú halálát. Én, a szokott módon tartalékba tekertem a benzincsapot és azonnal elindult! Tele a tank, tehát nem ez a gond. Úgy hámlik, mint a hátam az egész napos kapálás után! Szerintem ez ügyben kéne valamit lépni, mert pontosan ma reggel néztem át a gyújtásrendszert, mindent műszerrel kimértem, tehát az oké. Lehet hogy a karburátor is tuti? Higyjétek el, hogy a vándorszutyok nem avarkori ballada! Üdvözlettel minden jóakaratú embernek, aki szeret pucéran motorozni a kánikulában! Janiapu
Üdv Mindenkinek!
Nagy figyelemmel követem kezdettől az ügyet, mindenképpen lesz tanulsága, bár szegény Kobold most ezt másképp látja. Egy éve, tavasszal, a bejáratás ideje alatt voltak hasonló, rejtélyeim. A gyertyát visszavettem 7-esre, hogy meglegyen az öntisztulás. Ha hidegre fordult az idő, utána is ezt csináltam. Most már régóta kinőtte ezeket. A pipa, a kábel, olyan darabok, amiből nem árt, ha van otthon. Egy gyors csere kizár néhány okot, és mehetnek vissza a tartalékba!
Azért az öregebbek még emlékszenek Gordon barátunk indiai útjára. A naplójából kiderült, hogy indulás előtt gyakorlatilag átépítette a gépet. Az út vége felé lerohadt az elektronikus gyújtás hibája miatt. A mechanikussal már Alaszkában volna. Szerintem az új dolgok régi környezetbe rakása nem mindig szerencsés!
Gonosz dolgokat képes művelni egy rossz gyújtótekercs is. Ugyanis lehetséges, hogy nem egészen rossz, csak félig, ilyenkor pl. hidegen működik tökéletesen, mikor aztán bemelegszik, elkezd áthúzni benne a szikra, esetenként teljesen megáll. Mikor aztán fél órás rugdosás után újból kihűl, mintha mi sem történt volna újból rendesen megy.
Talán kondenzátorral is lehetnek ilyen gondok.
Szióka! várj még azzal a karburátorkidobással, próbáld meg logikusan végiggondolni, mi, mitől van. Ma reggel szétkaptam a gépet, átnéztem miféle gondok adódhatnak és ismételten felhívnám a figyelmed a tisztaságra és figyelmesen nézd át, hogy nincs e elszabadulva valami fúvóka, vagy pöcök, vagy akármi, ami megmérgezi az életedet. Aztán rájöttem valamire, ami régebben sok bosszúságot okozott és szinte kideríthetetlen. A gyertyapipa! Ahogy elnéztem, ez már szétszedhetetlen és a benne levő 5 kiloohmos ellenállatot csak multiméterrel tudod kimérni, hogy jó e! Szóval, mi azt csináltuk régen, hogy az első mozdulattal kihajítottuk ezeket az ellenállásokat és egy rézdarabbal pótoltuk, ami nem tud tönkremenni. Hogy mások ezentúl a tévéjükön kísérhették figyelemmel a motorunk pöfögését, letojtuk. Lehet, ez okozza a grimbuszt, de hangsúlyozom, ez csak egy ötlet. Üdv:Janiapu
Adja isten, hogy az az én motorom legyen!
Ha addigra "betörtem" az új paripát, akkor szívesen csatlakoznék, bár nem 100%, mert a család is közbeszólhat.
Én már teljesen tanácstalan vagyok,viszont az biztos,hogy ezt a karburátort ledobom róla,ha az a baj,ha nem,mert elegem van belőle.Aki ezt a dúsítót kitalálta,annak az anyja az utóbbi időben csuklik rendesen.Egyik piros lámpánál leáll,mert nincs alapjárat, a következőnél meg majd felszáll,mert nyélgáz az alapjárat,anélkül,hogy bármit is tekergetnék.Ma reggel odáig fajult a dolog,hogy csak azért tudtam hartáról hazajönni,mert volt nálam tartalék gyertya,mert meg sem böffent,fél órát dolgztunk rajta,mire megfejtettük,hogy benzin van,valószínű még sok is,mert fekete a gyertya,de haza is vágta,mert csak belűl szikrázott néha kicsit.Aztán az új gyertyával megint minden fasza volt az első 30 km-en,és utána kezdődött a durrogás,szaggatás előről. A legjobbat viszont elfelejtettem,még az elején,most,hogy kaptam bele való égőt a lámpába,megjavult a féynkürt is,és a váltásból is eltűnt az a pár másodperc sötét.
