a papíros a régi, nekem új van de má msn-en dumálunk.. ez a 10w40 dolog érdekes a yakomoto-sok asonták azé mennek gallyra a főtengelyeik ezeknek, és 20w50et tegyek bele. Eleve az volt mikor tervezték a motort még a menő.. most nemtom de ő csak tudja, csak belpiacos kisgenyókkal szenvednek.
Remélem nem zavarna ki innen :)
A Zeal egy haveré volt. Repsol olaj ment bele az egyetlen olajcserén, amit nála megélt a motor, de bevallom, nem emlékszem melyik repsol, asszem fullszintetikus 10W-40 -es (a 10W-40 az tuti, a fullszint csak 95%)
Enni nem ette, az a motor kora ellenére, és a törést leszámítva jó állapotban volt. Azóta egyik haver haverján át újabb Zeal került a látókörbe, az is igen jó kondiba van! Talán annyira nem ütötték-vágták ezeket, mint az FZR-eket. Mindkettőnek olyan szépen jár amotorja, hogy elképesztő! (Csak úgy mellékesként haver CBR 400-asába 2× szakadt le a szelep, a VFR 400 elég jó eszi az olajat, igaz 60 e km felett mutat az órája, és törött is volt-csak ennyi a Honda fanatizmusról)
Szóval szerintem rendkívül jó blokkok azok. Nem tudom a te FZR-edbe melyikfajta blokk van, ezekről is csak annyi maradt meg, hogy kétféle olajszűrős FZR motor van, az egyikbe HF 303-as olajszárő kell, az a fémházas, mint az autóé, a másikba sima papírházas, és a blokkba belül megy.
Kühüm azért ez elég putri egy megfogalmazás.
Továbbá ha a motorozás a kanyarodás élvezetéből áll nagyrészt, akkor nemm kell kipróbálnom egy oldalkocsist, hogy tudjam, azzal nehéz úgy kanyarodni, ahogy egy szoló motorral.
Össze is van már vizsgáztatva? Egyébként nagyon jól mutat, bár én nem vagyok nagy barátja a háromkerekezésnek, igaz, nem volt szerencsém kipróbálni.
Mennyire macerás dolog összevizsgáztatni? Milyen papírok kellenek hozzá? elsősorban az oladlkocsihoz? Ugyanis van egy buta ötletem! Hogy kedves kis kutyám ne csak otthon morogjon, ha motorozni megyek, kellene a Pannónia mellé egy oldalkocsi, hogy jöhessen ős is :)
Más: http://www.classiccars.hu/inde... ilyen cuccra gondoltam annak, aki tankfestésen töri a fejét. Biztos jobb, mint a miranol, igaz drágább, de talán ez még vállalható...
Szia! Persze, szeretettel várunk minden Royal Enfieldest szept 19.-én szombaton 10 órakor VISEGRÁDON a dunaparton lévő kápolnával szembeni parkolóban. Az előrejelzés szerint az idő jó lesz, holnap remélhetőleg "kiesi "magát. Jó utat addig is mindenkinek! Üdv: Imre
Új felhasználó vagyok ezen a honlapon, a többséghez hasonlóan (akik itt regisztráltak) a sors jóvoltából RE tulajdonos 2007 nyarától. Többször olvastam a hozzászólásokat és szimpatikusnak barátinak éreztem őket, ezért vettem a "bátorságot" és regisztráltam valamint érdeklődnék, hogy a szeptember 19.-én esedékes közös RE gurulás áll e még ha igen szívesen kapcsolódnék.
csákó! Először is a gratulációt köszönöm szépen majd egy év munkája a csónak. -mind utóbb megtudtam ,az enfield gyári oldalkocsija steib reprika,csak szerintem hitvány kivitelben. Egyébként Dabas és környékén mozgolódom.
Szia! Mit mondjak, sokkal jobb lett mint gondoltam, sőt qrvajó!
