Sajnos a burkolt lánc nem érdeke a gyártóknak. De a lánckereket egy kicsit jobban takaró láncvédő sem.
A Givi a Honda NC-hez árul, hátsó kiegészítő sárvédővel ellátott láncvédőt, ami jobban fedi a lánckereket, de a Suzuki Dl-hez csak sárvédőt készít. Így maradt a Made by hand barkácsolás. Hátulról egyébként szerintem nem olyan gáz, persze ez egyén függő. Felteszek egy gyári képet is, hogy lássátok nem ördögtől való az igényem a tisztább hátsóra!
Ez volt vele célom!
Még az előző DL-nél lett tele a t...köm, hogy akár milyen keveset is fújok a láncra, a leváló olaj állandóan pöttyözi a túradobozokat, és a hátsó sárvédőt, illetve a kilógó rendszámtábla szélét, így ennél az új motornál értelemszerűen szinte azonnal felkerült a toldás, ráadásul ennél az új modellnél még rövidebb és karcsúbb lett a hátsó sárvédő, talán a láncvédő is rövidebb, de ebben nem vagyok biztos (a dizájn mindenek felett).
Az jó akkor. A képekről nem jött annyira át linklink.
tjhooker képében az tetszett, hogy remekül látszódott, hogy mindkét oldalt az O-gyűrűk is szép olajosak.
Vajon akkor is ilyen szépen elkenődik, ha hátul a lengőkaron csepegtetem középre? Nagyon sok olyan képet találtam neten, ahol dicsekedtek a láncolajozóval, közben meg tök száraz volt vagy mindkét oldalon az O-gyűrű, vagy az egyiken.
Persze, elméletileg amennyire tudom, az O-gyűrűkre nem kell kenőanyag, de mégis jó lenne, ha jutna rá, mivel tisztán tartaná.
Én felső ágon kb. 15 centivel a kis lánckerék előtt cseppentek 1 db 0,5 mm-es injekciós tűvel kb 4 cm magasról a lánc közepére. Teljesen széthordja, mindkét O-gyűrű olajos.
Kedvet kaptam Én is a láncolajozóhoz a GSR-re ! Szedem össze a cuccokat hozzá és télen lesz rá idő felszerelni.Most 43ezer Km van a még gyári láncba , de örökké csak nem tart és még ezen betudnám hangolni.
Találtam a fiókban 1 ablaktörlő ütemszabályzót amivel időt tudnám állítani + a keresztmetszettel a cseppenést.
A főfő kérdésem a rutinnal rendelkezőktől :
- a tű elhelyezkedése hol a legjobb ?
- ha jól gondolom akkor az O gyűrűknek sem ártana a kenés de akkor + kettő tű még bejátszik ..., vagy ezzel nem kell törődni !
Ami már +van a tű-cső-apróságon kívül:2féle szelep+ ütemszabályzó
Igyekeztem korrekt módon leírni a tapasztalataimat, szerintem túl sok váratlan dolog nem ért, amikor kiépítve elkezdted használni. Senkit sem akartam "megvezetni", hogy utána esetleg megbánja a kiépítés költségét és lebontsa. Te eltértél az adagolófejjel és a kenési ponttal, de biztos vagyok benne hogy szivesen csináltad, benne volt az alkotás öröme is, utána pedig a beüzemelés izgalma, hogy vajon hogy válik be?!
Nagyon szépen adagol ez a scottoiler dual injektor, azt meg kell hagyni. Szépen egyenletesen olajos minden, mindkét oldalon. Ezzel ki lennék békülve. Kár, hogy olyan drágán adják.
Attól talán még messze állok, de a hideg idő beköszöntével, majd azért figyelem, hogy mennyire lassul le a csepegés, és ha kell utána állítok, illetve a folyékonyabb olajat is elhasználom amit találtam otthon.
Utóirat: szerintem annyira nem szabad leszabályozni az olaj adagolást, hogy sehol, semmin ne legyen egy pici csepp sem. Az szerintem már azt is jelentheti, hogy az a mennyiség már a láncra is kevés.
Én jónak látom így a képek alapján. Beszabályozod magadnak, majd élvezed a kényelmét. Az a pici takarítási munka meg nem zavaró. Mosás előtt letörlöd amit látsz, mosás után meg tisztára törölsz mindent. Amúgy írtam annakidején, hogy a cseppentő pont átmérőjének a csökkentése nemcsak az időt befolyásolja, hanem a csepptérfogatot is.