Szia Zotyesz! Szept. 19. szombat 10 óra Visegrád ! Várunk téged is. Valszeg mi a Dunakeszi-Horány kompon megyünk át, a 8ó55-össel. Megcsodálhatjuk az új gépedet, te meg sok érdekes infót szerezhetsz. Mellesleg gurulunk egy jót. Lehet a te gépedet láttam előkészítés alatt szombaton, amikor Dorogon jártam ? Üdv: Imre
Sziasztok! Ahogy itt olvaslak benneteket, egyre kisebb leszek szégyenemben , és már lassan be sem merek hozzátok jelentkezni az ultramodern Electrámmal, amit, remélem, a jövő héten átvehetek .
Mentségemül szolgáljon, hogy túl vagyok két Pannonián, rajtuk állíthattam elég gyújtást...
Sziasztok! Most miről csacsogunk? Higyjétek el, visszatért a régi feeling! Kapcsoljátok már ki a "modern" agyatokat és ússzatok vissza az időben! Amit vállaltunk, időutazás. Egy rossz szót sem az Enfieldről, csak türelmesnek kell lenni hozzá. Ez a fórum /is/ nagyon jó, hogy megvitassuk a műszaki gondokat, de kérlek Benneteket, ne legyetek türelmetlenek, mert ez a gép szeretetreméltó! Kibekkeljük a gyermekkorát /aki szülő, az tudja mivel jár/ és utána hűséges társ lesz évtizedeken keresztül. Mint mindig, most is példálózni fogok. Annak idején rengeteget fotóztam és anyagilag a Zenitet engedhettem meg magamnak. /orosz masina/ Egyszer, egy problémás esetnél ütőfegyverként használtam, de semmi nem történt, a gép továbbra is normálisan tette a dolgát. No, aztán volt rá pénzem és vettem egy Practicát./német Zeiss masina/ Nos, az attól megadta magát, hogy keményebben tettem le az asztalra. Értitek mit szeretnék elmondani? Remélem.
Üdvözlettel:Janiapu
Sziasztok! Motorozás közben, ma nekem is egyszer, miközben le kellett fékezni és visszakapcsolni 1-be, tüsszentett egyet a motor és leállt. A piros indítókapcsolót ide-oda kapcsolgatva, egyszer csak elindult. Utána menet közben próbáltam a kapcsolót kikapcsolni, majd be, durrogott szépen. Lehet ez a kapcsolód kontakt hibás, mindenesetre én is a gyújtásnál keresném a hibát. Bementem egy Esztergomi Royalos barátomhoz ő egy csapágyat mutatott amelyik a megszakítót emelgető tengelyen van. El volt rozsdásodva a golyókosár teljesen, alig-alig forgott. Neki emiatt a gyújtás állandóan elállítódott. Ez is lehet a baj oka.
Szikszai Feri-vel egyetértek egyébként, a hagyományos megszakítós gyujtás volt az egyik ok amiért az RE-t választottam.Gyertya-megszakító-gyujtótrafó-kondi, ebben a sorrendben szokott a legtöbb hiba lenni. Mindenesetre egy tank kimosás soha nem árt. Üdv: Imre
Sziasztok! Én a megszakítós gyújtásra esküszöm. Az elektronikus ritkábban megy tönkre, de akkor garantáltan az út szélén maradsz. A megszakítósnál meg hát legyen nálad tartalék megszakító, kondi, és ha több ezer Km-es túrára mész, akkor egy trafó is. Így garantáltan nem maradsz az út szélén. Aki ilyen motorral jár, az vegye a fáradtságot, hogy értsen egy kicsit hozzá. (emlékezzetek! A megszakítót egy kis csiszpapírral helyre lehet hozni, a kondinak ideiglenesen megfelel egy krumpli, vagy egy béka is, a gyújtótekercset lehet helyettesíteni a világítástekerccsel. Trafó helyett pedig bármilyen trafó megteszi, ha baj van.
Engem a Harley miatt fársztanak ezzel,annyira egyszerű lenne az életem,ha lecserélném a gyujtást,de az nem rock,ez a rock,szívni vele,és nem tudni,hogy mi miért van!
Endrével beszélgettünk a múltkor az elektronikus gyújtás cseréről.
Bár Neki sosem volt ilyen jellegű baja.
