Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia N.Cs.
Csak megerősíteni tudom papa54-et. Az Enfield egy igazi emócionális motor. Olyan mint az Alfa Romeo. Nem racionális választáson alapul. Ez egy vadonatúj veterán motor. Ráadásul szakzsargonnal "nagykalapács", azaz nagyküblis egyhengeres. Aki rajong a veteránokért, vagy a nagykalapácsokért, esetleg mindkettőért, na, annak való az Enfield.
A szerelés igényről annyit, hogy ezt legalább szerelheted, ha akarod, nem csak nézegetheted, ha hideg van, vagy esik az eső. Ha nem akarod, nem szereled.
Én 2 hónap alatt 2000 km-t mentem vele és nem tudok vele betelni. Pedig nem is közlekedési eszköznek vettem, csak hobby célra!
Üdv:
Attila
Hello Ncs!
A hirtelen érzelmet nagyon jól megértem. Sok motorozás után jött 20 év motor nélkül. Tavaly novemberben a nejem hozott egy motoros lapot, ott láttam meg Őfelségét. Egy telefon után másnap már úton voltam Dorogra, ahol megismertem a Mocit és a Cégtulajt. November, szar időjárás, de azonnal megengedte, hogy a zsúfolt teremben röviden meghallgassam a Hangját. Másnap utaltam a számlára a vételárat, és idén lett a végűl hosszú, ocsmány idő miatt az általam kért időben forgalomba helyezve. Gondold meg, az Enfield utódja a megváltozott blokk miatt már nem az "első diákszerelem". Az ára ebben a világban úgy alakúl, mint a festményeké, pláne, ha a festő meghalt!
Az 500-as szerviz simán lement, de a bejáratást valóban aggódó szeretettel csináltam végig. Azóta terhelhető, eddig ebben a hónapban már 1000 km-t raktam bele. Semmi olajfolyás és extra ápolás nem kellett. A már többször a fórmon is említett önindítógond volt csak, de amióta Imre leírta, hogy ha nem nyikkan, akkor húzd be a kupplungot, azóta mindig indul és megy, megy ...( Utána megnéztem és valóban benne van a szervízkönyvben, de hát az amatőr angolom! )
A tulaj nagyon korrekt, beszélj vele. A Moci pedig egy komfotos időutazás!
Vegyél egy megkímélt, jó állapotú Hondát a németektől (mobile.de) 1 millió alatt lehet találni 8-10 éveseket (VFR, CB, CBF). És akkor garantáltan csak az olajszűrő, olajcsere marad a kötelező feladat! Vagy egy régi szép állapotú CB750, az is gyönyörű oldtimer szerintem!

Na már itt sem vagyok mert megvernek

ui.: és akkor kihagyható a kereskedő és hasonló élősdik hada...
Sziasztok!

Nem vagyok régi motoros köztetek és még nincs is Enfield-em. Vagy 16 éve, hogy eladtam 150-es ETZ-met (így jár az ember fia, ha a fősuli után munkába áll - nincs pénze tankolni) de most negyven felé közeledve megint kitört rajtam a "motorozhatnék" érzése.

Szombaton láttam meg a neten őkirályi fenségét. Szerelem az van. De mint nős ember tudom, hogy mekkora hiba egy kis élvezetért a holtomiglan... Azonban az érzéseknek nem lehet parancsolni. Így még szombat délután kis családommal elballagtunk Csiki&Bege bótjába. Előre is bocsátom, hogy nem sokkal zárás előtt értünk oda. Volt is kiállítva mindenféle RE. Mit mondjak, olyan érzés volt mint az első randi az új barátnővel (remélem, hogy nejem nem olvassa a fórumot, mert abból baj lesz!). Még a kormánycsavar körüli rozsdagyűrű is szimpatikus volt. Kicsit emlékeztetett ifjúságom Szputnyik biciklijére. Az tudott rozsdát teremteni magára olyan helyeken is, ahol műanyag alkatrészei voltak.

Aztán az első meglepetés. Ül az eladó a pultban és föl se néz, hogy hátha vevő lesz ebből a fejből. No de nem baj, van az embernek szája - hát megkérdem, hogy a 960 eFtos ER-t hol találom - mármint ami a Net-en van raklámozva. Mondja a cica, hogy az régi ár, csak nem frissítették... Kérdem én reménykedve: Valami brosúra, leírás, információ... Válasz rövid és hideg: Net-en. Mást nem ad az importör.
De azért még gyönyörködtem egy fél órát...

