Sziasztok,
Meglepődve olvastam a hátsó kerék kivételének nehézségeiről. Én pontosan az ellenkezőjéről tudok beszámolni. Pár héttel ezelőtt én is kénytelen voltam kivenni a hátsót egy defekt okán, de közben áldottam az ötven-hatvan évvel ezelőtti konstruktőröket, mert igen könnyen ment a kerék kivétele és visszarakása. Mi lehet az oka annak, hogy ilyen különböző módokon éltük meg ugyanazt a műveletet? Talán az, hogy másképpen próbálkoztunk.
A kerék egyszerű kivétele a következő:
Csak a tengelyrögzítő anyát kell levenni és a tengelyt kihúzni (a baloldali nagy anyáthoz, amely a fékdobot tartja, nem kell hozzányúlni). A tengely kihúzása után ki lehet venni a jobb oldali távtartó gyűrűt, így pontosan annyi hely lesz, hogy a kereket le lehet venni a fékdobról. Ezután már csak annyit kell tenni, hogy egy fához, vagy házfalhoz, bal oldalára gyengéden nekidöntjük a motort és lefelé kibuktatjuk a kereket. Tapasztaltabbaknak már fa, vagy házfal sem kell, mert pontosan annyit kell dönteni a motoron, hogy egyik kezünkkel a motort tartva, a másikkal pedig a kereket kibuktatva véghezvihető a "mutatvány".
Sziasztok! Minden stimmel, a kulcsméretek, a tűző nap és a totális idegbaj, ehhez járul még, hogy mikor megtaláltam a lukat, rájöttem, hogy ezt bizony kiszúrta valaki, mert igen aprócska volt a luk és a gumi oldalán, nem a járófelületen /tehát nem léptem szögbe/ Mindenesetre ahhoz jó volt, hogy tönkretegyen egy csodás kirándulást. Jelenleg itthoni körülmények között kerékcseréket gyakorolok és erősen gondolkozom egy apró, könnyű és egyedül használható emelőszerkezeten, megkönnyítendő az útszéli szervizelést. Janiapu
Hát, egy ilyen útszéli hátsó gumicseréről én is szívesen megnéznék egy videót. Még csak az RE-hez sem ragaszkodom.
Nekem csak egy láncfeszítéshez volt az útszélen szerencsém a múlt hónapban...senkinek nem kívánom. "Lehetetlen" méretű kulcsok kellenek (18, 33,...) és azok meglazítása sem piskóta egy hosszabbító nélkül.
Ezt 35 fokban, tűző napon kellett abszolválnom, így olyan felpaprikázott lettem, hogy egy Kraz kerekét is letéptem volna pusztakézzel.
Sziasztok! Hatalmas örömmel nyúzom lassan egy éve az én "Hercegemet"! Nagyon "öreg" motoros vagyok, sok motor dőlt már ki alólam, de ezzel a géppel rengeteg örömöm van. Kérdeznék valamit Tőletek. A múltkor Komáromban kiszúrták a hátsó gumit és hát bizony szerelni kellett! Az én gondom abból fakad, hogy a hátsó kereket csak két markos segítővel voltam képes kivenni a helyéről, létezik erre valami könnyebb megoldás is? Szóval, miképp tegyek, ha valahol néptelen helyen hasonló gond ér?
Ja, az Enfield dícséretére legyen mondva, sokkal szebb hangja van, mint egy Harley- nak! Janiapu
Jelentem visszatértünk egyben Erdélyből!
Ha lehet kérnem holnaptól kezdjünk időpontokat egyeztetni, mert igen nagy lesz a káosz ma.
De már telefon közeben leszünk!
Szia! Köszi, már be is jelöltelek! Remélem sok örömöd van a motorban. Egy angol oldalon olvastam a javítási tippek között, de lehet valamelyik szervízkönyvében, a motor a szeretetet meghálálja. Valami lehet benne, a multkor a Nógrádi vár felé mentünk az asszonnyal, amikor se kép-se hang. Mint amikor a benzin elfogy. Megálltunk az út szélén, a nejem már szidta is volna a motort, amikor figyelmeztettem ezt a motort szeretni kell akkor is ha baj van vele, meglátod mindjárt megy. Kivettem a gyertyát, de nem láttam semmi hibát. Visszatettem, közben dörmögve mondtam, most kérlek ne hagyj itt cserben. Az első rúgásra indult, mint a jól nevelt anyós , azóta sem tudom miért sértődött meg.
Na itt a mese vége, üdv a Baráti Körben! Imre
Kedves Eszeleny! Köszi! De nem válaszoltál a multkori felvetésemre, hogy hívnak? Rólad tudom, van Enfielded, akarsz is Baráti Kör tag lenni, de nem talállak meg név nélkül. K. Kristóf jelentkezett a Baráti Körbe, mindent leír megáról, csak azt nem van-e motorja. Lehet, te vagy Ő? Imre
hali ! Jól gondolod a jogszabáj elég macerás,de megvan hozzá a kapcsolat pikk-pakk összevizsgáztatom öket.Egyébként nekem is van oldalkocsis pannoniám ami forgalmis,és király vele közlekedni.Feladni nem fogom a tervem mivel nem kevés K.P.-ban van a projekt.Szeptember végén összeáll a fogat majd képeket mellékelek.