A tank tömődése mellett szól, hogy rugdosás során mozog a benzin a tankban és ami elzárja a nyílást, elmozdul.
Ez után ismét jut üzemanyag a karburátorba.
Az igazság a szerelés során fog kiderülni.
Szia Kobold,
Ezek az esetek hozzátartoznak a régi technikához. A tünetek, amiket leírtál, kifejezetten elektromos jellegűnek tűnnek. Lehet kondenzátor, megszakító, gyújtástrafó, vagy egyszerű kontakt ügy. Egy igazi veterános nem dühöng ezen, inkább egy jó kis kihívásnak tekinti a kérdést. Ha nem szeretnél ilyenekkel foglalkozni, a legjobb megoldás a mechanikus gyújtás lecserélése, elektronikusra. Az mindig működik és ha bármilyen gond van, a megszakító, kondenzátor, trafó azonnal kiesik a lehetséges bajforrások közül. Tizenévesen én is szívesen babráltam az öreg motorok mechanikus gyújtásával. Ma már azt vallom, hogy a bármilyen öreg, vagy öreg technikájú gép legyen, a gyújtást azonnal elektronikusra kell cserélni, mert ezzel a bosszantó kis hibák 90 %-a elkerülhető.
Ne félj, marad elég kihívás a motoron, akkor is, ha legalább a gyújtást már kipipáltad.
Üdv:
Attip
Sziasztok! Tényleg, komolyan mondom, hogy a legtöbb műszaki probléma annyira banális, hogy utólag kínos mosollyal az arcunkon beszélünk róla. Tegnap történt: az automata mosógépünk megadta magát. Zúgott, de nem csinált semmit. Szétszedtem, gondoltam valamelyik csati leszédült a helyéről, vagy valami más látható dolog lesz a hiba okozója. Semmi. Na, ma kijött a szerelő, leszedte a vízcsatlakozót, körömkefével kipucolta és lőn csoda! Működött! Én, a mindentudó műszerész, meg süllyedtem a föld alá!
Ami meg a csikókort illeti, mint már említettem, ezek a régi konstrukciók úgy húszezer kilométer után érnek a kamaszkorba és ha rendesen használod, százötvenezer körül gondolkozhatsz az újragyűrűzésen. Mivel hosszúlöketű gépről van szó, az örökkévalóságnak gyártották őket annak idején. Az akkori gyártási és tervezési filozófia szerint. Példaképp említeném egy zuglói ismerősömet, aki egy második világháborús boxeres BMW-vel mászkál mind a mai napig, pedig eme motor jó pár évtizedig a Moképnél szolgált, naponta többször cipelte a mozik között a filmtekercseket, esőben, hóban, kánikulában. Úgyhogy, kedves barátom, számíthatsz rá, hogy az Enfield elkísér szinte egy életen át! /hacsak agyon nem lövöd.../
Jó gurulást srácok! Janiapu
De,gondoltam arra is,de igazából a karburátorba nem találtunk semmit.Igaz,nekem egyszer az egyik traktorom csinálta ezt,addig addig,mig felfújtam a pofám,leszedtem róla a tankot,és két jó tenyérnyi darab szigetelő gumipaszta úszott benne,amit néha elkapott a szívócsonk.Annyiszor szedtem már le a tankot,de annyira nincs kedvem hozzá,pedig tudom,hogy nem tart sokáig.Majd meglátom,ha holnap is szaggat,lehet nekifogok.Egyébként arra is gondoltam,hogy lehet,valahol a gyujtásrendszerben valami kidörzsölődött,és amikor letestel,durrog,mert inkább ilyen a tünet szerintem,egyik pillanatról a másikra,és aztán ahogy jött,el is tűnik.
ps: szép a dekli, de ezzel vége is a dícséretének.
Nagy figyelemmel követem kezdettől az ügyet, mindenképpen lesz tanulsága, bár szegény Kobold most ezt másképp látja. Egy éve, tavasszal, a bejáratás ideje alatt voltak hasonló, rejtélyeim. A gyertyát visszavettem 7-esre, hogy meglegyen az öntisztulás. Ha hidegre fordult az idő, utána is ezt csináltam. Most már régóta kinőtte ezeket. A pipa, a kábel, olyan darabok, amiből nem árt, ha van otthon. Egy gyors csere kizár néhány okot, és mehetnek vissza a tartalékba!
