Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez itt egy RE, kb 2090 méter magasan.
Egészen Pontosan Szlovéniában a Mangarton.
Aki még nem volt ott, ne hagyja ki!
Sziasztok! Hasonlóképpen jártam, mikor egy baráti családot elvittem Tésára. Leparkolok, bemegyünk a vendéglátókhoz, a szokásos körbenyálazás után indulunk haza és akkor megláttam, hogy a bal első kerékagyból egy sárgás lé csurog. Mire gondol az ember? Jesszusom! Elment a fékolajam! Belenyúlok, dörzsölgetem, de valahogy nagyon híg volt ez az "olaj". Megszagolom, még szerencse, hogy nem kóstoltam meg, akkor mondja a házigazda, semmi gond, errefelé a kutyák lepisálják az autók kerekeit.....
Hogy ebben mi a jó a kutyáknak? Janiapu
Sziasztok! Ezt el kell mesélnem....
Találkoztam ma egy falumbeli sráccal aki akkoriban szemezett egy Royal Enfielddel, de végül H-D lett belőle.
Azt olvastam a RE-ről, hogy rossz a fékje, mondta.
Ott dübörgött a posta elött, már rég meg akartam nézni a gépét. Az első kereke tömény rozsda, a küllőktől a felniig.
Rideg tartáson van? kérdem. Igen. és a kutyám előszeretettel lehúgyozza a kereket, mondja. Hát tudjátok én szeretem a kutyát , de.............
Üdv.: Imre
Ja, és még valami, amitől nagyon felment a pumpám! Volt egy zenekar, amelyik háromnegyedórán keresztül csak hangolt, néha beleröfögtek a mikrofonba, gondolom ez nekik jópofi dolog volt, a tömeg céltalanul hömpölygött, én egyik cigit szívtam a másik után, na aztán tele lett a t..öm és hazajöttünk. Üdv: Janiapu
Szia! Szólj a mamának, ne duzzogjon, mert az egész egy nagy át...s volt. Mi lementünk a Duna partra, hatalmas tömeg, persze a motorral könnyen furakodok, lecihelődünk, már a sörünket isszuk, mikor egy tag végigüvölti a környéket, hogy a tüzijáték nem itt lesz, a főtéren tartják meg. No, erre a tömeg nekilódult, mi is, cikis helyzetek sorozata, a főtéren iszonyú tömegnyomor /engem a hetes buszra emlékeztetett, Pesten/ és végül a házak teteje felett lehetett látni egy-két villanást, a belváros felől, és az egész móka tíz percig tartott. Kérlek, ne bánkódjatok, csak a fölösleges bosszankodástól menekültetek meg! Üdv: Janiapu
Szia! Sehol nem találtam az interneten mikor lesz az esztergomi tüzijáték. A nagymarosi viszont le volt írva, hogy ma 20.-án lesz, itthon is maradtunk, este meg halottuk a durranásokat..... Az asszony 1-2 napig biztosan nem szól hozzám....Szóval az internet is csak annyit ér, mint aki írja.
Viszont elküldtem a meghívót a Baráti körbe, csak jelöld be és szabad a pálya.
Imre
Sziasztok! A tegnap esti Esztergomi tüzijáték fő attrakciója az Enfield volt a főtéren. Állítom, többen csodálták meg a motort, mint az égen látható sziporkázást! Janiapu
Ja, és még valami! Hosszú ideig dolgoztam a vendéglátásban, /meg a párom is/úgyhogy ha valaki a családban fogyasztóvédelemről, meg hasonló szervezetről beszél, büntiből nem kap vacsorát!
Janiapu
Szia! Valójában annyira örültem és örülök a gépemnek, hogy az ilyen apróságokat szinte észre sem vettem. Egyébként Imre megígérte, hogy egy angol nyelvű gépkönyvet lefordít és majd átszkenneli nekem.
Ma este megyünk Esztergomba, a tüzijátékra és egy kicsit "szerepelni". Üdv: Janiapu
fú, amíg nem lettem csóró éhenhalós munkanélküli menyni kurva users manualt fordítottam.. úristen..
