Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jaaaj, jaaajjj, valamit itt nagyon félreértesz.
A kétüteműeknél az olaj nem hűt, csak ken. A benzin hűt, mégpedig nagyon hatékonyan. Beszív a karterbe, átömlik a hengeren, be a hengerfejbe. A robbanótér felett csak pár mm bordázott öntvény, semmi egyéb. Ha túlmelegedés mutatkozott, elég volt pár mp-re levenni a gyújtást, gázt csutkára, közben "motorfékkel" gurulva a teljes rendszert áthűtötte az átömlő keverék.
A négyütemű az más. Először is, a robbanótér felett, több kilónyi érzékeny szerkezet van. A benzin keverék csak a dugattyú felett "vendégeskedik". A 75-80 fokra mért olajhőmérséklet nem azt jelenti, hogy ilyen hőmérsékletű lenne a hengerfej! A 2,25 liternyi motorolajat azon a szűk csövön lehet, hogy 10 perc alatt nyomja át az olajszívattyú. Innen elképzelheted, hogy mekkora lehet a valódi hőmérséklet különbség a hengerfejben, ha ilyen körülmények között van 30 fok különbség az olajtartályban.
Amúgy kidobtam a gépből az önindító szabadonfutóját, mert szarrá tört.
Úgyhogy most rugdosom. Majd teszek föl képeket.
Nem tudom. A vízhűtéses gépeknél a hűtővíz hőmérséklete szokott lenni 70-80 fok, az olaj ennél értelemszerűen melegebb. Léghűtésnél pedig még inkább, szerintem 100 fok körül nincs gond még.
Simsonnál, Pancsinál is köpködtük a hengerfejet, oszt mindig sercegett, biztos, hogy több volt, mint 100 fok, mondjuk azok zweitakterek, és mindig friss, hűvös olajat kapnak... a benzinbe keverve. Szóval nem tudom...
Sziasztok!
A hőmérő ára gyakorlatilag 10000Ft volt. Szerintem nagyon megérte. Igaz, hogy én nem pörgetem, kis fordulaton megy nagyon szépen, de amikor tavaly elkezdte kiköpködni az olajat, nem tudtam, hogy a magas hőfok okozza-e?
Alakítottam rajta elég sokat, de a nagy emelkedők után egy pillantás nagyon megnyugtatja a lelket.
Örülök, hogy beindúlt az élet!
Ennyi talán még belefér... de a 30k körüli összeg azért mellbevágó
Milyen alkatrész égett szét neked?
Sziasztok,
Utánanéztem a dolognak (nem volt könnyű). Louis-nál rendelhető, vagy jobb motorosboltokban kapható. Száma: 10034316
Egyébként a Honda CB600-hoz való hivatalosan. Ára: 11ezer Ft körül van. Kicsit vitába szállva az árat illető "ijedelmekkel", valamint azzal, hogy meg lehet-e lenni nélküle: Nos, én ennél hasznosabb kiegészítőt még nem találtam az Enfieldhez. Így derült ki pl, hogy amíg én, a gyárilag beállított elszegényített keverék miatt, 100-110 fokos olajjal jártam, addig egy jól beállított gépnél ez átlagban 75-80 fok. Most már én is beállítottam a gépet erre az értékre. Azóta valahogy nem égnek szét az alkatrészek.
Háát....,én is úgy találtam, maradok az eredeti felállásnál. Különben klasszul néz ki, de magamat azzal vigasztalom, legalább nem idegeskedek az olajhőmérőt lesve.
Üdv: Imre
Hű, elég durva árak ezek... :O
Szia!
Ha beütöd a google-keresőbe: olajhőmérő, kidob egy párat 10e és 30e Ft között, de hogy melyiknek milyen a menete, becsavarható-e az olajnívópálca helyére, nem találtam. De Attila talán elárulja.
Üdv: Imre
Hol lehet ilyet kapni? Motoron láttam már (főleg HD-n) de boltban nem igazán.
Ajánlom egy ilyen hőmérős olajnívópálca beszerzését.
Köszi,közben sikerült megoldanom! Kicsit be voltak szorulva a foglalatok,de kiszedtem az egész kilóméterórát,mert így legalább a spirált is megolajoztam,meg mind a két égő ki volt égve.
Bár nem én vagyok a megszólított, de hátha segít:
vedd le a lámpát a fölső csavar meglazításával, így hozzáférsz a kilóméteróra alsó részéhez, keresd meg és húzd ki a megfelelő lámpát a a műszerből (úgy emlékszem, hogy csak ki kell húzni), vedd ki a bajonettzáras foglalatból a rossz izzót, cseréld ki és rakd össze
üdv
Én is tervezek ilyen szolidabb átalakításokat, az enyém még nagyon gyári, de érdekelnének a tapasztalataid.
Az enyém pl. így is elég keveset fogyaszt, olyan 3 liter körül, de tény, hogy rendesen melegszik.
Szépen elüldögél az utas az idexek felett.
Szia,
Elsősorban annyit számít, hogy nem való rá. A teljesítmény növeléséhez, a fogyasztás, vagy akár az üzemi hőmérséklet csökkentéséhez addig hozzá sem lehet kezdeni, amíg az az izé rajta van.
Sziasztok !

Sajnos eladóvá vált az Enfield-em külföldre való távozás miatt !
Szeretném ha hozzáértő kezekbe kerülne !

Szalon állapotú hitelmentes ! Bőr tányérülés, fém kis indexek (bullet style), oldalsztender, elektronika takaró lemez az extra felszereltség ! 640 futott km !

Gazdáját keresi 950 ezer forint az ára !
Különben szép, kicsit letisztultabb és áttekinthetőbb a gép így. Az előrehozott indexlámpa nem zavar két személynél?
Mennyit és miben számít, hogy kioperáltad a PAV egységet a hengerfej elől?
Szia Döme!
Meg tudnád mondani,hogy tudok a kilóméterórába égőt cserélni? Lehet,előbb-utóbb magamtól is rájövök,csak nem akartam szétbuherálni,na nem,mintha világvége probléma lenne,hogy nem világít.

Köszi
Üdv. Mindenkinek!
Éppen pihenőben, eredeti állapotban.
Szia!
KÖszönöm a segítségedet!
De menetközben sikerült megszereznem egy torrentes oldalról:)
Nem túl hangos, de azért férfias.
Szia!
Gondolom a Riding Solo To The Top Of The Worldre gondolsz.
Itt találsz róla infokat, illetve meg is lehet venni:
http://www.dirttrackproduction...

Magyar szinkron nincs, de még csak feliratról sem tudok.
Viszont minimális angoltudással is évezhető, illetve a képek sokszor magukért beszélnek.
Ha így is érdekel és pesti vagy, keress meg(adatlap).