Este otthon meg elolvastam tavaly novembertől a fórumotokat. Igazán itt két meglepetés ért. Kicsit gondozásigényesnek tűnik a drága. Nem az olajcserével, láncfeszítéssel van gond, hanem olvasva az írásokat úgy látszik, mintha egy óra motorozáshoz egy óra karbantartás és hibakezelés tartozna. Ifjúságomban magam szereltem kerékpáromat, motoromat (na jó, a blokkkot már nem piszkáltam, mert nem volt kúpos kötés bontásához szerszámom), de akkor még nem lógott rajtam két gyerek, meg egy asszony. Szóval téli felkészülés, tavaszi átvizsgálás belefér az időmbe, meg néha egy-egy óra csavarhúzás, de többre nem futná...

A másik meglepetés Clockwork levele volt. Én egy kocsim eladásakor egy autókereskedőnél kerültem ilyen szituációba, csak a happy end volt még kevésbé happy. Szóval átérzem.

Hosszúra engedtem a témát, ne haragudjatok. Amit kérdeznék. Mennyire munkás feladat RE tulajdonosnak lenni? És mennyi most tulajdonképpen az Electra (960000?, 1100000?)?

Köszönöm, ha elmondjátok, amit tudtok, tapasztaltatok.

Üdv
NCs
Sziasztok!
Ez most minden Enfieldesnek szól!
Létrehoztam a
ROYAL ENFIELD Tulajdonosok és Rajongók Klubját
az iwiw-en.
Mindenféle motoros klub van, de ilyen még eddig nem volt. Most már van.
Szeretettel vár az új klub mindenkit. Az iwiw klub nem akar konkurrenciája lenni ennek a fórumnak. Viszont sok iwiw tag felé lehet a márkát népszerűsíteni. Aki közületek fenn van az iwiw-en, jelentkezzen be, aztán meglátjuk hová alakulunk.
Üdv mindenkinek:
Attila
Szia Tamásbátya!
Érdekelne, miből áll a tuning szet és kb mennyibe kerül.
Várom válaszod.
Üdv és szép napokat .
Attila
Hello Royalista!
Én már eleve a tuning szettel vásároltam az Electrámat, így kb 28-30 LE. A hangja meg eszméletlen.
Véleményem szerint ez már elég ahhoz, hogy a világ végére is eljuss te meg az akit magad mögé ültetsz.
Törtem a fejem, mihez is lehetne hasonlítani az erejét de nem nagyon jutott eszembe semmi hasonló, nagy nyomaték miatt ha mered egy kicsit hajszolni elég gyorsan eléri az utazó sebességet és közben szépen puffog alattad a szerkezet. Én még kaptam itt egy tippet amit biztos, hogy meglépek kicserélem a gyári gyertyát és aztán szerintem én meg is állok a "tuningolással", bár amerikai oldalakon láttam nyitott lészűrővel is ilyen gépet.
Tisztelettel: Tamasbattya
Köszönöm az infót.
Bár a 3000-es szervíz a forgalmazótól származó adat.
No meg ezen a fórumon is olvastam korábbi bejegyzésben.
Félreértés ne essék,nem "japán" szintet várok el, valahol pont ettől emberléptékű ez a motor, h "nem az ufók gyártják, mint a Toyotát"
Ami még extra mód tetszik, hogy olyan sokféle módon lehet customizálni a sok-so különféle kiegészítővel, pl a rengeteg ülés, tank.
A jövő héten legurulok Dorogra, h megnézzem, ráüljek, és ha lehet menjek is vele egy tseppet
Továbbra is várom az infót, tapasztalatit a tuning szett-ről.
Minden jót!
Szia!
Szerintem ez egyáltalán nem szervízigényes. Apró dolgok előfordulhatnak, de eddíg az önindítón kívül mást nem hallottam, hogy rossz lett volna. A 3000 -es szervíz sem igaz. A szervízfüzet 10 ezrenként írja az olajcserét, a motorban. A többiben meg csak valami nagyon nagy számnál, úgy emlékszem.
Ráadásul ezek a motorok nem igénylik a drága szintetikus olajakat. Normál, ásványi olaj és mehet.

Ami az erejét illeti, azért az 500 ccm is mond valamit. Persze hogy vannak nagyobb motorok, nem is kevés. De azért szép számmal akadnak kisebbek is.

Az a véleményem , hogy mivel ezek a motorok még újak és érdekesek a hazai palettán, jobban odafigyelünk minden rezdülésre. nekem volt egy 600 -as Husqvarnam, csörgött mint egy kígyó, de soha nem érdekelt. Az egy olyan tipus, ez meg egy ilyen. Aki egy japán motorról nyergel át, az vegye figylembe ezeket is.