Szia! Nem kell emgijedni sem a belsőtől, sem a kerékcserétől. belsőre én raktam egy foltot, azóta semmi baja. De ha biztosra akar menni az ember, első adandó alkalommal tehet bele egy jó minőségűt. (én nem ajánlom)
Viszont csodálkozom, hogy nem volt szerszámkészlet és magyarnyelvű használati utasítás. Ez utóbbi ráadásul kötelező, a fogyasztóvédelem elég jól harap rá. A szerszámkészlet az enyémben az az egyik oldaldekó alatt lapult. Úgy egy év elteltével találtam rá. Szép fekete vászonzsákban, RoyalEnfield felirattam.
Ami a motor sikerét illeti, én naponta tapasztalom, hogy amikor leállok a sarki étterem előtt, mire kijövök a kájól, kisebb csoport áll mellette. Néha már unom is a magyarázkodást, hogy nem én újítottam fel, meg hogy nem 40 éves.
Szia! Feltételek: legyen RE motorod ,ez rendben
te is be akarj lépni, ez is O.K:
2 tag ajánlata kell , az enyém
már meg is van,a 2.ajánlat ezek után formaság

Ha az Iwiw-en regisztrálva vagy, jelöld be a Royal Enfield Baráti Kört mint ismerőst. Nagyon örülök, hogy te is tag leszel, ami semmilyen kötelezettséget nem jelent, viszont a topic-okon sok érdekességet, tapasztalatot olvashatsz a motorról.
Imre
Szia! Előre is köszönöm a szívességedet! Amit kérdezni szeretnék, hogy az iwiwen ráleltem az Enfieldesek klubjára, miképp lehetek én is klubtag? Egyébként unalmamban végignéztem jó pár motoros fórumot, meg lapot, de nekem ez a társaság, /Enfield fórum/ a legszimpatikusabb. Ami nagyon tetszik, hogy itt tényleg a gépekkel foglalkoztok /zunk/ és semmi egyéb. Janiapu
Lassan elérem a kétezret. Tavaly sajnos kórházban voltam és csak az álmaimban húztam a szarvát.
hány km-ert csavartál bele?
Szia! Hát a motor mellé járó "felhasználói kézikönyv",/owner's manual/, sajna angol nyelvű, ez van meg nekem is. Viszont folyamatban van az internetről leszedett P.Snidál féle szervízkönyv fordítása, ha elkészül neked is csinálok egy példányt. Én is nagyon szeretem a motort minden hibájával együtt, ha nem tudok pár napig menni vele, elvonási tüneteim vannak. Pedig most a 6 ekm-es szervízre kéne vinnem, /már 6500 van benne/ de nem tudok bejelentkezni, időpontot kapni.
Imre
Szia Imi! Tök újan vettem a gépet, mert szerelem volt az első látásra.
Annyit megtett a kereskedő, hogy másodszori kérésre legalább valami szerszámfélét adott a motorhoz. Ami papírt kaptam, valami számlaszerűség a vételről és amikor gépkönyv után érdeklődtem, azt a választ kaptam, hogy csak angol nyelvűt tud beszerezni, ha nagyon ragaszkodom hozzá. De hát azt meg a hajamra kenhetem, mert angolul nem tudok./ egyéb külhoni nyelven se/ De akkor annyira örültem a "Hercegnek" hogy rá sem bajszintottam. Egy év elteltével, még jobban szeretem ezt a gépet, mindenféle puha rongyokkal törölgetem és ne nevess, beszélek hozzá! Tudod, egy dolgot azért megfigyeltem, ha kiszállok a Suzukimból, a pórnép észre sem vesz, de ha a Herceggel vonulok, megállok, szinte mindenki csodálja a motort és a gazdáját. A címem: borocz.tunde@invitel.hu A motoromat már láttad, hogy fogalmad legyen az "öregről" küldök egy marcona képet is. Üdvözlettel: Janiapu
Szia! Olajra a könyve 15W50-et ír, 2.25 l megy bele. A multkori Csopaki találkozón direkt megnéztem a többiek olajszitjét, megnyugodtan a pálca éppen beleér az olajba, ha a gép a sztenderen áll. Én is a Suzukim maradék olajából szoktam pótolni.