Azért az öregebbek még emlékszenek Gordon barátunk indiai útjára. A naplójából kiderült, hogy indulás előtt gyakorlatilag átépítette a gépet. Az út vége felé lerohadt az elektronikus gyújtás hibája miatt. A mechanikussal már Alaszkában volna. Szerintem az új dolgok régi környezetbe rakása nem mindig szerencsés!
Talán kondenzátorral is lehetnek ilyen gondok.
Ha addigra "betörtem" az új paripát, akkor szívesen csatlakoznék, bár nem 100%, mert a család is közbeszólhat.
Én már teljesen tanácstalan vagyok,viszont az biztos,hogy ezt a karburátort ledobom róla,ha az a baj,ha nem,mert elegem van belőle.Aki ezt a dúsítót kitalálta,annak az anyja az utóbbi időben csuklik rendesen.Egyik piros lámpánál leáll,mert nincs alapjárat, a következőnél meg majd felszáll,mert nyélgáz az alapjárat,anélkül,hogy bármit is tekergetnék.Ma reggel odáig fajult a dolog,hogy csak azért tudtam hartáról hazajönni,mert volt nálam tartalék gyertya,mert meg sem böffent,fél órát dolgztunk rajta,mire megfejtettük,hogy benzin van,valószínű még sok is,mert fekete a gyertya,de haza is vágta,mert csak belűl szikrázott néha kicsit.Aztán az új gyertyával megint minden fasza volt az első 30 km-en,és utána kezdődött a durrogás,szaggatás előről. A legjobbat viszont elfelejtettem,még az elején,most,hogy kaptam bele való égőt a lámpába,megjavult a féynkürt is,és a váltásból is eltűnt az a pár másodperc sötét.
Mentségemül szolgáljon, hogy túl vagyok két Pannonián, rajtuk állíthattam elég gyújtást...
Üdvözlettel:Janiapu
Szikszai Feri-vel egyetértek egyébként, a hagyományos megszakítós gyujtás volt az egyik ok amiért az RE-t választottam.Gyertya-megszakító-gyujtótrafó-kondi, ebben a sorrendben szokott a legtöbb hiba lenni. Mindenesetre egy tank kimosás soha nem árt. Üdv: Imre
Bár Neki sosem volt ilyen jellegű baja.
A tank tömődése mellett szól, hogy rugdosás során mozog a benzin a tankban és ami elzárja a nyílást, elmozdul.
Ez után ismét jut üzemanyag a karburátorba.
Az igazság a szerelés során fog kiderülni.
Ezek az esetek hozzátartoznak a régi technikához. A tünetek, amiket leírtál, kifejezetten elektromos jellegűnek tűnnek. Lehet kondenzátor, megszakító, gyújtástrafó, vagy egyszerű kontakt ügy. Egy igazi veterános nem dühöng ezen, inkább egy jó kis kihívásnak tekinti a kérdést. Ha nem szeretnél ilyenekkel foglalkozni, a legjobb megoldás a mechanikus gyújtás lecserélése, elektronikusra. Az mindig működik és ha bármilyen gond van, a megszakító, kondenzátor, trafó azonnal kiesik a lehetséges bajforrások közül. Tizenévesen én is szívesen babráltam az öreg motorok mechanikus gyújtásával. Ma már azt vallom, hogy a bármilyen öreg, vagy öreg technikájú gép legyen, a gyújtást azonnal elektronikusra kell cserélni, mert ezzel a bosszantó kis hibák 90 %-a elkerülhető.
Ne félj, marad elég kihívás a motoron, akkor is, ha legalább a gyújtást már kipipáltad.
Üdv:
Attip
Ami meg a csikókort illeti, mint már említettem, ezek a régi konstrukciók úgy húszezer kilométer után érnek a kamaszkorba és ha rendesen használod, százötvenezer körül gondolkozhatsz az újragyűrűzésen. Mivel hosszúlöketű gépről van szó, az örökkévalóságnak gyártották őket annak idején. Az akkori gyártási és tervezési filozófia szerint. Példaképp említeném egy zuglói ismerősömet, aki egy második világháborús boxeres BMW-vel mászkál mind a mai napig, pedig eme motor jó pár évtizedig a Moképnél szolgált, naponta többször cipelte a mozik között a filmtekercseket, esőben, hóban, kánikulában. Úgyhogy, kedves barátom, számíthatsz rá, hogy az Enfield elkísér szinte egy életen át! /hacsak agyon nem lövöd.../
Jó gurulást srácok! Janiapu