Egy példa: ...apámnak mindíg nagy autói voltak. (audi, opel, merci,stb.)
Mikor nyugdíjba ment, elhatározta, hogy vesz egy suzuki ignist. A boltos kifelyezetten kérte az öreget, hogy vásárlás előtt menjen pár kört az új ignissel, nehogy később naponta járjon vissza, hogy ez csörög, meg az zörög. Tehát suzuki sem merci, de attól még az is megbízható autó.
SÜSÜ=sűrű, csak nem tudok írni :)))
Szép Napot!

Ez egy gyönyörű motor, kár hogy elég karbantartásigényesnek hangzik.
Mindenesetre követni fogom a fórumot, és amint lehet ki is próbálom egyszer, mert azóta nem hagy nyugodni, mióta a 2007-es motorkiállításon megláttam.
A 3000-es szervíz kicsit sűsűnek hangzik, de azt hallottam, a kötelező első év után ez (a garanciavesztés után) kitolható 6000-re is.
Van erről vkinek tapasztalata?
A nyugis tempóval nincs bajom, de jelenleg 200ccm-en csücsülve nap mnt nap látom, h bizony sokszor kell a teljesítmény vagy letolják, folytonos előzgetésekkel stresszelik az embert a türelmetlen autósok, kamionosok.
Szóval: mit tud a tuning szett, és van e erről vkinek tapasztalata?
Minden jót,és sok sok békés gurulást az eljövő hosszú ünnepes héten :)
Tévedtem, nem írtam bele:merenyi.gyula1@chello.hu
Kedves Tamás!
Diszkréten írd meg, melyik bolt, vagy műhely volt!( E-mail címem a szem. adatokban)
Szia! A könyv szerint a primerhez 10W-30 kell, a motorba pedig 20W-50.

Bár nem hiszem, hogy az olaj a hunyó. Gyárilag a blokkba olyan olaj volt, mint a víz. meg is ilyedtem, mikor leengedtem. Hideg motornál, egyszerűen kizuttyant az egész , mikor kicsvartam a leeresztőt.

Én a láncfeszítés után a mol kúton vásárolt 10W-30 as gagyi fűnyróolajat raktam a dekóba.
A motorba ásványi 20W-30 ast. Eddíg minden ok, szépen jár, pedig szinte naponta használom.
en ma kifejezetten utaltam az enfie3ldemet. miutran tegnap primerlancot es nyomorudakat allitottunk, ma olyan hangokat produkalt, hogy komoylan megijedetem. a motor valtas utan kis fordulaton melyen jovo tanyercsapkodas szeru hangot hallatt, aztan elmulik, helyette jon oylan kelepeles, hogy 5 km utan visszafordultam es irany a muhely.

szetkaptuk ujra, a primer kerem alasan megszoritotta magat, annak ellenere, hogy a negypontos ellenorzessel csinaltuk. aztan a szelephezeg ujra megnott, pedig kispannoltuk. miutan ezeket a hibakat elharitottuk maradt az osszes hang. a primerlanc kb ket centit csapkod, pedig kb 7mm-s feszessegre van allitva, a kelepeles maradt, a tanyercsapkodas detto. a ket technius, es tobb oldtimeres ertetlenul all a tema felett.

meg lehet hogy a repsol 4t 15w50 a hunyo, es nem ken rendesen, de az mar csak vakarozas. most van egy heten atgondolni, addig varom a tanacsokat.

:(
Tisztelt Uraim!
Mint nem oly rég említettem nekem is meggyűlt a bajom a modern kor vívmányával (önindító). Hallgatva a kedves tanácsokra először megpróbáltam magam orvosolni a problémát, sajnos inkább kevesebb mint több sikerrel. Szerencsére az üzlet ahol gépemet vásároltam csak két sarokra van kedvesem lakhelyétől (itt állomásozunk ideiglenesen én és a technika) ezért nagyot gondolva nagyot lépve áttoltam, hogy ők is lássák a problémát. Na ezután jött a meglepi a srác aki egy végtelen jóindulatú ember nem sokat maszatolt a motoron úgy szedte ki belőle a behúzórelét mint megboldogult édesanyám a levágott tyúkot a tollából, beszerelt a helyére egy japán relét. Elmondása szerint nem én voltam az első ezzel a problémával ezért volt olyan felkészült (mondott még mást is az ezekbe a motorokba szerelt elektronikai eszközökről, de azokat nem szeretném idézni). A lényeg az , hogy megy a motor és motoroztam is míg el nem kezdet esni az eső!
Tisztelettel: Tamasbattya
Sziasztok,