Csak a nyakam lett ferde, míg meg nem fordítottam a képeket. Merrefelé lehet esetleg találkozni vele az úton? Gratulálok! Üdv: Imre
Szebb jövőt márkatársak! Ezútón szeretném megköszönni a segítséget az oldalkocsi felfogatáshoz ,tudtam használni belőle ötleteket.Végre összeált a fogat. Íme egy pár kép a paripárol.
Szia Imi! Az oxálsavazástól óva intelek! Nagyon erős méreg, mikrogrammok elegek ahhoz, hogy kifektessenek. Annak idején csak a méregfelelős áldásával használtuk, miközben az arsenicum sulfurikumot a zsíroskenyerünkre kenhettük. tulajdonképpen vérméreg, mert a heboglomimból kioldja a vasat és megfulladsz, mint a ciánnál! Mondjuk, a cián meg redukálja a vasoxidot, ami a fent említett hemoglobinban van. de ha végezni akarsz az ellenségeiddel, jobb vegyszereket tudok ajánlani, pl: APEH és társai. Ja, hallottam egy édes elszólást : "vége az APEH-nak! tegnap kaptam egy levelet, amiben ez állt. Utolsó felszólítás!"
Na és mégegy: itt van a bibliában megjövendölt sárga veszedelem! /nézd meg már milyen színű csekkekkel vonulsz a postára.../
Üdv: janiapu
Sziasztok! Ő ezt írta: ............."Ki kell szedni a nagyját mechanikusan, utána szírtalalanítani, és oxálsavat neki, az csak a rozsdát eszi, a tiszta fémet már nem, ravasz egy anyag.
Vegyszerboltban árulják 200 forint 10 deka, egy simson tankba 60 deka kell a 8 liter vízhez."...........De nálunk rozsdáról azért nem lehet beszélni. Mindenesetre Ocskay Zsolti bácsi intelme mindíg eszembe jut amikor télire leállítom a motort: ..."a tankot teletöltve kell a motort tárolni!"....... Üdv: Imre
Szióka! Én egy dolgot ismerek, ami a vasat "úgymond" impregnálja és ez a Patzauer féle foszfátos csodalötty, amiből talán még lehet kapni RO 55 néven. A hatásmechanizmusa azon alapul, hogy a vasoxidot /rozsdát/ átalakítja vasfoszfáttá, ami ugyanolyan ellenálló réteg, mint az alumínium felületi oxidrétege. Gondolom, azt tudjátok, hogy az alumínium ezért nem rozsdásodik, mert ez a mikronnyi réteg lezárja az oxigén útját. Az persze más kérdés, hogy savval lúggal kezelve az alumíniumot szét lehet maratni, de ez most nem célunk. Visszatérve a foszfátozásra, annak idején a Tungsramnál fejlesztővegyész voltam és a Patzauer mérnök laboránsaként melóztam és a millió laborpróbát velem csináltatta meg. Tehát mégegyszer: ez a szer nem marja a vasat, hanem átalakítja! Viszont a többi fémből masszát csinál! Remélem, segíthettem:Janiapu
Ezt én kipróbáltam, igaz Simson, és Pannónia esetében. Tulajdonképpen valóban a helyén marad a festék, bár hogy apró darabok se válnak le, abban nem lennék biztos. Mindenesetre amióta ezt megcsináltam, nem volt gondom a rozsdásodó tankkal. Ellenben vannak erre sokkal jobb anyagok is, igaz, olyan 10-15 e Ft körül van egy csomag, de azt direkt erre gyártották. Ha EmZolit megkeresitek a Simsonosoknál, ő említett valami anyagot, amia finom rozsdát lemarja a fémet békén hagyja a tankban, csak nem emlékszem mi is volt az.
Egyébként a tankrozsda elleni üzdelem leghatékonyabb, és legolcsóbb módja, ha minden hazaérkezés előtt az ember teletankolja a motort. Tele tank nem rohad!
Szia Imi! Hát Te egy úr vagy! Annyira jó a cikk, hogy kb. ötször átolvastam és semmi kivetnivalót nem találtam benne.