De hogy-hogy nincsen irományod? Másodkézből vetted? Esetleg be tudom neked szkennelni az enyémet, ha írsz egy eemail címet elküldöm. Az enyémet megtalálod. Imre
Szia Szikszai! Ha tényleg ennyire sz.. a belső minősége, mi a megoldás? Lehet kapni valahol jobb és megbízhatóbb gumit? Megvallom őszintén, most félek a hátsó keréktől, mert ez miatt taknyolni az úton.... Üdvözlettel:Janiapu
Sziasztok! Mivel a géphez semmi irományt nem kaptam, így fogalmam sincs, milyen olajat kell beletölteni. /Elég jó étvágyú a kicsike./ Jelenleg a Suzukihoz való szintetikus olajjal itatom, de nem tudom, jót teszek e vele? Ha tudjátok milyen sűrűségű, esetleg márkájú olaj való bele, kérlek, írjátok meg. Köszönettel:Janiapu
Nekem is volt defektem, és nekem is a gumi oldalán. De ne gondoljatok rögtön rosszra. Alaposan megvizsgáltam a dolgot, még nagyítóval is megnéztem a lyukat, és a külsőt is. Egyszerűen csak arról van szó, hogy a belső gumi elég rossz minőség. Gondol egyet és az oldalán egy picit megszakad az anyag, épp csak egy tűszúrásnyit. Amúgy a kerékcsere nálam sem volt gond. Pont olyan, mint egy MZ-n.
Szia Imi! Ez az eset, konkrétan az innenső oldalon, a Tesco parkolójában történt. De az esetnek van pozitív tanulsága is, mert egy Hondás srác azonnal odagurult és el nem mozdult mellőlem, mig saját kerekén nem gurult a motor és egy csudaszép kishölgy VW autóval bevitt a városba a gumishoz, kerekestül, és megvárta, míg befoltozzák a lyukat és utána visszavitt a motorhoz! Szóval, egy gonoszra, két jó ember jut! Ami meg a sallerozás rejtelmeit illeti, hát ezt hagyjuk, mert én a Pancsim gumiját olyan vidáman égettem el, hogy még most is röhögök az eseten. /persze akkor a szenteket egyenként soroltam fel, az összes rokonukkal együtt!/
Az akkori eset elég bonyolult volt, mert / mint később kiderült/ az első hiba, egy dugattyúelolvadás volt, az megfogta a kereket, a belső meg kidurrant. Tehát hiába foltoztam volna meg a gumit, a motor akkor is halott volt. De azóta a Bécsi út minden méterét jól ismerem, mert Vörösvárról Újpestre gyalogosan cammogtunk, a motor, meg én. Hát, ez 1972-ben történt. A motort még az akkori Zalkások javították meg, valami iszonyú 3000 Ft-ért ! Három Pancsim volt, de mindegyikkel peches voltam, állandó anyaghibák keserítették meg az életem. Végül egy Jawa hozott felüdülést az életembe, mert ezt rojtosra hajthattam és hűséges társam volt évekig. Janiapu
Sziasztok! Én is régi motoros vagyok, eszembe jutott amikor még a saller szorító, saller vulkanizáló, a Jáwám szerszámkészletének a része volt. Az első defektet nem felejtem amíg élek, a felni visszatevésekor 6 helyen sikerült elcsípnem a szerelő vasakkal a belsőt.
Az viszont elszomorít, hogy valaki abban találjon örömet, hogy kiszúrja a gumit. Ez Komáromban a Duna melyik oldalán történt?
Üdv.: Imre
Sziasztok! Hja így könnyű! Velem viszont az a gond, hogy az Enfield konstrukciójánál majd' húsz évvel öregebb vagyok és hát az izületeket megviselték az évek, meg a lenyomott kilométerek. /Hozzá lehet szokni./ Nos, mindezek ismeretében, ahol tehetem, könnyítem a szükség adta munkákat. Annyit már megoldottam /kísérletileg/ hogy a motort megdöntve, a feltámasztó alá, jobb oldalra egy 8cm-es, a bal oldalra pedig 10cm-es fakockát raktam és így annyira megemelkedik a motor hátulja, hogy vidáman kiszedhető a kerék. A kérdés csak az, hogy ettől kezdve mindig legyen nálam két fakocka? Janiapu