Nekem a Scottoiler dupla adagoló valószínűleg kövérebb cseppeket produkál, ezért már lementem 7 perc/cseppre, ami a dupla cseppentés miatt 3,5 perc ténylegesen. A hőség miatt hígabb lett az olaj, ezért 4-5 perc alatt jelenik meg az új csepp, azaz 2-2,5 percenként cseppen az olaj. Felteszek pár képet, ez a tegnapi napon reggel szárazra törölt lánc esti állapotát mutatja. Látszik, hogy van rajta olaj elég kb.: 80-100 km-es városi közlekedés után. Ahol fordul a lánc ott látható a leverődés elől és hátul is. De a kutyacsont és az oldalsztenderen is vannak pöttyök. A hátsó láncvédőre szerelt gumin és a kis lánckerék mögött motorblokk részen jól látszik a levert olajmennyiség.
Nálam sacc percenként, és azért írtam hogy ez picit sok, mert látom hogy az; azért vannak itt-ott olajcseppek, írtam is a leírásomban. Viszont azért nem foglalkozom ezzel, mert sokkal kényelmesebb és jobb megoldás. Megjegyezném, hogy a sprayt is szórja a lánc! Eddig azért nem válaszoltam, mert nem tudtam az oldalra belépni, gőzöm sincs milyen okból.
Mennyi is pontosan ez a "pici túladagolás" nálad? Tudom, hogy 09-től jöttél lefelé és most 05-ös tűnél tartasz, de az mennyi is időben?
Nekem a csappal 2-3 perc között van a cseppenés.
Ma pont azon filóztam, hogy járó motornál lehet, hogy sűrűbb, hisz a motor rezgése is felgyorsíthatja az olaj elhagyását a csőből.
Azért nem variálok, mert a pici túladagolásom "lefedi" a hidegebb idők ritkább olajcsepegését is. Gyakorlatilag így a rendszer egész évben gondozásmentes, csak tölteni kell néha.
Próbát megéri és ha jó lesz akkor vízhatlanítom .
A Givi a Honda NC-hez árul, hátsó kiegészítő sárvédővel ellátott láncvédőt, ami jobban fedi a lánckereket, de a Suzuki Dl-hez csak sárvédőt készít. Így maradt a Made by hand barkácsolás. Hátulról egyébként szerintem nem olyan gáz, persze ez egyén függő. Felteszek egy gyári képet is, hogy lássátok nem ördögtől való az igényem a tisztább hátsóra!
Össze fog ez jönni !
Még az előző DL-nél lett tele a t...köm, hogy akár milyen keveset is fújok a láncra, a leváló olaj állandóan pöttyözi a túradobozokat, és a hátsó sárvédőt, illetve a kilógó rendszámtábla szélét, így ennél az új motornál értelemszerűen szinte azonnal felkerült a toldás, ráadásul ennél az új modellnél még rövidebb és karcsúbb lett a hátsó sárvédő, talán a láncvédő is rövidebb, de ebben nem vagyok biztos (a dizájn mindenek felett).
tjhooker képében az tetszett, hogy remekül látszódott, hogy mindkét oldalt az O-gyűrűk is szép olajosak.
Vajon akkor is ilyen szépen elkenődik, ha hátul a lengőkaron csepegtetem középre? Nagyon sok olyan képet találtam neten, ahol dicsekedtek a láncolajozóval, közben meg tök száraz volt vagy mindkét oldalon az O-gyűrű, vagy az egyiken.
Persze, elméletileg amennyire tudom, az O-gyűrűkre nem kell kenőanyag, de mégis jó lenne, ha jutna rá, mivel tisztán tartaná.
Találtam a fiókban 1 ablaktörlő ütemszabályzót amivel időt tudnám állítani + a keresztmetszettel a cseppenést.
A főfő kérdésem a rutinnal rendelkezőktől :
- a tű elhelyezkedése hol a legjobb ?
- ha jól gondolom akkor az O gyűrűknek sem ártana a kenés de akkor + kettő tű még bejátszik ..., vagy ezzel nem kell törődni !
Ami már +van a tű-cső-apróságon kívül:2féle szelep+ ütemszabályzó
Nekem a csappal 2-3 perc között van a cseppenés.
Ma pont azon filóztam, hogy járó motornál lehet, hogy sűrűbb, hisz a motor rezgése is felgyorsíthatja az olaj elhagyását a csőből.