Szeretnék elmesélni nektek egy tanulságos történetet. Én azok közé az Enfield tulajdonosok közé tartozom akik már tizenéves korban álmodoztak arról hogy valamikor egy vasparipán fognak lovagolni és a harmadik x-en túl valósíthatták csak meg az álmaikat. Mivel reggelente 40 percet araszolgattam befelé a dugóban elhatároztam, hogy ezen sürgősen válatoztatni fogok és átnyergelek két kerékre. Elkezdtem keresgélni a motorok között a neten és (mivel erősen belémívódott a gyerekkori élmény nagyapám Csepel motorjáról a pajtában) amikor megláttam az Enfieldet a neten akkor eldőlt a sorsom.... El is mentem a kereskedésbe ahol nagyon készségesen fogadott egy fiatalember és mikor mondtam neki, hogy kell a motor, de csak egy hónapon belül tudom összekalapálni a pénzt rá akkor azt mondta, hogy nem gond, mert ha a felét befizetem akkor ő elindítja a forgalombahozatalt. Be is csekkoltam az összeget annak rendje és módja szerint és vártam hogy jelentkezzen. Eltelt egy hét, eltelt kettő és csak nem jelentkezett, úgyhogy újból elmentem az üzletbe és én barom (mivel azt gondoltam, hogy az a gond, hogy azért nem megy a folyamat mert hiányzik a teljes vételár ) kölcsönkértem és leszurkoltam a második részletet. A fiatalember természetesen megígérte, hogy egy héten belül meglessz a moci. Gondolom mondanom sem kell nem jelentkezett. Sajnos év vége volt és mivel ki sem látszottam a rengeteg melóból csak január harmadik hetében tudtam bemenni az üzletbe hogy érdeklödjem a hogyan tovább felől. Amikor érdeklődtem, hogy merre találom a srácot az ügyintéző közölte velem, hogy a srác már nem dolgozik ott. Ekkor már kezdett egy kicsit belémálni az ideg, de amikor közölte, hogy pénzügyi visszaélések miatt váltak meg tőle akkor már folyt rólam a víz. A teljes kárváriát az ügyvédtől a rendőrségi meghalgatáson keresztül a motor átvételéig nem szeretném most részletesen leírni nektek, de volt egy pár hét amíg nem sokat aludtam. Gondolom sokan vagytok ti si úgy vele, hogy az álmaitokért egy kicsit túlvállaljátok magatokat. Ez velem is így történt és nagyon nehéz volt megbírkózni a gondolattal, hogy több éves keményen megspórolt pénzem ilyen könnyen megy le a klotyón. Szerencsére az üzlet tulajdonosa nagggyon korrekt volt és végül átvehettem az Enfieldemet. A srácnak aki ennek a fórumnak korábban rendszeres hozzászólója volt annyit üzenek, hogy jön nekem 50.000,- Ft ügyvédi költséggel (ketyeg az óra) és rázza meg a vörösseggű ördög. A motor egyébként egy igazi mese és remélem, hogy a Szikszaif által felvetett Indiai túra is összejön valamikor.

További jó troubleshooting-ot minden Royal Oilfildes klubtagnak :-)

Clockwork
Üdv Mindenkinek!
Ma láttam meg a dorogi honlapon a tányér ülést. Van ilyen valakinek? Érdekelne, hogy bírja a 110 kg-ot?
Fölraktam, igaz, firefox alá. Nem vettem észre a kis lejátszás-gombot a képek bal asó sarkában, de aztán... állat !
Néha nehéz eldönteni, hogy egy a legújabb technikával felvértezett versenygép vagy egy 50 éves oldtimer konstrukció zörög alattad.
De kb hasonló mennyiségű szívás van mindkettővel.
hát hallod, azé egy ktm sem szar.. iggazi szeges-vödörrzáós effektus.
nehez..azoknak akik eddig kulturalt eu/japan gepekhez voltak szokva szokatlan az enfield nyerssege. nem tudhatjuk, hogy mi a normal zaj es mi a devians.
Sziasztok!

Érdekes hangok az enyémből is jönnek.

Pl.: Meleg motornál, alapjáraton hallgatózom, és a blokkból olyan hangok jönnek, mint amikor nagyapám a nortonkutat húzogatta. Ütemes, lágy (nem fémes) pumpálásszerű hang. Komolyan olyan , mintha egy régi húzós kutat nyaggatna valaki a távolból. Megnéztem a primerláncot, kicsit húztam is rajta, de ugyanaz a téma.
A hang egyébként nem aggasztó, egyáltalán nem fémes, vagy karcos.
Lehet hogy az olajszivatty muzsikál? Elvégre az is valami dugattyús szerkezet.

Tapasztalt már valaki ilyen hangokat?