Jó dolog az oldalkocsi, csak nézz utána a jogszabályi háttérnek. Tudtommal szóló motor mellé csak akkor szerelhetsz oldalkocsit, ha őket együtt oldalkocsisnak vizsgáztatod le, de akkor meg nem használhatod szólóként. Az már egy másik kérdés, hogy az összeépíteni kívánt egységek papíron összepárosíthatók-e. Ebben a történetben sokadik szempont, hogy hogyan csavarozod össze őket.
Én pl. ezért hagyatam az Enfieldet szólónak, és vettem egy oldalkocsis MZ-t, aminek minden papírja rendben van.
Ha nem adod fel, érdekelne, hogy meddig jutsz vele.
Szebb jővőt márkatársak! Már lassan kettő éve nyüstölöm a gépet túl vagyok a 9000km,tökéletessen dúruzsol a paripa.Mondanon sem kell,hogy a szivem csücske az enfield.Idén bővült nálunk a család,megszületett a fiam.Éppen ezért bővitam a paripát is csinálok hozzá egy 1929-es kiadású steib nr29 oldalkocsit.Az oldalocsi felfogatásában kérnék segítséget tőlletetk.Bárminemű kép,írásos anyagot szívessen fogadok. A segítséget előre is köszönöm. üdv. Gergő
Dömének! A héten vinném a 6 ekm-es olajcserére a motort. Próbáltam ma telefonálni, de senki nem vette fel. Ha tudsz időpontot adni légyszi írjál!
Köszi:Imre
Többet kell vele törődnod mint egy korszerű motorral, de amúgy lehet használni akár naponta is. Motorikusan gond nélkül felveszi a nagyváros tempóját és ha tárcsafékest viszel haza, akkor a megállással sem lesz gond.
Vibrál-e? Ááááá dehogy, egyik egyhengeres se tesz ilyet.
Én sajnálnám pesti streetfighterként lelakni...de ez szubjektív.
napi szinten hasznalhatoak, ertem ezalatt a napi ingazast pestre.
nem vibral nagyon egyhengereskent, illetve eleg e a tempoja a pesti kozlekedeshez.
ahogy olvasgattam a megbizhatosaga eleg jonak mondhato.
Szia! Hát tudod az a baj ,mint sok márkatársunk te sem adtál meg semmi infot magadról. Ha legalább egy eemail címet ismernék, vagy a teljes nevedet tudnám, bejelölnélek iwiw ismerősnek, s innen szabad a pálya. Így viszont, mivel engem megtalálsz az iwiwen, jelölj be te ismerősnek, én pedig ajánlani foglak a klubba!
Imre
Szívesen belépnék a Baráti Körbe, de 2 ajánlót kér az IWIW, akire nem tudom, hogyan lehet szert tenni. De úgy sejtem, hogy ha valaki, akkor Te tudsz segíteni...
Szia! Szeretettel üdvözöllek a Royalisták között! Az iwiw-en a Royal Enfield Baráti Kör-be minden kötelezettség vállalás nélkül, szívesen látunk, ha te is úgy gondolod. A Baráti Kör topic-jaiban sok érdekes ötletet, a motorral kapcsolatos tapasztalatot, olvashatsz.
Imre
Sziasztok!
Boldogan teszem közhírré, hogy a mai napon tulajdonomba került Lehotay Mikiék jóvoltából az utolsó előtti RE Bullet 500 Deluxe!
Ezúton üdvözlöm az összes T. Márkatársat!
Ismét lehetőség lesz egy laza kis összegurulásra, de most az ország keleti szektorában, Hajdúböszörményben lesz megtartva idén is 2009.08.14-15-16.-án a Traktor Pulling (traktor húzó) Bajnokság melyen egyben veterán autós-motors találkozó is lesz! Ott tartok bemutatót, így szintén mint már lassan megszokhattátok, ide is ingyen tudtok eljönni mint Royal Enfiled tulajdonosok!
Az elősző összeröffenésen is (Cseszi Rock-Blues Feszt) volt motoros felvonulás, melyre eljött a gyönyörűen átépített Cafe Racer is, bár korán távozott! Azért estére szépen összejöttünk, összesen 8 csodás Royal-t nézhetett meg az érdeklődő tömeg és persze dicsekedhetett szeme fényével mind a 8 Royalista!
Meglepődve olvastam a hátsó kerék kivételének nehézségeiről. Én pontosan az ellenkezőjéről tudok beszámolni. Pár héttel ezelőtt én is kénytelen voltam kivenni a hátsót egy defekt okán, de közben áldottam az ötven-hatvan évvel ezelőtti konstruktőröket, mert igen könnyen ment a kerék kivétele és visszarakása. Mi lehet az oka annak, hogy ilyen különböző módokon éltük meg ugyanazt a műveletet? Talán az, hogy másképpen próbálkoztunk.
A kerék egyszerű kivétele a következő:
Csak a tengelyrögzítő anyát kell levenni és a tengelyt kihúzni (a baloldali nagy anyáthoz, amely a fékdobot tartja, nem kell hozzányúlni). A tengely kihúzása után ki lehet venni a jobb oldali távtartó gyűrűt, így pontosan annyi hely lesz, hogy a kereket le lehet venni a fékdobról. Ezután már csak annyit kell tenni, hogy egy fához, vagy házfalhoz, bal oldalára gyengéden nekidöntjük a motort és lefelé kibuktatjuk a kereket. Tapasztaltabbaknak már fa, vagy házfal sem kell, mert pontosan annyit kell dönteni a motoron, hogy egyik kezünkkel a motort tartva, a másikkal pedig a kereket kibuktatva véghezvihető a "mutatvány".