Köszi a gondosságodat! Janiapu
ps: a visegrádi kompon utaztunk vala
Sziasztok! Azonnal a kezembe akadt:Veterán Autó és Motor 2008/9 szám 54. oldalon a Kémiaóra című cikk, de találtam az interneten egy remek cikket a__ http://www.simson.hu/index.php... __linken. Üdv.: Imre
Sajnos így igaz! Nem tapasztalatból tudom, hála az égnek, de a mai benzinek eszik a tankot.
Imre ha megtalálod a cikket, dobd fel légy szíves. Valahol olvastam, de nem mentettem el. Nem tudom, hogy a sokat reklámozott rozsdára való festék bírja-e a benzint?
Üdv:Papa
A Zeal egy haveré volt. Repsol olaj ment bele az egyetlen olajcserén, amit nála megélt a motor, de bevallom, nem emlékszem melyik repsol, asszem fullszintetikus 10W-40 -es (a 10W-40 az tuti, a fullszint csak 95%)
Enni nem ette, az a motor kora ellenére, és a törést leszámítva jó állapotban volt. Azóta egyik haver haverján át újabb Zeal került a látókörbe, az is igen jó kondiba van! Talán annyira nem ütötték-vágták ezeket, mint az FZR-eket. Mindkettőnek olyan szépen jár amotorja, hogy elképesztő! (Csak úgy mellékesként haver CBR 400-asába 2× szakadt le a szelep, a VFR 400 elég jó eszi az olajat, igaz 60 e km felett mutat az órája, és törött is volt-csak ennyi a Honda fanatizmusról)
Szóval szerintem rendkívül jó blokkok azok. Nem tudom a te FZR-edbe melyikfajta blokk van, ezekről is csak annyi maradt meg, hogy kétféle olajszűrős FZR motor van, az egyikbe HF 303-as olajszárő kell, az a fémházas, mint az autóé, a másikba sima papírházas, és a blokkba belül megy.
Továbbá ha a motorozás a kanyarodás élvezetéből áll nagyrészt, akkor nemm kell kipróbálnom egy oldalkocsist, hogy tudjam, azzal nehéz úgy kanyarodni, ahogy egy szoló motorral.
Mennyire macerás dolog összevizsgáztatni? Milyen papírok kellenek hozzá? elsősorban az oladlkocsihoz? Ugyanis van egy buta ötletem! Hogy kedves kis kutyám ne csak otthon morogjon, ha motorozni megyek, kellene a Pannónia mellé egy oldalkocsi, hogy jöhessen ős is :)
Más:
http://www.classiccars.hu/inde... ilyen cuccra gondoltam annak, aki tankfestésen töri a fejét. Biztos jobb, mint a miranol, igaz drágább, de talán ez még vállalható...
Széles utat mindenkinek!
fz
Hozzányúltál a lánckerékhez is, vagy elég a gyári nyomaték?
Sok km-t kívánok benne
Csak a nyakam lett ferde, míg meg nem fordítottam a képeket. Merrefelé lehet esetleg találkozni vele az úton? Gratulálok! Üdv: Imre
Na és mégegy: itt van a bibliában megjövendölt sárga veszedelem! /nézd meg már milyen színű csekkekkel vonulsz a postára.../
Üdv: janiapu
Vegyszerboltban árulják 200 forint 10 deka, egy simson tankba 60 deka kell a 8 liter vízhez."...........De nálunk rozsdáról azért nem lehet beszélni. Mindenesetre Ocskay Zsolti bácsi intelme mindíg eszembe jut amikor télire leállítom a motort: ..."a tankot teletöltve kell a motort tárolni!"....... Üdv: Imre
Egyébként a tankrozsda elleni üzdelem leghatékonyabb, és legolcsóbb módja, ha minden hazaérkezés előtt az ember teletankolja a motort. Tele tank nem rohad!
Köszi a gondosságodat! Janiapu
ps: a visegrádi kompon utaztunk vala
Imre ha megtalálod a cikket, dobd fel légy szíves. Valahol olvastam, de nem mentettem el. Nem tudom, hogy a sokat reklámozott rozsdára való festék bírja-e a benzint?
Üdv:Papa